bbb24 eller lokalt fiber?

Inaktiv
bbb24 eller lokalt fiber?

Halloj,

Nu är det så att jag skall flytta inom kort, och bredbandsfrågan är väldigt viktig för mig.

Jag har då valt dom här två att välja mellan: Bredbandbolagets 24mbit (ADSL) lösning, eller 30/30 fiber från ett lokalt bolag med anknytning till Skanova.

Då jag värderar bra ping högst, kommer hastigheten i andra hand. Jag har fått höra mkt skit om bbb24 bl.a att det inte fungerar som det ska, hastigheten tok för låg, dålig support, mm. Dock VET jag, att BBB har Sveriges bästa routing/ping (möjligen också telia).

Skall jag då chansa och dra till med fiber lösningen, som ska vara pålitligast och är en framtidslösning (fiber är fiber^^) men däremot riskera få sämre ping? Eller satsa på BBB24 och säkerligen få bra ping, men nedsänkt hastighet och dyrare nota?

Inaktiv

Många som har problem med ping viad BBB's adsl tjänster.

Jag skulle nog sattsa på fiber om jag var du och hoppas på att det är bra ping där.
Visar det sig vara bra ping, så får du ju fördelen att kunna hosta egen server sen

Å bindningstiden brukar ju väll inte vara så lång på fiber? Så funkar det inte alls så byt till BBB.

Ett annat alternativ är att kolla med någon boende i området som har fiber eller BBB's 24mbit tjänst hur deras ping är och hur stabilt det är.

Sitter själv på fiber som har allt för kassa pingtider, det är inte alls skoj när man spelar fps spel. Tyvärr vill ju inte leverantörerna lyssna på ens klagomål heller så.

Har nu varit inne lite på att byta till adsl men det tar verkligen emot ändå.... det är ju så gött med lite bandbred i nätet (100/100mbit).


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

Jag skulle absolut satsa på BBBs ADSL om det är låga pingtider du är ute efter.
Varför är inte Telias ADSL med i snacket då de har de bästa pingtiderna överlag?.

Hade det möjligtvis vart Telias/BBBs fiber hade det vart en sak, men är det en lokalt ISP kan du nog glömma bra routing. Sedan brukar mindre/lokala leverantörer oftast ha sämre switchar ut mot omvärlden också som lätt skapar kapacitetsproblem då det ofta är fler som använder sin lina friskt.

Har själv suttit på 3-4 mindre leverantörer av fiber tidigare, sitter just nu på Labs2/bredband2s 100/100mbit och pingar sällan (aldrig) under 25 inom sverige och då ska vi inte ens tala om utanför sveriges gränser, usch säger jag bara.

Inaktiv

Har hört att fibern's upload gör pingen, och som sagt 30/30 liksom..

Varför inte jag nämnt telia? Jag har inte mkt pengar över

Den lokala ISP'n jag snackar om är i Skanova's nät, så man skulle vilja ha lite mer feedback om hur bra routing skanova har.. Har dock snackat med lite folk som sitter på deras nät, och dom säger att pingtiderna är bra (10-30 Sverige, 30-60 EU).

Dessutom är kostnaden 299;- i månaden, nå bindningstid och deras kontor är nära

Tack för all feedback får hålla tummarna ^^

Medlem
Inaktiv

BBB 24! Jag har detta själv och det funkar utmärkt!
Sen kan man ju prova att ta bort det där pingkorrigerings-grejen:D eller vad det nu heter, har ju gjort en del på pingen för vissa, har dock inte provat själv än (förutsätter att det fortfarande finns).

Medlem

Fiber


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

1
Skriv svar