X3: Terran Conflict-trailer

Robot
Medlem
X3: Terran Conflict-trailer

ooh, fan vad läckert
x3 är lite av en singelplayerversion av eve i mina ögon.. riktigt härligt spel.. sjukt ballt när man flyger förbi ett såntdärnt gigantiskt fraktskepp, riktigt maffiga..

ser fram emot terran conflict

Medlem

Hmm. skaffar jag detta blir det MÅNGA sömnlösa nätter...
Men det är det nog värt

Medlem

Hur är X3 jämfört med X2?

Jag fastnade aldrig för X2... För mycket krånglande med att köpa rätt varor till rätt pris och sätta pris och sen kom jag ingen vart då jag alltid låg på ungewfär +/- noll

Medlem

X-serien är lite som TES-serien fast sci fi istället ju . Har X2 och det är ganska bra faktiskt.

Medlem

Testat X3 men det var inget vidare, väldigt hoppigt, typ ena sekunden är man på en planet och gör något en annan sekund är man på ett totalt annat ställe, ingen transport mellan områderna... Man var lite för förvirrad när sådant händer, och man har väldigt svårt att följa med.

Medlem

Man behöver ju en instruktionsbok tjock som bibeln för att fatta ens lite vad man ska göra i X3, sämsta spelet jag sett vad gäller begriplighet, att det inte finns en tutorial gjorde inte saken bättre lol..

Säkert bra om man har en veckas tålmod för att lära sig grunderna, men jag lär mig nästan hellre nått vettigare på den tiden..


signatur
Medlem

tog ett par timmar att lära sig spelet, men när man väl var igång var det ruggigt kul så länge det varade

Medlem
Skrivet av MKultra:

Man behöver ju en instruktionsbok tjock som bibeln för att fatta ens lite vad man ska göra i X3, sämsta spelet jag sett vad gäller begriplighet, att det inte finns en tutorial gjorde inte saken bättre lol..

Säkert bra om man har en veckas tålmod för att lära sig grunderna, men jag lär mig nästan hellre nått vettigare på den tiden..

...och instruktionsboken till X3 är ganska tunn i förhållande till spelets komplexitet.
Riktigt snyggt, men jag hade så mycket problem med gränssnittet att jag faktiskt slutade spela det. Lyckades aldrig riktigt lista ut hur man skulle köpa/sälja ordentligt trots att jag läste igenom sektionen i manualen ett tiotal ggr.

Hade bara gränssnittet varit enklare och mer lättbegripligt hade jag nog spelat det en hel del.

Så den här nya delen är inte en expansion. Då borde den egentligen heta X4, med andra ord...

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Så den här nya delen är inte en expansion. Då borde den egentligen heta X4, med andra ord...

Nope. X3 är namnet som spelets motor. Det skulle egentligen komma ett X2: The Return, men efterssom spelet blev för avancerat för spelmotorn så la de ner det och byggde om motorn. Den nya motorn fick heta X3 och användes till X3: Reunion.

Medlem

Spelade X2 ett tag och inlärningskurvan var minst sagt brant. Rätt som det var hamnade man i ett uppdrag som man inte fattade ett skit om. Men när man väl tog sig förbi den var spelet en dröm. Ser fram emot den här som satan


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

X-serien är najs. Gillar dock inte att de plockade bort cockpitarna och dockningssekvenserna ur 3:an. Visst, man hoppade över dem ibland eller valde att strunta i cockpitvyn ibland men för den där känslan att vara där bidrar de en del.

Medlem

Man ska helst ha spelat dom tidigare X spelen specielt X2.. Då har man en vettig grund, men att lära sig ett x spel från början är faktiskt rätt drygt =P Specielt att bygga ett Imperium haha

Medlem

fan vilken najs trailer, rätt känsla helt enkelt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Jag vill att man ska kunna bli piratkung/lord med egna hemliga baser som ett "Pirates" fast i rymden.


signatur
Medlem

Ge mig ett RTS i denna motor så blir jag omänskligt glad....tänk er möljigheterna, gigantiska stor slag strider med X3 Motorn som ett Homeworld RTS....GIEF NOOOOOW!. istället för allt krångel med interfacet och firstperson...detta ska vara ett RTS!

Medlem

MugiMugi: Konstigt att du upplevde det så, det är ett par sekvenser i "story'n" som kan vara lite förvirrande om man inte ser på de cutscenes som är eller lyssnar på vad som sägs. Men själva story'n är en väldigt liten del av spelet.

dofilusåkaffe: Det kan du

Jag har faktist just nyligen börjat spela X3 v2.5 med XTM 0.7.3 Modden. (fler sektorer, fler skepp, svårare över lag.) Äger ingen fabrik eller sektor än, har bara en sector-trader som automatiskt tradar olika varor i en sektor, samt tagit över lite olika piratskepp. Spelet är sjukt stort och har brant inlärningskurva. Men oj vad det är värt det. Bästa rymdoperan sen Elite- frontier !! ...

1
Skriv svar