Medlem
Surround Gaming

Första gången jag hört det uttrycket, och det inte handlat om ljud.

Läste lite på ett Widescreen-forum här:
http://www.widescreengamingforum.com/reviews/matrox-triplehea...

Verkar riktigt coolt. Och jag vet att dela upp bilden på flera skämar nfunnits länge men det verkar som en smidig lösning. Kanske blir tre "mindre" skärmar istället för EN stor.
Men är det tänkt att man har ETT grafikkort i sin dator, tex 7800, och sen kopplar man en kabel därifrån till Matrox-dosan och från den delar man upp bilden?

Men det blir ju en kant runt varje monitor som man kanske stör sig på? Hmm, någon som testat detta?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ja det kan man också.


signatur

system: online

Medlem

Har man tre projektorer istället för tre skärmar så kan man ju slippa de där kanterna, då kan jag tänka mig att det blir hel grymt.


signatur

<3

Medlem

Man kanske kan hyra cosmonova?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Man kanske kan hyra cosmonova?

Jo, det kan man också
Det vore kul, men kanske lite dyrt?


signatur

snestreck woicer

Medlem

Ja, och vilket grafikkort du ska ha sen för att ge hyffsad upplösning på en så stor duk. Sen måste man ju förvränga bilden så att den inte ser konkav/komvex (vilket är vilket nu igen) ut


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Men det krävs väl inget speciellt grafikkort för denna uppdelning? Det sköter väl Matrox-grejen?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

ja, men grafikkortet måste ju fortfarande peta ur sig vettiga fps i en upplösning som är tre gånger högre än med en enda skärm. förresten, varför är bilden utsträckt mot kanterna?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Tror det beror på vilket spel det är. Han skriver att vissa spel fungerar bättre. Och tex Tomb Raider verkar inte stretchas ut.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar