Så dåligt så man skäms.

Medlem
Så dåligt så man skäms.

Usch, igår såg jag en av de sämsta filmerna jag sett hittills i mitt liv och då har jag ändå sett en hel del filmer under mina 20 år...

Maniac Cop hade jag höga förväntningar för, jag menar, Bruce Campbell är med, då är det oftast automatiskt bra, eller gudalikt. Men nej, inte i det här fallet då hela filmen verkar brottas med två saker;

1. William Lustig är en helt värdelös regissör som bara skapar skit.
2. I princip varenda skådespelare förutom Bruce, Shaft (gamle Roundtree) och delvis Tom Atkins har fått en släng av härdsmälta i skicklighetscentrat, det är någonting som gör att de är komplett värdelösa i alla sammanhang dem är med. Från den kvinnliga huvudrollspolisen som verkar ha fått x-antal för många slag mot huvudet till det mustachprydda lik som plötsligt försöker resa sig och komma undan när ett fönster ska krossas bredvid honom.

Varför såg jag den här filmen?! Nåja, jag köpte den iallafall fall inte och jag hyrde den inte, lån är ju okej, jag kan godta att det var gratis, iallafall pengamässigt...

Att det sedan dess gjorts två uppföljare (av samma regissör) är nästan ett större slag i ansiktet för rättvisan än när Outcast 2 skrotades.

Övertalningsförmågan hos filmbolaget var annorlunda men övertygande.

#blogg


signatur
Medlem
Så dåligt så man skäms.

Haha! Så kass, ja.

Medlem

Japp, den är ofattbart dålig. Säljs den fortfarande? Otroligt... Om du vill se en ännu sämre film; "Critters"...

KoP
Medlem

Kultfilm! Vissa filmer blir ju bra för att dom är så dåliga på ett sjukt sätt.

Medlem
Skrivet av depthless:

Japp, den är ofattbart dålig. Säljs den fortfarande? Otroligt... Om du vill se en ännu sämre film; "Critters"...

Va!? Hur kan man inte gilla Critters?

Medlem
Skrivet av KoP:

Kultfilm! Vissa filmer blir ju bra för att dom är så dåliga på ett sjukt sätt.

Jo tack man har ju sett ett antal sådana, men den här var fan inte en av dom!


signatur
1
Skriv svar