Inaktiv
Dvd RW skiva

Köpte en dvd brännare nyligen och skaffade några skivor vilket jag trodde va Rewritable skivor (RW) för det stod det både i affären jag köpte det och på fodralet. Men när jag ska välja erase på dom så funkar det inte.
Har förkortingen "RW" fått en annan betydelse på dvd skivor?

Inaktiv

har du köpt fel sort? (+/-)


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

har du köpt fel sort? (+/-)

Vad menar du med fel sort?
Min brännare ska klara alla sorter om det är det du menar.

Så här står det på fodralet.

RW
DVD+R

Så jag skulle dra slutsatsen att RW står för rewriteable. Man kan inte bränna skivan på nått sätt så den blir låst då?

Medlem

Konstigt har haft smma problem med cd-rw.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv
Skrivet av meskalin:

Så här står det på fodralet.

RW
DVD+R

Det där är ju en DVD+R skiva... har oxå sett det där skriveriet på fodralen innan... då var det DVD+R skiva iaf.

Se till så det står DVD+RW eller DVD-RW.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

det är ett vanligt fel folk gör...men det är kukigt skrivet på skivorna

RW står antagligen för något annat om det inte står efter DVD- eller DVD+

Medlem

Verbatim har RW på deras dvd-r varför vet jag inte, är väl nått modellnummer eller nått.


signatur
Medlem

Hmm, dålig stil. Annars brukar man ju kunna se om det är RW eller inte då RW-skivor brukar vara belamrade med RW-loggor och texten Rewritable


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

URK
Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Hmm, dålig stil. Annars brukar man ju kunna se om det är RW eller inte då RW-skivor brukar vara belamrade med RW-loggor och texten Rewritable

säg inte så för det finns vissa skivor med samma utsende som en RW fast de är en R skiva istället så fort det står något med DVD-+R så är det en R skiva även om det står RW och allt annat på den oxå.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Står det Rewritable på dem så är de *trumvirvel* REWRITABLE.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar