Nära nörddöden

Inaktiv
Nära nörddöden

Tokyo går egentligen bara och väntar på den stora jordbävningen som ska avsluta jobbet åt andra världskrigets bombräder.

På samma sätt undrar jag hur länge det kommer dröja innan den här staden slutligen ger mig min första hjärtattack.

Och nu har jag kommit ganska nära.

Det var svenskarna på språkskolan Kai som tipsade om Nakano Broadway, och jag förstår varför. I en anonym stadsdel ett par minuter ifrån neonpulserande Shinjuku ligger en outtömlig guldgruva av underbart nördiga butiker, det är fyra enorma våningar med ett oöverskådligt myller av plastvapen, vintage-leksaker från 60-talet, japanska actionfigurer, TV-spel, Gundam-modeller, Bearbricks, arkadhallar, t-shirts med kitschiga tryck, mangaböcker och DVD-filmer, som om hela Akihabara imploderat och trängts in i en enda byggnad. Om man bortser från de mer seriösa arkadhallarna och retrobutikerna finns här allt. Turtles, Playmobil, ofantliga mängder Star Wars-figurer av alla tänkbara storlekar och årgångar, gachapon-leksaker och såna där små dosor som gör ljudeffekter från spel, anime och annat (man kan klicka och lyssna på alla innan man köper!). Så gott som allt i originalförpackningar, oavsett om det är en nyproducerad Gogg-modell i vinyl, 18 år gamla Turtles-figurer eller den allra första serien av Star Wars-leksaker.

Vi hade några timmar på oss vid vårt första besök, och ändå hann vi bara gå igenom en enda våning. Om ens det, de flesta butiker rusade vi igenom med våra mentala klockor ständigt tickande neråt mot stängningsdags.

Imorgon ska vi dock tillbaka för att dammsuga resten av detta nördnirvana.

Om ni inte hör av mig igen vet ni var ni ska leta efter mina kvarlevor.

#blogg

Nära nörddöden

Äntligen får Ronald McDonald EXAKT vad han förtjänar (nit av en glad björn medelst vahetere-Vega-klor)!

Medlem

OK, NU är jag JÄVLIGT avundsjuk. Köp en stormtrooper-rustning!

Inaktiv
Inaktiv

Haha. Det här var inte ens ett särskilt representativt urval. Kommer fler bilder senare som kanske lite bättre förmedlar känslan av att drunkna i färgglad plast.

Inaktiv
Skrivet av Johan Martinsson:

glad björn

Det är ju Pedobear!


signatur

Varför orakad?

Jag somnade nästan då jag såg bilderna. Plast, plast och mera plast. En plastfantasts dröm kan jag tänka mig.

Men vart är LE edition av Garden of Sinners och andra "viktigare" saker? Prioritera litet grann va


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

1
Skriv svar