en fråga ;) till er kunniga.

en fråga ;) till er kunniga.

ASUS Extreme GeForce 7900GT 256 MB DDR3 DVI-SLI m.m | är det ett bra kort om man ska kunna spela de nyaste spelan på rätt bra upplösning? har också 2 gig minne - Corsair, och en AMD Athlon64 4200 X2 2.2 GHz.:up:


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Det är ett av de kraftigaste korten så det går nog alldeles utmärkt.

Inaktiv

Ja, det där kortet ska klara alla de nya spel som finns.
Om du ska skaffa dig det, se bara till att ha en PCI-express-kontakt i din dator.

MFC
Medlem

Tycker jag känner igen den konfigurationen, en kompis hade nästan identiskt (likadan CPU + minne, bara ordet "extrem" som saknas på grafikkortet).

Han får ~4400 poäng i 3D-mark 06 och jag kan lugnt påstå att det är en grym konfiguration. Det blir nog inga bekymmer med de spelen som finns på marknaden idag.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Tack grabbar/flickor, det är det där kotet jag ska ha :D;)


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

MFC
Medlem

Ställer mig i pojkkön ^^


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Lägg till två hundralappar o få ett 7900 med mycket högre prestanda http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=XFXGF79GTV52...

Asus: 450/1300
XFX: 520/1500


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

7900GT korten klockar extremt bra också. Jag har ett XFX 7900gt extreme som jag klockat och får då 5080 i 3dmark06 och drygt 11k i 3dmark05 med sämre processor än din (AMD 3700+)

Medlem

En fråga till er i denna tråden. Jag funderar personligen också på att skaffa mig ett 7900GT kort. Enda jag är lite osäker på är hurvida min processor kommer bli en flaskhals.

Har i dagsläget en AMD 3000+ med ett ATI 9800PRO så någon skillnad kommer det ju bli. Såklart förväntar jag mig inte att kunna kräma ur kortet till max men på vilken nivå ligger jag?


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

hur ska du lyckas få ihop det? 7900gt finns vad jag vet inte till agp.
eller är den en a64, och planerat moderkortsbyte?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Förresten. Ett 7900 kort ska man undvika. Väldigt mycket problem med dom. Speciellt i F.E.A.R och 3dmark. Det är voltregulatorn som är av kass kvalite. Kommer nog ta ett tag innan nya regulatorer av bättre sort kommer på korten.
Ni som inte hört nånting om detta kan ta en sväng in på sweclockers forum t ex.

Jag har själv ett XFX 7900GT 520M o Fear funkar inte o 3dmark06 låser sig i Deep Freeze testet. Allt annat funkar dock prima så det är lite mysko.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

de kanske e dåliga drivare till kortet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

nix. voltregulatorerna är av dålig kvalitet. Enligt insiderkällor så väntar Nvidia på att batchen ska ta slut innan dom beställer bättre. Jäkla svin.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

ajdå de va ju synd lite snålt tycker jag


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

hur ska du lyckas få ihop det? 7900gt finns vad jag vet inte till agp.
eller är den en a64, och planerat moderkortsbyte?

Moderkortsbyte så klart ja.

Men undrar ju då om min 3000+ räcker till?, har ju hört en del om att den går att klocka bra så får kanske prova med det. Hur som hellst borde det vara ett steg upp från ett 9800PRO.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

den räcker.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Nu lånar jag tråden lite
Jag stoppade ett nytt 6800XT i min Acer Aspire T620 och det funkade fint i ca 20 min, sen frös allt.
Nästa gång ca 10 min, sen 5. Sen bytte jag tillbaka till mitt gamla kort.
Nu till frågan, är det pga för lite ström eller för mycket värme?

1
Skriv svar