Inaktiv
vilket grafikkort?

Hej!

Grafikortet i min brors dator har pajat (ATi radeo 9800pro 128Mb), så han behöver nu ett nytt. Datorn är en P4 3,0Ghz, 1Gb minne, så ett värstingkort är knappast nödvändigt.

Han är beredd att lägga runt 1200-1500kr på kortet.

Dessa två kort har han spanat in, hur är de i jämförelse med hans gamla 9800pro?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=GCRX16PA-256
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HTEXRX16P-25...

Är de något att ha, och vilket är i så fall bäst? Eller bör han satsa på något annat AGP-kort?

Tack på förhand!

Inaktiv

kollade runt lite och kortet är helt klart snabbare än det 9800pro som paja.vill man vara riktigt seriös ,jämför de båda korten i tester,sök på internet.rejäl kylfläns på Hightech kortet,bra kylning men kanske låter mycket?

Medlem

Kör själv ett x1600pro, glider lungt på i 6600gt klassen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Ok, antar att detta är ett bra kort i 1300-1500 kronors-klassen? Men är det bara jag som tycker det är skumt att Hightech's kort är billigare? Har för mig att deras "ice-q"-kort brukar vara ett par hundra kronor dyrare än andra liknade kort.

Antar att det blir ett sånt kort om ingen kommer in i sista stund med förslag på andra kort

Medlem

7600gt kanske


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv

7600gt verkar bara finnas som PCI-e, men annars hade det varit klart intressant.

Inaktiv

Både fördelar och nackdelar med de där korten;

Hightech Excalibur ATI Radeon X1600Pro ICE-Q 256Mb DDR2 TV-out DVI RETAIL AGP:

- Hightechs fläktar är kända för att kyla korten bra, men frågan är om kortet får plats i den där datorn, (jag tänker framförallt på bredden med den där fläkten på sidan av kortet). Kan sitta ett kort i vägen så att det inte får plats!

GeCube Radeon X1600Pro Gamer Edition 256Mb DDR2 TV-out DVI RETAIL AGP

- Kortet är förmodligen lika bra som det andra kortet, men kostar lite mer...

Jag skulle satsa på kortet från Gecube, eller något Nvidia 6600 gt.

Inaktiv

Som jag förstått det valde han Hightech's kort, antar att både priset och fläkten lockade. Platsbrist tror jag inte det blir, då jag har för mig att han bara har ett ljudkort sittandes bland PCI-platserna

Tack för hjälpen!

1
Skriv svar