Det blir en intressant måndag

Skägg.
10 Chambers
Det blir en intressant måndag

Som sagt, datorn vägrade att starta i fredags eftermiddag och efter en första vända i Vistas självläkning gick jag fram inloggningsskärmen men den reagerade inte på ctr-alt-del. Istället fick jag den där gamla klassiska "the memory could not be read"-rutan. Jag satte igång en till instans av felsökningsprogrammet men det stod fortfarande och tuggade när vi gick vid 23-tiden. Kvällens höjdpunkt blev när vi satte Kents Vinter 02 på expert, @xplejjn på trummor och jag på gitarr. Jocke Berg måste vara stolt.

Det blir att vara där tidigt på måndag och hoppas att det är någon på IT-avdelningen som jobbar mitt i industrisemestern. Som backup har jag Tompas dator, samt min egen laptop, så det ska nog bli nyheter även nästa vecka.

#blogg


signatur
Medlem
Det blir en intressant måndag

Skulle gissa på att RAM minnen som gått sönder. Prova ladda hem Ultimate Boot CD från http://www.ultimatebootcd.com/ , bränn ISO till skiva och boota datorn från den, sedan Mainboard utils > Memory test (eller vad det nu hette). Låt det ticka igenom nån timma, blir det rött på skärmen så är det dags att byta RAM minnen


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

1
Skriv svar