Nån som har PhysX?

Inaktiv
Nån som har PhysX?

Är det nån som har ett Ageia PhysX-kort i datorn? Om ja, vad tycker ni om det?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Medlem

Tror inte så många hunnit skaffa det ännu. Bättre att vänta ett tag och se vad som händer, mer tillverka osv för bättringar och priset lär väl sänkas ochså efter en tid.


signatur

AYY LMAO

Medlem

När jag instlerade Ghost Recon Advanced Warfither så stod det att jag inte hade det men jag kunde endå använda Fysiken :S ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

När jag instlerade Ghost Recon Advanced Warfither så stod det att jag inte hade det men jag kunde endå använda Fysiken :S ?

Du kan fortfarande använda fysiken, men din processor belastas mycket mer utan kortet. Vet dock inte om en del av PhysX fysiken är automatiskt deaktiverad pga att man inte har hårdvaran.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem
Skrivet av Ice_:
Skrivet av Tomzi:

När jag instlerade Ghost Recon Advanced Warfither så stod det att jag inte hade det men jag kunde endå använda Fysiken :S ?

Du kan fortfarande använda fysiken, men din processor belastas mycket mer utan kortet. Vet dock inte om en del av PhysX fysiken är automatiskt deaktiverad pga att man inte har hårdvaran.

Det stämmer, man ser inte alla fysiska objekt flygandes vid till exempel en explosion om man inte har PhysX kortet. Dock från dom screenshots jag sett så känns det inte värt pengarna med ett fysikkort..

Gen
Medlem
1
Skriv svar