Hm nytt graffe kort

Medlem
Hm nytt graffe kort

dags att inhandla nytt grafikkortt, men ja är lite Osäker på va tusan man ska köra på?
inte så insatt i de här nya PCIe korten nån som har ett bra tips på nå som inte kostar helvete men endå klarar de lite nyare spelen på marknaden


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Inaktiv

signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

nej, inga råd förän det finns förutsättningar att veta om de är vettiga eller inte.

fråga ett: till vilken plattform gäller det?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

pc.

8lul ah hade ögonen på Sapphire kortet också fast ja läste på sweclockers / och nordic att pcie ati korten tydligen har haft ganska mycket problem så man funderar ju nästan på ett Nvidia kort istället :F te x http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318606


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Inaktiv

Soya har iofs rätt du bör skriva ut vad du har för andra komponenter innan vi ger några råd.

Handlar nog bara om tur eller otur om man får ett kort som krånglar/pajar.
Kör själv med nvidia och är nöjd... haft 2 ati-kort, det ena paja pga överhettning, det andra har funkat problemfritt.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Men han har ju redan sagt att han har en PC, räcker inte det

Edit: (ironi)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Kan varmt rekommendera XFX 7900GT Extreme
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=XFXGF79GTV52...

Fick min nya dator igår o har detta kortet. Kör högsta grafik i BF2 o det flyter som smör i solsken.

Blev nåt jox med länken där.. hur fixar man det btw?


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

gah! sluta föreslå saker. >_<


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

ash strunt samma tog mig tiden att faktiskt läsa på lite så allt är Ok årkade bara inte sitta å radda upp alla komponenter jag har


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

1
Skriv svar