Tipsa mig om gaming podcasts

Skägg.
10 Chambers
Tipsa mig om gaming podcasts

Just nu prenumererar jag bara på [[Penny Arcade|Penny Arcades]] podcast och eftersom de är så sablans slöa på att släppa nya avsnitt är jag på jakt efter fler. Så, tipsa mig om vettigt snack rörande spel och spelbranschen. Tack på förhand.

#blogg


signatur
Inaktiv
Tipsa mig om gaming podcasts
Medlem

Spelradion är ett riktigt bra tips, skulle vara kul om ni kunde medverka också i något avsnitt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Battle Cry på Gametrailers är ganska bra


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag brukar faktiskt lyssna på NooBTooB. Mest för de är lite småskojjiga.

edit: även om jag inte ofta håller med om vad de säger :/

Medlem

GWJ (Gamers With Jobs) Conference Call - diskuterar spelnyheter, nya spel och speldesign. Både humor och seriösa diskussioner, kan sitt ämne. Uppdateras varje vecka.

A Life Well Wasted - ett ämne per podcast om spelkulturens många sidor. Fantastiskt välgjord och intressant podcast, mer som ett radioprogram än en podcast. Uppdateras ungefär varannan månad.

Out of the Game - på många sätt en uppföljare till GFW Radio, då det är många ur samma gäng, men med lite fler djupa diskussioner om vadsomhelst. Uppdateras ungefär varannan vecka.

Full Moon Show - #Insomniac Games podcast där spel i allmänheten diskuteras men mycket om det de arbetar på. Uppdateras varierande, men ungefär varannan vecka till var fjärde.

Jag brukade lyssna på 1UP Yours och GFW tidigare, men de bytte helt folkuppsättning efter att UGO köpte upp 1UP och sparkade en massa folk. GFW är däremot lätt värt att lyssna igenom gamla avsnitt om man har tid (och kan hitta avsnitten fortfarande), sköna snubbar som alltid kommer vara roliga.

Rebel FM och The Geekbox, båda av tidigare 1UP'are, har jag inte hunnit lyssna på.

Medlem

Vi får göra en egen helt enkelt


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Giant Bombcast!

Medlem

Invisible Walls är rätt bra (finns på gametrailers) sen finns ju också Epic Battle Cry som ingen slår (hemsida är www.epicbattleaxe.com)


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Skägg.
10 Chambers

Tack för tipsen, jag ska beta av dem sakteliga. De är perfekta när man står och diskar eller tråkar.

Xpl, det vore något det


signatur
1
Skriv svar