Äntligen någonstans att ta vägen!

Medlem
Äntligen någonstans att ta vägen!

Efter allt gnällande av att jag ockuperar den stora TV'n i vardagsrummet av familjemedlemmarna här hemma, så bestämde jag mig för att koppla boxen till datorskärmen istället. För det mesta kommer jag att ha boxen vid TV'n, men då de andra vill se på TV så har jag nu någonstans att ta vägen.

Jag började med att köpa en "Xbox 360 VGA HD AV" sladd och fick bild utan ljud. Men tack vare Zelaxe och Fjornsvavne's tips och hjälp så löste det sig då jag köpte ett litet tillbehör från Kjell & Company. Tack för det!

Så här ser det ut i alla fall:

/Walt

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Äntligen någonstans att ta vägen!

Riktigt najs Walle:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Kör också 360n till en av datorskärmarna jag har på mitt skrivbord. Funkar riktigt bra och eftersom man sitter så nära (jämfört med att sitta i soffa en bra bit bort) så ser man inte sämre.

Medlem

Enda nackdelen med detta är att du sitter en bra bit närmre Xboxen som höjer risken rejält för hörselskador.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Enda nackdelen med detta är att du sitter en bra bit närmre Xboxen som höjer risken rejält för hörselskador.

Känner man till gränserna så är det inga problem

Edit: Ahaha... nu förstår jag vad du menar


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Är väl bara å sänka ljudet ifall det är för högt, eller?

Får se hur det blir när jag flytta in min 360 och kopplar in den i datorn efter semestern

Medlem
Skrivet av Posuic:

Är väl bara å sänka ljudet ifall det är för högt, eller?

Får se hur det blir när jag flytta in min 360 och kopplar in den i datorn efter semestern

Zelaxe menar ljudet av Xboxen


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar