Olika upplösningar på tft och tv?

Inaktiv
Olika upplösningar på tft och tv?

Hej, har en liten fundering

Om man har en vanlig tft skärm och en tv, båda kopplade med dvi till datorn, native upplösning 1280*1024 respektive 1366 x 768 (widescreen) och ett nvidia kort (6800GT), kan man då köra respektive skärm på sin native upplösning samtidigt eller inte?

Har testat men får det inte att fungera.

Överlagring fungerar utan problem så att kolla på dvd film o liknande fungerar perfekt, men vore kul att få en fin windows desktop på tv:n också

Medlem

Man kan med ATI kort så jag tycker att man borde kunna lyckas med Nvidias kort också.

Inaktiv

Karma: jo just det, hade ATI kort för ett år sedan o har för mig att det fungerade bra då..å andra sidan hade jag kopplat via s-video till en vanlig tv men...

har alltid hatat Nvidias skit mjukvara för att köra tv out o liknande, men kanske bara jag som gör fel..

Medlem

Jag kör DVI + d-sub på mina 2 skärmar och sen tv-out. Kan köra olika upplösningar på alla skärmar (dock bara 2 i taget). Kör R9700pro kort som nu har 3,5 år på nacken så det borde gå med nya kort även om de är från nvidia.


signatur
Inaktiv

ja det tycker jag med, ingen som har koll på hur man gör då? problemet är att ändrar jag en upplösning så ändras den på en andra skärmen också, oavsett vilket läge jag kör (klona/dual view etc..)

Medlem

för mig funkar det att jag jag 1280x1024 på min skärm medans på tvn så spelas enbart det jag har i windows media spelaren. när jag vill kolla något på tvn så höger klickar jag bara på den fil jag vill spela upp och då får jag upp ett alternativ som heter "Spela upp på min" och sen får jag 2 val, TV eller bildskärm. väljer jag TV så startar datorn windows media spelaren och på TVn så får jag upp enbart själva filmen och inget annat. medans filmen spelas upp på tvn så kan jag sitta vid datorn och göra annat utan att det blir avbrutit på tvn.

Kan lägga till att jag har ett Nvidia kort med dom senaste drivarna

Medlem

Men det betyder inte att du har olika upplösningar på TV/Dator.

Inaktiv

tack mad-dog men det får jag också att fungera, oavsett vilken upplösning tvn är inställd på, kallas väl överlagring om jag minns rätt

1
Skriv svar