Topp 5 Snedsteg

Medlem
Topp 5 Snedsteg

Se vad jag gör här Jonas? Jag postar när det är Tisdag, inte bara när klockan har passerat midnatt för att vara först. Fuskis.

Till saken. Ny Tisdag. Internet krånglar. Jag blir glad om mitt budskap når utanför datorn.

Topp 5 dumma beslut i spel som en vanlig människa hade löst rationellt.

5. Snedsteg: Turbaserat Turordningsbaserat slagsmål
Snedstegare: I princip alla japanska rollspel.
En vanlig människas lösning: "Dags att spöa den här råttan. Kan inte vara så svårt. Vad är det för mätare som tickar upp? Råttan anfaller inte. Ohh, nu är mätaren full! Aj! Råttjäveln bet mig. Nu blir det stryk. Nehe, har jag en mätare under mina fötter också? Det här är ju onödigt utav satan!"
Varpå personen struntar i mätaren och trampar på råttan som avlider.

4. Snedsteg: En svag punkt
Snedstegare: Ridley
En vanlig människas lösning: "Då ska vi se här, jag är täckt med pansar värd ett helt land. Det finns ingen känd materia som kan genomtränga min rustning och jag är redo för att spöa Samus. Hmmm...? Kanske att jag borde låta bli att skrika med gapande mun? Ja. Det tror jag att jag gör. Missiler i gomseglet gör ont."
Varpå personen blir helt skyddad och vinner.

3. Snedsteg: Skjuta i mönster
Snedstegare: Bossarna i Gradius
En vanlig människas lösning: "Om jag siktar skeppet stort som en mygga som skjuter på mina reaktorer (se punkten ovan). Då borde projektilerna träffa och problemet vara löst."
Varpå personen skjuter ned det annalkande hotet.

2. Snedsteg: Undermålig utrustning
Snedstegare: Rtas 'Vadumee
En vanlig människas lösning: "Vi ska skicka in dig först Arbiter, så använd dig av ditt kamouflage. Vad säger du? Räcker det bara i fem sekunder? Det går inte, vi har mycket bättre utrustning än så. Här låna min."
Varpå personens infiltrationsuppdrag går väl.

1. Snedsteg: Lara Croft's herrgård med tillhörande gym, simhall och trädgård
Snedstegare: Arkitekten
En vanlig människas lösning: Dörr med nyckel.

#blogg


signatur

- Ät mig levande.

Medlem
Topp 5 Snedsteg

Rolig lista! Men jag måste vara lite anal och påpeka att det heter "turordningsbaserat", "turbaserat" är något helt annat :).

Medlem

Analiteten noterad. Korrekturläsning är alltid uppskattad.

Hade behövst på sidan 82 och 90 i senaste numret

Edit: Rättade till. Ganska ironiskt med misstag i en text om snedsteg.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Öhm, jag vägrar kommentera korrfel - vi har folk till sådant, dammit!

Hihi, tvspelsarkitekter är fan de tokigaste arkitekterna som finns!

Inaktiv

Kan vara bästa topp-5 hittills. Bra jobbat.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar