Inaktiv
Ny dator

Hejsan.

Jag skulle behöva en ny dator och jag har ca10000kr som budget för dator/skärm och helst mus och tangentbord, jag letar efter en bra speldator som paket. Jag har funderat på [http://www.elektronikgruvan.se/htm/product_view_3.asp?ID=1460]
men jag skulle gärna vilja veta om ni hade några bättre och biligare förslag. Gärna med tillgång till geforce 7900 så jag slipper byta det så fort och en bra garanti, support osv. Tack för alla tips!

Medlem

Du bygger själv antar jag? kan rekommendera Cooler Master Cavalier 3, riktigt nöjd med den.

Inaktiv

Plockade ihop en dator som ligger inom din budget. Lyckades få med ett 7900GT som är överklockat från fabrik trots den strama budgeten Har samma grafikkort i min dator o det är inte dåligt kan jag säga

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=176657


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

du ska inte köpa någon dator innan den 23 juli...

MFC
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Plockade ihop en dator som ligger inom din budget. Lyckades få med ett 7900GT som är överklockat från fabrik trots den strama budgeten Har samma grafikkort i min dator o det är inte dåligt kan jag säga

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=176657

hehe.. inte illa pinkat..
slår nog det mesta i pris


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

varör inte Jinx? har jag missat nåt?

Inaktiv
Skrivet av [Erik:

"]varör inte Jinx? har jag missat nåt?

När Intel Core 2 Duo släpps kommer de sänka priset kraftigt på Pentium D-processorerna...Man vill ha en Core 2 Duo eftersom den är vassare än både AMDs och Intels nuvarande flaggskepp

Medlem

För att då släpps Conroe processorerna. Hur mycket det kommer att pressa priset på processorerna som finns nu återstår och ser. Men man måste köpa en dator vid något tillfälle, annars kan man vänta och vänta på nästa nya produkt.

Edit: och så hann Jinx före. Men frågan är om man vill ha en Pentium D om man ändå mest bara spelar.

Inaktiv

512MB minne. Jag skulle nog suttit in 2GB minne. 512MB känns väldigt, väldigt lite. Du ska nog _minst_ ha 1GB minne.

Medlem

Nu har han ju, om du syftar på Slayer, slängt in 1GB minne. Och med en budget på 10k skulle jag inte lagt pengarna på mer minne.

Menade ursprungsdatorn så hoppas jag att personen struntat i den. Den var inte så toppen direkt.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Men frågan är om man vill ha en Pentium D om man ändå mest bara spelar.

Nej, man vill ha en Core 2 Duo

Medlem

Visst, men deras billigaste kommer ändå ligga på en bit mer än vad t ex en 3,500 ligger på idag.

Medlem

Halveras deras priser blir de ju riktigt trevliga. Ska bli kul att se vad de "billiga" Core 2 Duon hamnar på för pris för de verkar ju onekligen om de inte är skitdyra vara det bästa köpet när de kommer.

Inaktiv

Ja det här var ju många bra tips men jag tror jag ska skriva ner precis vad jag letar efter så ska vi se om ni kan komma upp med lika mycket. Budget högst 11k, en färdigbyggd speldator, bra grafikkort (helst geforce 7900), tillräckligt med minne osv för en hyfsad dator och plattskärm. Kan ni hitta det här för 10-11k så får ni bullar med saft.

Inaktiv

Det lättaste för dig själv är nog att du kollar priser o försöker kombinera ihop nåt själv. www.datorbutiken.com kan jag rekommendera, det är billigt o de är snabba med leveransen. Beställde min dator därifrån. Man kan få cpu + kylare monterad på moderkortet också om man känner sig lite osäker på detta då det förmodligen är det svåraste momentet när man bygger ihop en dator, kostar så lite som 250kr. Vill man ha hela datorn monterad så kostar det strax över tusenlappen o de pengarna kan man i min mening lägga på bättre hårdvara.

När man ska handla i den prisklassen som du bestämt dig för blir man tvungen att kompromissa på antingen det ena eller det andra. Tycker att det paketet jag tog fram är mycket prisvärt. Kan du tänka dig att gå lite högre i prisklass kan du ju byta ut skärmen mot en platt om du vill ha det.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

mein gott, tar de TUSEN spänn för att plocka ihop en dator? man kanske skulle börja jobba som "datorbyggare"


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Ok, tack allihop jag tror jag väntar till 23 juli och tar ungefär det The Slayer hade hittat förutom att jag byter ut processorn till en core 2 duo och försöker mig på att bygga ihop den själv.

Men en sista fråga The Slayer, är du säker på att alla komponenter stämmer med varandra? .. skulle va lite surt om man fick hem grejer som inte går ihop.

Medlem

Min kompis köpte en burk med X2 3800+, 1 GB RAM, 7900 GT eXtreme 520 Mhz (kommer ej ihåg märke, men det har länkats till tidigare i tråden), 200 GB HD och Windows XP för 11k. Färdigbyggd från datorbutiken.com.


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

Inaktiv

Sluta rekommendera datorbutiken.com ffs...de är lurendrejare hela bunten. Support och returärenden sköter de sjukt dåligt. Bara för att en internetbutik är billig behöver inte det betyda att den är bra. Komplett är minst lika billiga och deras support är guld värd, för att inte tala om Dustins. <3

Medlem

Jag har handlat flertalet gånger från datorbutiken, varav två gånger datorer i delar, och aldrig haft några problem. Har aldrig behövt reklamera något så kan inte uttala mig om supporten dock. Komplett är ju dock ett fullt dugligt alternativ. Det är lite dagsformen som avgör vilken av dem som är billigast.

Medlem

ja, ofta går det på ett ut om man köper många saker samtidigt.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar