Varför tappar jag min uppkoppling?

Inaktiv
Varför tappar jag min uppkoppling?

Detta problem började för ca 2-3 veckor tillbaka från det att jag skriver detta inlägg.
Spelar WoW och plötsligt efter att ha varit AFK en längre tid så blir jag disconnected från servern (istället för att bara loggas ut till min char list) och då jag försöker ansluta igen så kan jag inte få nån uppkoppling i spelet och det samma gäller ICQ och vanliga internet .
Och för att lösa det måste jag starta om datorn, och då jag gjort det så fungerar allt normalt igen.

Och nu är det så här att jag kan i stort sett noll om datorer då det gäller att lösa problem.
Så ni får gärna förklara ganska nogrant och på ett sett vilken normal datoranvändare förstår vad som ska göras.

Har inte sån himla stor lust att sitta i 1 timmes kö (minst) till telia och absolut inte skicka in datorn på lagning med tanke på att det är mycket BWL raider just nu med guilden.
Så snälla hjälp mig!!!


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Inaktiv

Jag hade liknande problem som du hade men mitt problem dök inte upp i samband med nåt spel. Mitt kom när jag uppgraderade mitt ADSL till 24/1, vad nu bredbandsbolaget kallade det. Jag upplevde också samma sak som du att helt plötsligt tappar datorn kopplingen till Internet och jag var tvungen att starta om datorn. Efter många samtal till deras support (som jag tyckte var hjälpsamma och förstående) så kom vi fram till att det var mitt nätverkskort. Jag använde det nätverkskortet som sitter integrerat på moderkortet. Kunde väl antagligen hittat nån uppdatering på drivrutinerna till kortet men jag hade ett nätverkskort liggande och satte i det och det fungerade.

Men om detta är samma som ditt problem vet jag inte. Men om det dök upp i samband med att du :

Fick högre hastighet på internet (ADSL, Internet via telefon)
Har nätverkskortet integrerat på moderkortet (kan du se på att du har inget kort som sitter under eller över grafikkortet(det som skärmkabeln går in i) där internet går in.

så skulle det ju kunna vara samma problem.

Medlem

vad har du för hastighet på bredbandet? modem/router?


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Inaktiv

Ibland kan ISPn ha driftstörningar.

Kör du mycket andra program som tar av bandbredden?

Medlem

Har du spray internet? hade exakt samma problem när jag spelade wow.

1
Skriv svar