FZ Poll: Hur viktig är grafiken för pc-spel?

Medlem

Grafik är bara en del som är viktig. Den måste stödjas upp av bra story, bra gameplay m.m. Men Grafik är en viktig del helt klart.

Inaktiv

Röstar inte, fanns inte tillräckligt med alternativ, inga av dom om man bara får rösta på de där 2.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Mitt i mellan, kan inte spela för dålig. Det lägsta jag kan gå är nog Quake 3 (FPS), Age of Empires I (Strategy) och.. ja ni förstår nog


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av henkka:

Grafiken är hyffsat viktig men det kan aldrig ersätta "spelkänsla".

Precis, Crysis är ett bra exempel där. Bra grafik, men dålig story/känsla


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag spelar hellre ett spel med bra känsla, story och halvdan grafik än ett spel med bara bra grafik och resten e skit. Men ett spel med grafik från 87 står man inte ut med.


signatur
Medlem

Spelkänsla före grafik.

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av henkka:

Grafiken är hyffsat viktig men det kan aldrig ersätta "spelkänsla".

Precis, Crysis är ett bra exempel där. Bra grafik, men dålig story/känsla

där kan man tala om hype, så många som pratade om spelet och alla längtade.. spelet släpps.. och det är blir nästan helt tyst om spelet. då är det hype.

Precis som föregångaren.

Medlem

Dååååliga alternativ!
Jag tycker grafik kan förstärka spelkänslan - men bra grafik är ej livsviktigt. Men det är absolut inte totalt ointressant!

Medlem

Det viktigaste är att det är stämningsfull, bra grafik (dvs.. den har själ, passar in), inte hur tekniskt fulländad den är.

edit: Sedan håller jag med att spelkänslan är mycket viktig, men jag tycker att spelkänsla sammanfattar alla bitar i ett spel.. hela upplevelsen liksom.

Inaktiv

som sagt tidigare så ska det vara en bra blandning av allt. för mig så är grafiken viktig som fan, nästan ett krav man har nu när man har pungat ut så mycket pengar på konsol och TV, men vad är grafik egentligen utan gameplay och en skön story / spel upplägg. :$

Inaktiv

Att ett spel har ganska bra grafik har nästan blivit ett måste för mig dessa dagar. Dock måste jag instämma i att fysik och ljud också är väldigt viktigt. Med min nya dator tycker jag att spel som Call of Duty 4: Modern Warfare och Bioshock är en perfekt blandning emellan Grafik/Prestanda. Väldigt snyggt, men man får fortfarande bra framerate. Crysis var lite för tungt för min burk enligt mig, dock beror det ju mycket på att det är så fritt, och grymt mycket som ska målas upp.

Medlem

Grafik är det sista jag bryr mig om. Sitter fortfarande och njuter av Operation Flashpoint.

Medlem
Skrivet av Mang:

Håller med. Personligen tycker jag bra grafik är mycket trevligt, men tillexempel inte hellre än bra gameplay. De senaste spelen jag köpte var Defcon, Mount & Blade och Red Orchestra. De har väl alla hyfsad grafik, åtminstonde bra/passande design på den, men det är ju inte därför folk spelar dom.

Du måste nog särskilja det hela.

Defcon hade ju ingen DÅLIG grafik. Den vara bara inte så avancerad. Men jävligt stilfullt designad ändå.

Det finns spel med DÅLIG grafik, och de med inte så tekniskt avancerad grafik. Det är väl just den dåliga grafiken de flesta stör sig på.

Det kan vara en sjuhelvetes Unreal-motor, som ändå missbrukats av en klåpare utan bildseende.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Skriv svar