Spelkavalkad

Medlem
Spelkavalkad

Spel jag försöker hinna med nu
Jag har fått värsta dillen på alla möjliga spel just nu, gamla som nya. Here goes:

  • #Blood Bowl: gammal goding i ny skrud. Givetvis spelar jag bara turbaserat och inte realtidstrams. Lite skillnad mot fumbbl grafiskt... fast mina favoriter Dark Elves saknas ju

  • #Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth: har kört det förut, men klarade aldrig det då. Det har sina brister, men stämningen är grym.

  • #Call of Juarez: Bound in Blood: blev sugen på western helt enkelt, riktigt mysigt tycker jag, men lite väl svårt på sina ställen.

  • #Heavenly Sword: körde det aldrig när det begav sig så jag tar igen det nu. Cutscenes är otroligt snygga, och historien helt ok, men fighterna kommer inte upp i God of War...

  • #King's Bounty: The Legend: gammalt mysigt spel också, lite lagom nivå för mig strategimässigt just nu.

  • #LEGO Indiana Jones: det enda LEGO-spelet som jag ens försöker spela, men lite väl barnsligt i längden.

  • Gamla LucasArts-spel #LOOM, #Indiana Jones and the Fate of Atlantis, #Indiana Jones and the Last Crusade: nytändning när dom kom på Steam nu. Jag visste inte att det fanns en talkieversion of Loom, det blir lite nytt där.

  • #Puzzle Quest: Challenge of the Warlords: rolig idé att sätta pusselspel i ett lite större RPG-liknande sammanhang, gör faktiskt att jag vill pussla lite mer faktiskt.

  • #The Sims 3: har haft det installerat ett tag nu men inte hunnit testa det, det tar emot lite. Men jag ska spela det för allmänbildningens skull, får man gratis så blir det så...

  • #Tales of Monkey Island: klarade det nyligen, och inte alls besviken på det. Jag hade iofs rätt låga förväntningar, men dom kom undan bra tycker jag. Känner igen humorn, lagom svåra pussel och Dominic Armato är perfekt som Guybrush!

  • #The Secret of Monkey Island: Special Edition: har också köpt men inte spelat igenom än. Är inte helt förtjust i den nya grafiken, och jag har ändå spelat igenom det 50 ggr tidigare. Men nästa genomspelning så...

  • #Trine: ännu ett av alla mysiga spel, har gillat allting som kommer från Frozenbyte, ska nog hålla ett öga på finnarna. Dom lyckas alltid få till en grafisk känsla som är väldigt solid.

  • #Uncharted: Drake's Fortune: också ett gammalt spel jag hinner ikapp nu. Riktigt bra! Har definitivt tagit över tronen från Lara och Henry (Indy) som främsta speläventyraren.

  • #Zeno Clash: klarade nyligen och känns väldigt bra. Helt unik stil och bästa knytnävsstriderna sen Riddick!

Spel jag ser fram emot
Sen finns det en bunt spel som jag ser fram emot, många som jag såg och testade på E3 senast. Here goes again (i plattformsordning typ):

  • #God of War III: ser verkligen fram emot avslutningen på trilogin, och God of War är fortfarande obesegrat i sin genre. Animationen är oöverträffad i sin brutalitet!

  • #Heavy Rain: tyckte väldigt mycket om Fahrenheit (Indigo Prophecy) bortsett från slutet då. Det senaste som visade på E3 gjorde att jag tappade lite sug och såg inte alls särskilt fräscht ut på något sätt, men om dom lyckas med storyn lika bra som Fahrenheit finns det fortfarande hopp. Dom digitala skådisarna var också lite av en besvikelse, men det ser inte helt ointressant ut ännu...

  • #Shatter: Arkanoid på steroider, 'nuff said.

  • #The Last Guardian: det där djuret ser ju lagom spännande ut, och det ser verkligen ut att bli en korsning mellan Ico och Shadow of the Colussuss på olika sätt, tror det kan bli riktigt bra!

  • #Uncharted 2: Among Thieves: den senaste cutscenen som visade var sjukt snygg, förmodligen bästa ansiktsuttrycken jag sett sen Heavenly Sword Om dom förbättrar spelet sen ettan är det givet.

  • #Alan Wake: blev mindre sugen på det efter E3, det känns inte fräscht någonstans tyvärr. Men trots allt har jag förhoppning om berättandet och storyn, så vi får se.

