Medlem
ipod kvalitet

Nu när alla intressanta trådar gällande mp3 spelare är borta känner jag att just denna behövs.
Hur bra kvalitet håller apples ipods, egentligen?
Själv gick mitt batteri sönder efter ett tjugotal ultrakassa laddningar i rad, eftersom jag är lat lämnade jag inte in den och nu hittar jag inte den när jag har pengar och måste betala.
Så jag funderar på en ny, men eftersom jag bara kukade den 20ggr tycker jag att det var lite tråkig kvalitet. Men samtidigt förstår jag att jag inte vet vad som bör vara rimligt.
Är ipods ett bra köp, rent generellt?
Diskutera


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Har aldrig haft någon, men de jag känner som haft en har lämnat in den minst en gång. Men det är nog förra generationen, vet inte hur det är med nano.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Har själv en Nano sen i julas, eller jag köpte en till flickvännen. Den fungerar bra förutom batteriet som alddar ut om den bara ligger helt orörd i ett par dagar. Sen laddas den ganska snabbt men om man plötsligt kommer på att nu ska jag ut o jogga och vill ha musik så är den oftast urladdad. Skulle gärna se att det är mer som en mobil där telefonen kan ligga i en vecka utan att den blir helt tom.
Men jag tycker det fungerar ändå bara man tänker lite på att ladda den.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

har en fem år gammal iPod nu, varit med om ett år på gymnasiet, 7.5 månader i lumpen (dock inte ute i fält såklart...) och sommarjobb på en plåtverkstad... och så eksjö hehe.

lyssnar på den till och från skolan, vilket blir mellan 30-50 min per dag, laddar den cirka mellan en och två gånger i veckan.

har lyckats tappa den i betonggång från armbågehöjd (den gled ur mina händer som en tvålad potatis när jag försökte höja volymen och antagligen hade lite aluminium-olja kvar på händerna...), vilket ledde till att det övre (vita) skalet vred sig lite, men det var inte mer än att pressa tillbaka det med handkraft, och nu är det endast så man känner med pekfingret om man är i hörnet och pekar hehe.

Apple utlovade 8 timmar speltid på den generationen iPod, vart mer åt 12 timmar det första året om inte mer, och sedan tre år tillbaka och nu ligger der runt 8 timmar, dock blir det mindre då man låter den ligga i "vänteläge" ofta och också stänger av och på den ganska mycket. men jag klagar inte.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

jag älskar min nano...den är guld värd

Medlem

Har en nano. Fungerar skitfint, förutom att batteriet tycks hålla i snarare 5 timmar än 14.

Medlem

iPods håller väl rätt bra kvalité bara man skaffar bättre hörlurar till dem.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

mm, tänkte skaffa en 30giggare när jag kommit på nåt att skriva på den.. knivigt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

jag sket i att gravera in något på min... tänkte det blir jobbigt att sälja en iPod med texten "Micke har en stor..." på baksidan, antalet köpare minskar ganska dramatiaskt då ju hehe.

men har nu efter 5 år med iPoden som trogen tjänare insett att en iPod är inget man säljer vidare den kommer jag ha ett bra tag till, och sen får den pensionera sig i sin snygga låda och placeras i något förråd eller liknande.

(har en kompis som äger minst ett exemplar av varje generation, och nissen har alla kvar hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Jag har en 30GBare, funkar bra...
Enda negativa är att det är kort batteritid och att man måste ladda genom dator

(jag har graverat på min har inte tänkt å säljan så )


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

måste ladda genom datorn? o_O
fick du inte mef någon strömadapter? (och så använder man samma sladd som till datorn):\


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av sno0zer:

mm, tänkte skaffa en 30giggare när jag kommit på nåt att skriva på den.. knivigt.

Jag har samma problem, vad fan ska man skriva? Måste vara ngt bra.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

"it was suppost to be
a cool sentence here"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

get away from the ipod, mothafukka.

problemet är att man inte får ha nåt ghey citat från någon filosof eller dyl. Det får inte heller vara för puckat. Ibland tror jag att jag bryr mig för mycke


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Såhär ska du skriva:

Less then the best,
is not best enough.

Blir finfint surru


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar