Activision om Guitar Hero, Call of Duty-MMO och WoW-dödare

Robot
Medlem
Activision om Guitar Hero, Call of Duty-MMO och WoW-dödare

hehe, ja en sak som dom har nu är definitivt pengar
Och sen har det ju funnits ett spel som har varit ett 2"actionbetonat massivt onlinespel med andra världskriget som slagfält.", ww2 online eller vad det nu hade för namn, fast det blev ju inte så känt pga bristande grafik och så var det ju lite småbuggigt

Hade varit grymt om dom skulle kunna göra det möjligt att man har hela europa som slagsfält, där spelarna själva är dom som tar över och slåss om marken.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

MMO-spelen är ju allt som oftast i "fantasy-stil"... Konstigt egentligen.

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Hade varit grymt om dom skulle kunna göra det möjligt att man har hela europa som slagsfält, där spelarna själva är dom som tar över och slåss om marken.

hehe ja typ ww1, där man genom extraordinära insatser i armeen kan stiga i rankerna och ta över en arme av noobs!. Eventuellt skulle man kunna bilda elitförband som sedan gör olika operationer i fiendland.

Medlem

Det här ser rätt skumt ut.. MMO av CoD?
Men det finns ju alltid en chans att det blir något bra


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem
Skrivet av artikelm:

Några konkreta planer avslöjades inte men egentligen är det konstigt att ingen gjort ett actionbetonat massivt onlinespel med andra världskriget som slagfält.

Skrivet av Greger:

hehe, ja en sak som dom har nu är definitivt pengar
Och sen har det ju funnits ett spel som har varit ett 2"actionbetonat massivt onlinespel med andra världskriget som slagfält.", ww2 online eller vad det nu hade för namn, fast det blev ju inte så känt pga bristande grafik och så var det ju lite småbuggigt

Hade varit grymt om dom skulle kunna göra det möjligt att man har hela europa som slagsfält, där spelarna själva är dom som tar över och slåss om marken.

Konstigt att dom inte kände till ww2online endå..det har fortfarande fanbase (jag bland annat) och uppdateras så in i helvete. Riktigt bra spel trotts dess grafik


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av poppekrull:
Skrivet av Greger:

Hade varit grymt om dom skulle kunna göra det möjligt att man har hela europa som slagsfält, där spelarna själva är dom som tar över och slåss om marken.

hehe ja typ ww1, där man genom extraordinära insatser i armeen kan stiga i rankerna och ta över en arme av noobs!. Eventuellt skulle man kunna bilda elitförband som sedan gör olika operationer i fiendland.

Det lät roligt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ankh:

Konstigt att dom inte kände till ww2online endå..det har fortfarande fanbase (jag bland annat) och uppdateras så in i helvete. Riktigt bra spel trotts dess grafik

Jodå, känner till det men är det verkligen actionbetonat? Det har ju också ett par år på nacken och när det lanserades var det ju inte direkt med samma buller och bång som ett Call of Duty Online skulle få.


signatur
Medlem

Well får se vad de hittar på för framtiden

Medlem

om dom gör det bra kan det bli nåt speciellt:)
men bordde vara svårt hålla igång med nya vapen armors osv men men.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

jag gillar bobby koticks hårsvall


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Visioner har dom iaf, ett MMO-COD låter intressant... hur upplägget för ett sådant spel i MMO-genre kommer se ut är också rätt intressant. Dom har nog en del brainstorming framför sig om de ska genomföra det.

Inaktiv

nej inte förstöra cod serien! det är väl bara att starta en ny serie och inte förstöra ett vinnande koncept.

Medlem
Skrivet av Jbird:

Visioner har dom iaf, ett MMO-COD låter intressant... hur upplägget för ett sådant spel i MMO-genre kommer se ut är också rätt intressant. Dom har nog en del brainstorming framför sig om de ska genomföra det.

Ja, får hoppas de tänker till. Annars slutar det väl med att alla bara står och grindar utanför en fiendebunker...

Medlem

Grymt stort slagfält med grymt många spelare på låter rolgit ..

Typ 1000 Spelande per karta borde vara roligt 500 st i varje lag .. Med sina Platoner (Guilder) ;D


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Ankh:

Konstigt att dom inte kände till ww2online endå..det har fortfarande fanbase (jag bland annat) och uppdateras så in i helvete. Riktigt bra spel trotts dess grafik

Jodå, känner till det men är det verkligen actionbetonat? Det har ju också ett par år på nacken och när det lanserades var det ju inte direkt med samma buller och bång som ett Call of Duty Online skulle få.

Tja, action och action..det beror på hur man ser det. Men jag antar att du menar action som i icke-realistisk action?
Anledningen att det inte var samma buller och bång kan vara det faktum att det var ett betydligt mindre företag med väldigt få anställda som ligger bakom spelet.
Jag har lirat det en hel del (och även cod serien förstås) och hade gärna sett någon form av kombination av dom. Dock är jag lite rädd för att det blivit ett Battlefield spel.

...men och andra sidan så är battlefield också skoj bf1942!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Varför inte en MMO version utav CoD4 istället?
WWII börjar kännas lite väl uttjatat.

Medlem

För i helvete.... inget mmo på cod serien plz, just go back to ww2 eller gör ett ww1 cod.

Inaktiv

Vilken pajas han är asså.
Vadp att det itne finns mmo med WW2 tema?
Vad är då, World War II Online Battle Ground Europe då?
Riktig pajas det där!

Inaktiv

Är det bara jag som ser fram emot COD online spel... Måste nämna att jag hatar MMO spel, men detta ska bli intressant. Att åka runt i länder, vore enormt kul. Typ spela som nazist. Fet coolt!

Skulle också vilja ha ett COD 5... World War II Online Battle Ground Europe är coolt, men det har för dåligt gameplay och grafik.

Med Activision Blizzard kommer det klara allting. Det är jag säker på!

EDIT: Vore tufft med att man skulle kunna ge upp och hanna i ett sånt där läger sen kommer man ut. Eller betala massa pengar blir man fri direkt. Och ja, hela Europa är ju perfekt. Med perfekt detaljerat, som det var ungefär i verkligheten

Alla allierade kommer se mig som ett hot, jag kommer välja nazist (tyskland) om det går.

Är inte detta företag allierade med Blizzard, för då låter WoW-Dödare fel! Det är ju mening att de ska hjälpa blizzard eller?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Har alltid drömt om ett massivt online krigsspel. Sjukt nice.

Medlem

Ooohh, COD Online skulle man kunna sitta många timmar framför :] Den som är bäst på att vårda vapnet vinner! Om de har med inslag från Planetside, Day of Defeat och Call of Duty borde det kunna bli bra.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

MMO-spelen är ju allt som oftast i "fantasy-stil"... Konstigt egentligen.

Och jäkligt tråkigt måste jag säga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Viktorkm89:

Vilken pajas han är asså.
Vadp att det itne finns mmo med WW2 tema?
Vad är då, World War II Online Battle Ground Europe då?
Riktig pajas det där!

Som tidigare nämnt, jag är väl medvetet om #Battleground Europe: World War II Online. Jag tror dock att ett massivt Call of Duty skulle vara en mer actionbetonad upplevelse.


signatur
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av ReZnoR2K6:

MMO-spelen är ju allt som oftast i "fantasy-stil"... Konstigt egentligen.

Och jäkligt tråkigt måste jag säga.

+1 varför varför fantasy fan bara för nördar. Ge oss lite realism iaf


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Är det bara jag som ser fram emot COD online spel... Måste nämna att jag hatar MMO spel, men detta ska bli intressant. Att åka runt i länder, vore enormt kul. Typ spela som nazist. Fet coolt!

Skulle också vilja ha ett COD 5... World War II Online Battle Ground Europe är coolt, men det har för dåligt gameplay och grafik.

Med Activision Blizzard kommer det klara allting. Det är jag säker på!

EDIT: Vore tufft med att man skulle kunna ge upp och hanna i ett sånt där läger sen kommer man ut. Eller betala massa pengar blir man fri direkt. Och ja, hela Europa är ju perfekt. Med perfekt detaljerat, som det var ungefär i verkligheten

Alla allierade kommer se mig som ett hot, jag kommer välja nazist (tyskland) om det går.

Är inte detta företag allierade med Blizzard, för då låter WoW-Dödare fel! Det är ju mening att de ska hjälpa blizzard eller?

MM ett perfekt detaljerat Europa :S?,
Vad som tar stryk vid ett MMO är grafiken , och gameplay.. ska de vara så storskaligt blir de aldrig särsklit snyggt eller bra känsla.

Inaktiv

Det som det finns för mycket är, fantasy mmo.
och andra världskrigs spel.

Det är ju på tok för lite bra Sci-Fi spel.

Ett helt nytt fräscht Star Wars Galaxies vore kul,
och då ska dom inte sabba det så som dom gjorde med det första.

Eller varför inte ett Mad Max mmo ? det mesta är i spillror,
och det finns bad guys och good guys,
och det man vill ha, eller behöver får man ju bygga från scratch eller sno från andra.
Skulle kanske kunna vart kul.

Medlem

Först måste jag bara säga... man spelar inte som nazist...

sedan så finns det tekniska hinder som gör att CoD som MMO förmodligen inte skulle kunna bli av den typ som den stora massan gillar (battlefield etc).

förövrigt finns redan ww2online som ett par andra har nämnt. ganska mycket simulation över det, men så gillar jag det också.

Medlem

Jaaa ett COD MMO. Tänk dig ett stort slagfält, 500 pers, med vilt hoppande 14 åringar som brölar i micken och TK:ar varandra till höger o vänster. Sniperklassen innehavs av folk som inte kan sikta ordentligt och maskingevärskillarna anfaller med sina pistoler för de är för otåliga. Och alla "coola" som vill vara tyskar o heta nåt "tufft" som panzerfaust eller Waffen-ss i sin klan Strumpfabteilung88! Räcker med de naziwannabes och småungar som jag träffar på i Redorchestra, vågar inte ens drömma hur COD kan urarta.

Medlem

Jag kom på ett annat spel som faktiskt är ganska stort (och ganska fritt) och det är Söldner.

Är säkert inte många som hört talas om det, men man hade grymt många möjligheter, ofantliga mängder vapen och fordon fanns men det v ar verkligen buggat som fan


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

12
Skriv svar