  • #Splinter Cell: Conviction: verkar vara en välbehövlig uppfräschning av serien, och jag gillar inriktningen att man verkligen ska känna sig som en elitagent, vilket filmerna verkar indikera. Dom har fått till den cinematiska känslan med kameran och allt!

  • #Aliens vs Predator: har inte sett mycket av det, men jag har gillat alla spelen hittills i serien, så får hålla tummarna för denna!

  • #Batman: Arkham Asylum: jag var till början skeptisk, men har blivit mer och mer intresserad ju mer dom visat. Dels är det en otroligt skön stil, den känns klassisk men ändå rå, och dom undviker att efterapa redan etablerade versioner av Batman. Gameplayet känns igen, men det är ju Batman! Om genomförandet på smyga/skrämma fiender lyckas, och fightingsystemet är så coolt som det ser ut kommer det bli en hit.

  • #Brutal Legend: körde det både på E3 och lite internt, och det känns lite torftligt och oputsat just nu, men jag känner att det finns något riktigt charmigt där. Fightingen är sådär, men det är humorn och Jack Black som gör det

  • #Dante's Inferno: var otroligt skeptisk till en början, kändes verkligen som God of War fast sämre, men också en titel som jag smält mer och mer för ju mer jag har sett. Kanske kan vara något.

  • #Darksiders: Wrath of War: ytterligare ett spel i slakta monster-genren, och jag gillar verkligen Madureiras grafiska stil. Om det blir som dom säger en korsninge mellan Zeldas äventyrande och God of Wars fighting kommer jag nog att gilla det.

  • #Dragon Age: Origins: känns som att det var ett tag sen Bioware släppte en rejäl fantasydänga, så jag hoppas på denna. Blod- och porrtrailerserna har inte funkat på mig, men det andra jag har sett verkar desto mer lockande. Varför måste allt vara så förbannat brunt?

  • #Left 4 Dead 2: vi har spelat en hel del L4D på luncherna och riktigt sammansvetsade teams, och dom gamla banorna börjar bli lite uttjatade även med den senaste uppdateringen. Jag behöver bara mer av det goda.

  • #Natural Selection 2: var ett tag sen jag körde ettan, men det var riktigt bra, får se var dom kan ta detta med lite större scope och lite mer tid.

  • #Mafia II: Mafia var helt lysande och jag sträckspelade det från början till slut, hoppas på något lika episkt igen!

  • #The Beatles: Rock Band: konceptet är bara pure win. På filmerna verkar det som att man faktiskt kan sjunga trestämmigt, vilket jag ser mest fram emot!

Slutligen...
Beställde jag #BlazBlue för en månad sen men fortfarande inte fått hem den...

[ia=15162]

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Spelkavalkad

Shatter är otroligt kul och kostar bara 55 kronor så det är ett riktigt bra köp. Annars så finner jag din lista lite smått gigantisk även fast det finns lite guldkorn där.

Medlem

Ingen dålig lista det där! Nu har man fått lite bra idéer på fler spel att hålla utkik efter

Mafia var verkligen episkt, kunde inte låta bli att spela tills man stupade och sen spela direkt igen när man vaknade till liv.

Medlem

inte det kortaste listan precis

Flakmonkey

Insanely Twisted Shadow Planet måste ju vara med på listan

Medlem

Har inte en chans att spela allt det där, det blir till att sålla och sampla lite här och var


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv

inte Modern Warfare 2, då? eller är det mot Dice'spolicy att tycka om CoD-serien?


signatur

PSN: japp :)

Inaktiv

Uncharted har högsta prio hoppas jag, bästa "next-gen" spelet i mina ögon

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Shatter är otroligt kul och kostar bara 55 kronor så det är ett riktigt bra köp. Annars så finner jag din lista lite smått gigantisk även fast det finns lite guldkorn där.

Grymt spel Jag är även god vän med dom som äger studion, så det var lite smygreklam


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av Musicc:

inte Modern Warfare 2, då? eller är det mot Dice'spolicy att tycka om CoD-serien?

ah precis så är det


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Diablo 3 då?

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Diablo 3 då?

Ja men det är ju låååångt kvar tills det kommer...


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Diablo 3 då?

Längtar så mycket mer efter Starcraft 2.

Medlem

Är det bara jag som inte gillar CoD-serien?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar