Blinkande power lampa på min Viewsonic vx924

Medlem
Blinkande power lampa på min Viewsonic vx924

Antar ni kanske inte har en aning men måste fråga iaf.

Det började med att stängde av min skärm bara för att gå o laga lite mat. När jag kom tillbaks o slog på den igen fick jag ingen bild tillbaks. Utan det enda som upprörde mig var en blinkande lampa istället för en klar lysande power lampa o en bild.

vad är detta nu då tänkte jag. Får han ingen signal? så jag kollade anslutningar, bytte DVI kabel, drog ur stickpropen o sate i igen. Men samma skit varje gång.
Var tvungen att starta om datorn. slå av skärmen innan Bios så slå på den igen. annars blinkar han bara igen..

Kan detta vara nått fel på min skärm eller kan det vara grafikkortet?

Har inte hafe några problem innan.

Skämen är en Viewsonic vx924 och grafikkortet ett Asus 7800GTX kort. :\

Medlem

ingen idé nån? detta går mig på nerverna. Får väl ringa suporten imöra o klaga.

Medlem

Ingen aning faktiskt, men det låter ju som skärmen. Det är väl den som ska känna av om grafikkortet skickar ut nån signal och inte tvärt om. Hmm, det var väl allt jag hade att säga tyvärr...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Min morsa har en skärm från viewsonic (vet dock inte modell) men den beter sig på liknande sätt. Om man tex drar igång skärmen innan datorn så förblir den svart. Helt sjukt i mina ögon iaf. Sitter på DVI den oxå.


signatur
Medlem

mjo, jag gissade det. Andra skärmen jag får returenera nu. *suck*

Inaktiv

jag fick samma symptom när jag grillat ett grafikkort

Medlem

Kolla så att du har senaste drivers till grafikkort och moderkort, haft samma problem. Mina problem var exekt likadana, i mitt fall var det moderkortsdrivarna som behövde en update.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

sa du att skärmen funkar när datorn startar upp, eller att den inte gör det?


signatur

thank you, come again

Medlem

Vad ska jag göra med nya drivisar när jag haft dessa i 3 mån och allt funkade hur bra som helst för 3 dagar sedan och tillbaks.

det är ju inte så att dom nergraderar sig själv?

svårt o förklara. Men jag kan inte stänga av skärmen i windows. för då blinkar han bara nästa gång jag slår på den. men annars funkar den.

Inaktiv

det är inte så att den försöker - som default - få bild på andra ingången? tryck en gång på växlarknappen bara.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

njet, dont work. har testat o slå av skärmen när den flippar ur. men det går inte. hihi, jag får dra ur DVI kontakten och då kan jag slå av den..

Inaktiv

O_o
vad händer om du dödar ddc?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

DDC? strömen? eller vad? nada. om jag drar ur propen och sätter i den igen så upstår samma symtom.

Inaktiv

datorns kommunikationskanal för snack med skärmen. brukar gå stänga av i grafikdrivrutinerna. om inte så går det med något av tweakprogramen.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

ska kolla det. tack för infon.

Medlem

Hmm, nu försvann problem bara helt spårlöst. hel knäppt! Argh!

1
Skriv svar