StarCraft II avbildat

Medlem

här är ju ett spel att förboka iaf

Medlem

fan vad jag verkligen ogillar nya looken på marin soldaterna, dem va ju extremt tuffare och coolare i original förpakning, tycker inte alls om sköldarna man kan uppgradera sig till och inte heller jetpacksen, fy helsinki säger jag bara, ge oss tillbaka dem gamla goa coola utseendet av de originala marinsoldaterna!

annars ser det bra ut

Medlem

gillar inte riktigt designen. siege tanksen är otroligt fula, och många andra enheter ser mycket oinspirerande ut. tråkigt! men annars kan det nog bli en höjdare. och ja, medics är väl med, det är väl de vita gubbarna som står utspridda bland marinesen. och de där stora maskinliknande gubbarna är väl såna där transformer gubbar, ser ut som så iaf. och man har ju redan fått sett high templars och något som t.o.m ser ut som en psionic storm. de där nya terran fordonen som såt ut som vultures var också fula :/ måste de ta så dåliga designbeslut.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Hipshot:

Synd att grafiken går från StarCrafts mot Warcraft IIIs.

Bara för att grafiken är 3d och uppdaterad till modern tid så är inte den artistiska stilen ändrad.

Visst är den.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag gillar RTS men har svårt för framtid/rymd-varianterna. Jag orkar inte med plasma, delta, smältma, qvantumsvävare som man kan uppgradera till sigmablandare... Det är nästan alltid fult också, grafiken må vara ok men hur ser det ut - riktigt illa i mina ögon. Empire Earth 3 var sista spelet jag testade med denna typ av miljö - jubuz vilken besvikelse.

Jag spelade inte förra SC heller skall kanske tilläggas - mest för jag inte gillade hur det såg ut.

En trend i nyare RTS är att man inte kan välja enstaka enheter utan bara gruppen den enheten tillhör... detta är inte bra imo, pajar känslan och bregränsar spelupplevelsen imo.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Omg vilket crap. Vilken sörja! *kräkas* Har aldrig fattat vad som var roligt med SC. Den som bygger flest baracker och klickar på "Bygg gubbe" fortast vinner...sååååå tråkigt.

Edit: Lol@CastorFibers kommentarer!

Skrivet av TheEdge|Jinx:

Omg vilket crap. Vilken sörja! *kräkas* Har aldrig fattat vad som var roligt med SC. Den som bygger flest baracker och klickar på "Bygg gubbe" fortast vinner...sååååå tråkigt.

Själv har jag aldrig fattat det där med FPS. Den som pekar fortast med musen vinner. Vilken jävla skit.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Hipshot:

Synd att grafiken går från StarCrafts mot Warcraft IIIs.

Bara för att grafiken är 3d och uppdaterad till modern tid så är inte den artistiska stilen ändrad.

Visst är den.

Inte mot WC3 iaf.

Spelet ser väldigt Starcraftigt ut, i stil och utseende.

Du får gärna ge exempel på screens där enheter ser mer WC3'iga ut. Och inte bara för att det är 3D och cartoony. SC var väldigt cartoony det också.

Medlem

Va.... firebats borta? O.o FAIL!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Ah verkar som dom "feta" gubbarna är trimmade firebats. Trevligt trevligt. Jag menar man kan ju inte ha sci-fi med aliens utan eldkastare


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ser snyggt ut men ett spel är ju så mycket mer än bara grafik. Jag hoppas verkligen inte att de har haft huvudfokus på grafiken för då kommer det fallera. Återstår att se hur det blir

Medlem
Skrivet av Peter_den_bra:

Ser snyggt ut men ett spel är ju så mycket mer än bara grafik. Jag hoppas verkligen inte att de har haft huvudfokus på grafiken för då kommer det fallera. Återstår att se hur det blir

Har Blizzard nånsin haft det?

Detta kommer bli så jäkla bra tror jag.

Medlem

Personligen längtar jag efter alla Cusom Maps!

Medlem
Skrivet av meskalin:

Marines har fått sköld antagligen för att dom tagit bort medics och dom därför tål för lite.

Finns ju ett antal medics på den här bilden iofs
http://www.fz.se/bilder/?id=60161

Medlem

En del bilder kändes så Warhammer 40k. (Om det är bra eller inte återstår att se...)

Tror detta kan bli ett riktigt bra spel, men man vet aldrig. Utvecklare har pajjat bra serier tidigare *host* Red Alert *host*.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Synd att grafiken går från StarCrafts mot Warcraft IIIs.

Medlem

Personligen tycker jag det är synd att de kanske ska byta röst skådis på Jim Raynor, dessutom ändrat hans utseénde totalt, lätt min favvo karaktär. Hur långt in i framtiden utspelas SC2 mot BW?

Inaktiv
Skrivet av chains:
Skrivet av Hipshot:

Synd att grafiken går från StarCrafts mot Warcraft IIIs.

Ytterligare en som tror att den gör det. Men det är ok.

Här är en intervju med Art Director
http://www.gametrailers.com/player/31796.html

12
Skriv svar