Rykte - Blu-rayspelare till Xbox 360

Robot
Medlem
Rykte - Blu-rayspelare till Xbox 360

Jag visste hela tiden att detta skulle komma


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Varför skulle dem inte ha blueray men å andra sidan så ser jag hellre fram imot filmer via live på hårddisken.

Avstängd

Ja du, då är frågan vilket skyhögt pris det kommer vara...
Då Blurayen är dyr idag och hddvdn kostade 1500 till 360n lär ju blåstrålen kosta upp emot 2000-3000kr? Och då skulle jag hellre köpa ps3an.

Medlem

Dom har väl inte så mycket till val egentligen, lite synd bara att dom inte valde att ha en inbyggd BD-spelare från början

Medlem

Hmm.. ibland ser är inte FZ.se allt för snabba.
Denna "nyhet" är inaktuell och gammal.

Följande skrevs igår på next-gen.com
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Medlem

Nice som tusan. Och nu ska jag sia lite om framtiden.
Kom ihåg, jag sa det först, kanske iaf. ^^

Nu börjar Sony och MS att samarbeta lite smått. Sony säljer BD till MS och båda är nöjda med varandra.
Snart så kommer dom i smyg att börja fila (från början mest på skoj) en gemensam konsol. När dom inser vilken världskrossare dom har så gör dom slag i saken och släpper konsolen ihop.
Och hela världen jublar...ja om dom inte får monopol och trissar priserna upp i skyarna.

Kan ärligt säga att jag skulla bli jublande glad om det skulle inträffa. Fatta dom två företagens kompetens, nermosad i en gemensam maskin. Huvva skicket monster!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Toxic78:

Hmm.. ibland ser är inte FZ.se allt för snabba.
Denna "nyhet" är inaktuell och gammal.

Följande skrevs igår på next-gen.com
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Ja och!?
Inaktuell och gammal? Den skrevs IGÅR på en annan site...jisses världen rasar under Fragzones fötter.....

Tror inte ett smack på att MS inte kommer införa BD till 360, så dumma lär dom inte vara.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vilket monopol ...

Medlem
Skrivet av Exim:

Vilket monopol ...

Om du menar det jag sa så var det en hypotes ifall dom knäcker all annan konkurens vid ett eventuellt samarbete.
Men som sagt, det var bara lite dagdrömmar. 8)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

I am Jack's total lack of surprise...

Medlem
Skrivet av Tassel:

Nice som tusan. Och nu ska jag sia lite om framtiden.
Kom ihåg, jag sa det först, kanske iaf. ^^

Nu börjar Sony och MS att samarbeta lite smått. Sony säljer BD till MS och båda är nöjda med varandra.
Snart så kommer dom i smyg att börja fila (från början mest på skoj) en gemensam konsol. När dom inser vilken världskrossare dom har så gör dom slag i saken och släpper konsolen ihop.
Och hela världen jublar...ja om dom inte får monopol och trissar priserna upp i skyarna.

Kan ärligt säga att jag skulla bli jublande glad om det skulle inträffa. Fatta dom två företagens kompetens, nermosad i en gemensam maskin. Huvva skicket monster!

Hoppas att det blir verklighet...

Sen kan konsollen kosta runt 8-10 tusen oxo tycker jag... För då slipper man iaf köpa båda konsollerna.

Det är alltid bättre med 1 super duper konsoll
än 2 bra konsoller (för samma slant)


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Toxic78, de fick ut den iaf., om du visste om den här nyheten innan så kunde du ju ha tipsat dem istället!

Och den är väl inte inaktuell, eller?

Inaktiv

Verkar coolt, men... Kommer ändå inte köpa för att de är för dyra och det inte finns till dator. Köper verkligen inte saker som jag inte kan göra en backup på!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Nice som tusan. Och nu ska jag sia lite om framtiden.
Kom ihåg, jag sa det först, kanske iaf. ^^

Nu börjar Sony och MS att samarbeta lite smått. Sony säljer BD till MS och båda är nöjda med varandra.
Snart så kommer dom i smyg att börja fila (från början mest på skoj) en gemensam konsol. När dom inser vilken världskrossare dom har så gör dom slag i saken och släpper konsolen ihop.
Och hela världen jublar...ja om dom inte får monopol och trissar priserna upp i skyarna.

Kan ärligt säga att jag skulla bli jublande glad om det skulle inträffa. Fatta dom två företagens kompetens, nermosad i en gemensam maskin. Huvva skicket monster!

Precis, från konsumenternas perspektiv skulle det vara guld. Att slippa sitta och hålla andan för att spel x kanske inte kommer till konsol y kan ta kål på en ibland


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Vore väl en bra lösning att släppa en bd-spelare till 360 så länge som priset inte är för dödligt.
Och de är väl tvungna att göra nåt iaf efter att det gick som det gjorde med hddvd.

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Nice som tusan. Och nu ska jag sia lite om framtiden.
Kom ihåg, jag sa det först, kanske iaf. ^^

Nu börjar Sony och MS att samarbeta lite smått. Sony säljer BD till MS och båda är nöjda med varandra.
Snart så kommer dom i smyg att börja fila (från början mest på skoj) en gemensam konsol. När dom inser vilken världskrossare dom har så gör dom slag i saken och släpper konsolen ihop.
Och hela världen jublar...ja om dom inte får monopol och trissar priserna upp i skyarna.

Kan ärligt säga att jag skulla bli jublande glad om det skulle inträffa. Fatta dom två företagens kompetens, nermosad i en gemensam maskin. Huvva skicket monster!

Detta har vart ett starkt rykte i minst ett halvår om att ms ska göra externa Blu-Ray spelare till 360,
och redan diskuterats i minst 1 tråd här på FZ för ett bra tag sen.

Och att Sony och MS skulle slå sina påsar ihop är bara drömmar som aldrig slår in, för dom behöver inte det,
världen är tillräckligt stor för 2 giganter.

Medlem

Yay. Mitt första tips.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Eftersom bluray blir standard är det ju inte så konstigt. Så om dom vill hänga med i utvecklingen har dom väl inget större val.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Detta har vart ett starkt rykte i minst ett halvår om att ms ska göra externa Blu-Ray spelare till 360,
och redan diskuterats i minst 1 tråd här på FZ för ett bra tag sen.

Och att Sony och MS skulle slå sina påsar ihop är bara drömmar som aldrig slår in, för dom behöver inte det,
världen är tillräckligt stor för 2 giganter.

Jag menade att jag siade om en gemensam konsol först. Och drömma är inte olagligt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

I nästa Xbox konsol alltså?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Strax Dax:

Detta har vart ett starkt rykte i minst ett halvår om att ms ska göra externa Blu-Ray spelare till 360,
och redan diskuterats i minst 1 tråd här på FZ för ett bra tag sen.

Och att Sony och MS skulle slå sina påsar ihop är bara drömmar som aldrig slår in, för dom behöver inte det,
världen är tillräckligt stor för 2 giganter.

Jag menade att jag siade om en gemensam konsol först. Och drömma är inte olagligt.

inte än iaf,

Men nåt som skulle gått det hade ju varit om sega och nintendo slog sina påsar ihop och gjorde en dundermaskin,
dom har ju egna starka speltitlar som kan få dom flesta andra att darra i knävecken.

Inaktiv

men lol. vilket läge för Sony att pressa MS på feta pengar.

Dom kan ju lika gärna säga så här: "Nej sorry MS, ni får ingen bluray. spelar ingen roll vad ni betalar, ni får den inte!"

Och på det viset sätter Sony stopp på MS som konsolltillverkare. Ingen bluray = ingen framtid.

Inaktiv

det är väl snarare så att sony var på microsoft och inte tvärt om

Medlem
Inaktiv

Känns det inte lite som att Sony hugger sig själva i benet om de ger Microsoft rätt att använda blu-ray till Xbox360?
PS3 säljer ju redan så pass mycket sämre än Xbox360 så de behöver ju inte hjälpa på sin egen förlust, det ska handla om en hel massa pengar isåfall.

Medlem
Skrivet av Silverfish:

Toxic78, de fick ut den iaf., om du visste om den här nyheten innan så kunde du ju ha tipsat dem istället!

Och den är väl inte inaktuell, eller?

Har tipas så många gånger om saker, utan att det skrivits om dom, så jag har liksom tröttnat.

Inaktuell i den mening att MS, efter detta uttalande, själva har sagt att dom inte håller på med någon Blu-rayspelare.

Och anledningen till min kommentar va just att jag kände igen detta, då jag läst detta dagen innan på www.xbox-scene.com
Förövrigt en ganska bra sida om man gillar nyheter som rör x360.

Och självklart kan inte FZ (eller någon annan site heller för den delen) ALLTID ha 100% uppdaterade och korrekta nyheter.
Just därför jag kommenterade att detta inte längre är korrekt. Simple as that.

Sedan vet vi ju alla, att förnekelser hos stora firmor om ev. produkter som komma skall, inte alltid stämmer, utan visar sig vara sanna i slutändan. Men det är bara spekulationer., Den som lever får se.

Allt jag vet, är att just nu, så förnekar MS påståendet i denna artikel. Nothing more. Nothing less.

Medlem

Det lär bli som med deras HD-DVD maskin, de snålar på komponenterna för att hålla ner priset. Vilket gör att bildkvalitén blir lidande.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Är Blue-ray Sony patent eller varför gör dom inte bara en B-ray spelare?

Medlem
Skrivet av WaltX:

I nästa Xbox konsol alltså?

Japp! I den 511.e modellen

123
Skriv svar