Europa Universalis: Rome avbildat

Robot
Inaktiv
Europa Universalis: Rome avbildat

Älskar Eruropa universalis spelen, dock så är de väl lite synd att detta bara täcker europa. Men en mix av Rome Total War och Europa universalis....de måste bli bra

Medlem

Bäääääääst=)

Medlem

Älskar skiten. Saknar dock alla events som fanns i Victoria osv...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Kommer tveklöst vara ännu ett Paradox mästerverk. Svenska spelmakare ftw


signatur
Medlem

Undra vad systemkraven kommer ligga på...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Skrivet av fanboy:

Undra vad systemkraven kommer ligga på...

Har du åtminstone 2 Gig ram och en hyfsad CPU så är det nog inga problem.....iofs är det säkert bra att ha ett hyfsat graffekort med.


signatur
Inaktiv

Prestandan är rätt skräpig även med 2 GB och hyfsad CPU kan jag konstatera. Sagt det förut och kommer förmodligen säga det på min dödsbädd: 3D var helt och hållet idiotiskt. Hade varit klokare med en mindre resurskrävande 2D-motor. Det är förfärligt att vissa typer av grafikkort kan öka prestandan rejält i ett sånt här strategispel. 3D har noll inverkan på gameplayet och det ser inte snyggare ut. Ogripbart...

Jag håller med Hairan också. Det är tråkigt att de begränsat kartan som de gjort (till typ nuvarande Iran). Halva den hellenistiska världen finns inte med (geografiskt sett). Vore bättre på alla sätt att ha tagit med mer öster- och söderut så att Centralasien, norra/centrala Indien och hela Arabien kommit med. Fast då hade det ju tagit längre tid att få ut spelet så klart.

Hur som helst så verkar det bli kanonbra och det kommer säkert moddar.

Skrivet av Namron:

Jag håller med Hairan också. Det är tråkigt att de begränsat kartan som de gjort (till typ nuvarande Iran). Halva den hellenistiska världen finns inte med (geografiskt sett). Vore bättre på alla sätt att ha tagit med mer öster- och söderut så att Centralasien, norra/centrala Indien och hela Arabien kommit med. Fast då hade det ju tagit längre tid att få ut spelet så klart.

Hur som helst så verkar det bli kanonbra och det kommer säkert moddar.

Varför då? Spelet heter ju Rome. Och Romarna var inte i Indien eller Syrien/Persien/Iran.


signatur
Inaktiv

Romarna hade handel med dem och grekerna var ju där. Spelet handlar inte om att avverka en lista och punkt för punkt bygga upp Romarriket. Man ska ju kunna göra det med seleuciderna eller parterna i stället, och då blir det lite stolligt när stora bitar av deras (historiska) imperier är utanför kartan. Ännu stolligare blir det om man vill spela grekiska Baktrien eller arabiska Himyar som överhuvudtaget inte finns på kartan.

Medlem

Håller med om att precis som i EU3 är 3D bara fånigt och fyller ingen som helst funktion. Det var renare och snyggare innan. HoI2-motorn duger gott, använd den och se till att fokusera på att fylla spelen med mycket innehåll istället.

Håller även med om att de får se till att proppa in ordentligt med events, det är en stor del av det som gör EU/HoI/Victoria-spelen så intressanta. EU3 var ganska trist pga att det var så lite fokus på detta.

Rome är dock ändå säkerligen ett givet köp om Paradox fortsätter med sin sedvanliga kvalitet. Dock inte sagt att mycket kan förbättras.

Medlem

Njae, håller mig till Total War Rome istället

Inaktiv

Orka med Rome, då håller jag mej till Rome total war. Hellre det vanliga Europa innehållet, men Rome blääh...:#

1
Skriv svar