Kommer flytta, får ett glapp i bredbandet

Medlem
Kommer flytta, får ett glapp i bredbandet

Olá!

Jag är på väg att flytta men jag kommer få ett glapp när jag byter bredband eftersom de måste installera på det nya stället. Kanske får ett glapp på cirka 3-5 veckor vilket är alldeles för långt.

Kan man lösa det på något smidigt sett? Finns det modem att köpa så jag kan ta emot mail och sånt?

Vilket bredband är värt att välja? Har kollat med Bredbands Bolaget men jag vet inte hur bra de är egentligen. Har ni någon koll?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=101

tdc tycker jag verkar vara trevliga vad gäller adsl...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Då blir det ett klassiskt modem under dessa krångel-veckor.

Ringde TDC och de verkar vettiga. Men jag måste vänta på att mitt nummer först ska installeras på nya adressen och sen måste jag vänta på att Scanova ska uppdatera telestationen så de ser att mitt nummer finns där, tar cirka två veckor. Efter det kan jag lägga beställning hos TDC och då tar det 2-4 veckor innan bredbandet är installerat. Suck.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Jag skulle gått till nya stälelt och sniffat efter trådlösa nätverk. Hittar du nått är det bara fråga grannen om det är ok att låta det för mail etc.

Medlem

Fick hem en lapp igår från Bredbandsbolaget. Det visar sig att jag gjort en beställning hos dem på 24Mbit som jag gömt. Fördelen är att det antagligen kommer fungera direkt när min telefon kopplas in och den kopplas in samma dag jag flyttar dit. Så det kanske löser sig ändå...

Men jag funderar på att säga upp bredbandet efter ett tag för 349 per månad är lite dyrt. Jag får teckna någon annanstans där de har 8Mbit och det kostar 249 vilket jag tycker är bättre.

Vad har ni för hastigheter?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Det är inte så att du har ett Comhem uttag i nya bostaden?, du får det ca 1 vecka efter beställning, så du kan ju få det inkopplat och fungerande samma dag som du flyttar in om du beställer i förtid.

Sen kanske inte priset är så jätte bra, men de är snabba vid leverans iallafall.

Medlem
Skrivet av Spam|elit:

Det är inte så att du har ett Comhem uttag i nya bostaden?, du får det ca 1 vecka efter beställning, så du kan ju få det inkopplat och fungerande samma dag som du flyttar in om du beställer i förtid.

Sen kanske inte priset är så jätte bra, men de är snabba vid leverans iallafall.

Personligen så upplever jag att kabeluppkopplingar har bättre uptime än ADSL, samt att Comhem kommer släppa nya hastigheter typ till sommaren eller hur det nu var.

Medlem

Jag tror inte jag har Comhem på nya stället. Kanske ska ringa dem och höra efter vad de säger? BBB har 14 dagars ångerrätt så jag kan nog avbryta. Nu blir jag osäker...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar