Hjälp med Geforce 7900 GTX

Medlem
Hjälp med Geforce 7900 GTX

Hej.

Har en ny dator och bra grafikkort, får inte Battlefield 2 att flyta på bra.
Finns det någon som kan hjälpa mig, och säkert många andra att ställa in vad
som ska vara av eller på i Grafkinställningarna.

Min dator.

Hp Pavilion AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+
984 MHZ 2.00 GB Ram
Geforce 7900 GTX
24" Lcd Skärm

Nedanstående lista är rena grekiskan för mig

Inställning för Kantutjämning
Anisotropisk Filtrering
Systemprestanda
Vertikalsynk
Tvinga Mipmaps
Anpassad strukturklämma
Trilinjär optimering
Anisotropisk mipfilteroptimering
Anisotropisk sampeloptimering
Gammakorrigerande kantutjämning
Genomskinlighetskantutjämning
Tredubbel buffring
Negativt detaljnivåförhållande
Trådad optimering
Open GL felrapportering

Villken Drivrutin ska man ha när man vill spela Battlefield 2, verkar som den senaste inte funkar så bra.

Tack på förand //
Reach

Inaktiv

hmm, konstigt att du inte kan lira BF2
Jag har dock inte provat spela BF2, men q4 funkar bra...

vad kör du för upplösning och kvalite på BF2?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av oLjud:

hmm, konstigt att du inte kan lira BF2
Jag har dock inte provat spela BF2, men q4 funkar bra...

vad kör du för upplösning och kvalite på BF2?

Hej

körde 1600 / 1200 men det laggade otroligt så jag kör alla inställningar på högsta 4 x AA och upplösning 1024.

Men jag tror det handlar om spelet, spelar nog ingen roll villken superdator man har så går det inte få det spelet att flyta.

Ska testa lite andra spel, för med det grafikkortet jag har nu så ska man ju inte behöva klaga =/

Medlem

Det är ju konstigt, för jag har en ofantligt sämre CPU; AMD64 3500+, fast samma GPU; GeForce 7900GTX och mitt BF2 flyter som förväntat likt en mört, även under 1600x1200 och maxsettings + ultraljud.

Har också 2GB RAM, men annars kunde man ju trott att du behövt mer mer minne, då de flesta med lagg-problem sitter på 1GB eller mindre.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Det är ju konstigt, för jag har en ofantligt sämre CPU; AMD64 3500+, fast samma GPU; GeForce 7900GTX och mitt BF2 flyter som förväntat likt en mört, även under 1600x1200 och maxsettings + ultraljud.

Har också 2GB RAM, men annars kunde man ju trott att du behövt mer mer minne, då de flesta med lagg-problem sitter på 1GB eller mindre.

Men vad har du inställningar för ditt grafikkort ?

[se den listan jag skrev)

// Reach

Inaktiv

CPU har nog inte så stor betydelse i BF2, mest bara GPUn som har betydelse...

Reach: va har du för nätagg?
Hybris: har du Q4a? isf vilka grafik kör du under online spelande?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem
Skrivet av oLjud:

CPU har nog inte så stor betydelse i BF2, mest bara GPUn som har betydelse...

Reach: va har du för nätagg?
Hybris: har du Q4a? isf vilka grafik kör du under online spelande?

Inte en aning vad det är för nätagg

Vet bara att på min förra dator så gick nätagg åt skogen, lukta bränt i hela lägenheten.
grafikkortet jag hade då var Geforce 6800 GT, temp låg då mellan 70 - 80 grader kass fläkt på det kortet.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Det är ju konstigt, för jag har en ofantligt sämre CPU; AMD64 3500+, fast samma GPU; GeForce 7900GTX och mitt BF2 flyter som förväntat likt en mört, även under 1600x1200 och maxsettings + ultraljud.

Har också 2GB RAM, men annars kunde man ju trott att du behövt mer mer minne, då de flesta med lagg-problem sitter på 1GB eller mindre.

Villken drivrutin kör du med?

och villka settings har du för ditt grafikkort?

vertikalsynk på eller av?
AA på/av
AF på/av
osv osv

Inaktiv

har typ samma fel, har en amd64 3500@2500GHz, fast bara 1GB ram för tillfället och ett GF7900GT extreme.

förut hade jag ett GF6600GT och det hackar lika mycket med båda, nått jävla sjukt måste det vara


signatur

ASUS A8N-SLI DELUXE, AMD64 3500+@2500GHz , Twin mos 2048DDR minne, GeForce 7900GT, Audigy 2ZS

Medlem

Som jag skrev; 1600x1200, med max på allt + ultraljud, men ingen V-sync. AA x 4.

Forceware 84.21

MR_BIG: Två gig är nog att rekommendera i BF2 om du ska köra med högupplösta texturer.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Som jag skrev; 1600x1200, med max på allt + ultraljud, men ingen V-sync. AA x 4.

Forceware 84.21

MR_BIG: Två gig är nog att rekommendera i BF2 om du ska köra med högupplösta texturer.

okej, har raid på c: men det kanske inte blir någon skilland på det?


signatur

ASUS A8N-SLI DELUXE, AMD64 3500+@2500GHz , Twin mos 2048DDR minne, GeForce 7900GT, Audigy 2ZS

Inaktiv

Reach: vad får du för poäng på 3Dmark05 eller 06?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

1,5Gb RAM är ett krav för att spelet inte ska hacka i början av varje karta på BF2 om man kör med high på textures. Kör på Medium för skillnaden är ganska liten mellan medium och high.

Medlem

Har löst problemet, www.amd.com var svaret

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_...

AMD Athlon? 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.3.1 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon 64 X2 Dual Core processors on Windows XP SP2 and Windows 2003 SP1.

Jädrans sikken fart det blev på Burken

Har ni en dator med AMD Athlon? 64 X2 Dual Core Processor och inte kört denna uppdateringen, så rekomenderar jag det starkt.

// Reach

Inaktiv

Ska köra den
THX


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

NFS MW laggar för mig ändå
Vet inte vad man behöver för att köra det på snyggaste(?)
Nån som vet? nån som kör 1600x1200 max på allt?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Testa BETA drivaren 87.25
Finns att ladda här:
http://downloads.guru3d.com/downloadget.php?id=1401&file=4&ev...

Den har fått mycket bra respons på guru3d.com forumet.

Gav mig en FPS boost på ca 5-8 FPS i americas army

/Homer_S

Medlem

formatera


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Har ganska nyss fått datorn (helt ny), så nån formatering är inte att tänka på.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

MFC
Medlem

klassiker vad gäller BF:
Dra ner hårdvaruaccelerationen på ljudkortet.. funkar det så har Dice ett och annat att fundera över hur dom gör spel :>

EDIT: görs lämpligen via
Start->Kör och skriv "dxdiag" och under ljud dra ner flippern till accelerationen, till och börja med till ingen acceleration.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

hårdvaruacceleration ska man väl inte köra på ljudet såvida man inte har ett av de bättre ljudkorten från Creative.. Jag försökte med det inbyggda på mitt A8N32-SLI Deluxe mobo men det var inte att tala om


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

ska prova att stänga av det, såg att det var på max nu...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

jag har provat att stänga av, men då är det fördröjning på ljudet

Provade "basic" oxå, samma sak där...

Kanske måste köpa ett vettigt ljud-kort till burken ändå, men då får kanske inte grafikkortet tillräckligt med ström? (480W är nog på gränsen redan nu)


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

1
Skriv svar