Löning = spelköp

Flakmonkey
Löning = spelköp

Idag är det ju löning (för många av oss i varje fall) och då är det ju extra lockande att spendera sina surt intjänade pengar. Jag har nu gjort det på bästa sätt dvs att köpa spel. Tre titlar till Playstation 3 blev det för sammanlagt 814 kr vilket jag är riktigt nöjd med eftersom det inte är några tokgamla spel ändå. Att det blev Playstation 3-varianten av dem alla, trots att det är multiplattformslir, beror inte på att jag älskar PS3 över allt annat utan för att jag inte har en PC som är något att hänga i julgranen och att jag inte gillar att 360n är så fruktansvärt högljudd. Det väger för mig mer än att grafiken är något bättre till 360 och PC.

Nåväl, här nedan kan du i alla fall se vilka spel det blev och varför jag valde just dem (förutom att de var rätt billiga)

#F.E.A.R. 2: Project Origin - Jag ville ha ett modernt singleplayer-FPS helt enkelt. Det andra som jag funderade på var #Call of Duty: World at War men jag hittade inte det för under 300 kr så då blev det den här uppföljaren istället. Har inga förhoppningar om att det ska vara något revolutionerade FPS eller lika storslaget som #Modern Warfare och #Killzone 2, men jag tycker att FPS är underhållande och det här ska ju vara långt ifrån dåligt så.

#Prince of Persia - Det här är jag lite mer osäker på. Jag har hört så vitt skilda åsikter om det från personer som jag normalt brukar ha samma smak som. Det ska ju också vara lätt (går inte att dö tex), men har samtidigt hört att det ska ha fått tillbaka mycket av den "magiska" känslan som fanns i #Sands of Time så det kan ju vara värt att spela igenom ändå - speciellt för en så billig penning.

#Dead Space - Troligen spelet som jag kommer tycka bäst om av de tre. Har sett fram emot att få spela #Dead Space ända sedan de visade den första filmen från det och jag har mer eller mindre bara gått och väntat på att det skulle gå ner i pris. Enda som kan grusa upplevelsen är väl mina egna förhoppningar som kanske är lite väl stora på den här rymdskräckisen, men det ska nog gå bra det också. Med åldern har man ju trots allt lärt sig att hålla förväntningarna på en mer realistisk nivå än när man var yngre.

#blogg

KoP
Medlem
Löning = spelköp

Har du prövat att installera spelen på hårddisken på 360'n? Ljudmässigt blir ju skillnaden imo enorm.

Medlem

Prince of Persia tycker jag var riktigt kul, utforskandet är av spelvärlden är det som gör spelet bra i mitt tycke.

Medlem

Bra köp! Gillar Dead Space och FEAR mest, kör hårt och lycka till!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

don't buy go pirate!

Medlem
Skrivet av Regal:

don't buy go pirate!

De som piratkopierar har visserligen några hållbara argument gentemot musikbranschen. Men när det gäller spel och film så är försäljning dess enda inkomstkälla.

Om man inte stödjer spelutvecklarna så kommer det sluta med att vi aldrig får se några storproduktioner förutom Call of Duty 22. Om man spelar spelet så bör man göra rätt för sig och betala också.

Medlem

Nice! bra köp. Speciellt Dead Space som jag älskar


signatur

Rawr

Medlem

Det enda bra valet var Dead Space


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Flakmonkey
Skrivet av WaltX:

Det enda bra valet var Dead Space

Hoppas du har fel, men smaken är ju som baken - både delad och hårig ^^

Medlem

Dead Space är otroligt bra, jag blev grymt överraskad (köpte det bara därför att Gamestop hade en "tag 3 betala för 2"-kampanj). Du, som går in med höga förväntningar, får kanske en annan upplevelse, men det är tillräckligt bra för att åtminstone inte besvika.

Håller faktiskt på med PoP just nu. Riktigt kul. Tycker att "det är för enkelt, man kan inte dö" är lite smålöjligt. Okej, det är enkelt. Men det är samtidigt rätt skönt att kunna utforska fritt utan att behöva oroa sig för att dö. Det är just utforskningen som är det roliga, så när de fått den att fungera så bra som nu så har jag inget emot det.

Har inte kört F2: Project: Origin.

Medlem

Fear 2 är ju så sjukt jävla fett och sjukt jävla läskigt !!! köööp de

1
Skriv svar