Färska pc-bilder från Assassin's Creed

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Heat:
Skrivet av zirkon:
Skrivet av Paladia:

Att skryta med att bilderna är tidiga känns mediokert då spelet redan släppts (illegalt) till PC.

Den (illegala) versionen är inte så mycket att hänga i julgranen eftersom man inte kommer in i Jerusalem utan att spelet kraschar.

Vad som annars är glädjande är att det flyter så bra som det gör, trodde man inte med dom tidiga systemkraven som publicerades.

Kör E6400@2,93GHz, 4Gb Ram, 8800GTS 512 och det ser ut och flyter som en dröm <edit> DX10, Vista x64 </edit>.

Har lite svårt för kameravinklarna ibland bara.

Jo, men kommer en proper om typ 4a timmar

Inte konstigt att PC-spels marknden håller på och dör när man kan ladda hem en "crackad" version mer än en månad innan spelet släpps i affär.:down::down:

Kan bara hålla med, kan man bli annat än trött på alla dessa snikna snyltare? Man får hoppas att ni som snyltat hem spelet köper det också!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Sito:
Skrivet av Heat:
Skrivet av zirkon:
Skrivet av Paladia:

Att skryta med att bilderna är tidiga känns mediokert då spelet redan släppts (illegalt) till PC.

Den (illegala) versionen är inte så mycket att hänga i julgranen eftersom man inte kommer in i Jerusalem utan att spelet kraschar.

Vad som annars är glädjande är att det flyter så bra som det gör, trodde man inte med dom tidiga systemkraven som publicerades.

Kör E6400@2,93GHz, 4Gb Ram, 8800GTS 512 och det ser ut och flyter som en dröm <edit> DX10, Vista x64 </edit>.

Har lite svårt för kameravinklarna ibland bara.

Jo, men kommer en proper om typ 4a timmar

Inte konstigt att PC-spels marknden håller på och dör när man kan ladda hem en "crackad" version mer än en månad innan spelet släpps i affär.:down::down:

Kan bara hålla med, kan man bli annat än trött på alla dessa snikna snyltare? Man får hoppas att ni som snyltat hem spelet köper det också!

Spel jag gillar och fastnar för köper jag.

Medlem

Ja jag har laddat ner spel, men jag har köpt en rejält bunte också har 300-500 något på original till pc.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja jag har laddat ner spel, men jag har köpt en rejält bunte också har 300-500 något på original till pc.

oj, det är en hel förmögenhet ju

Räknar man med 500 spel och ett snittpris på 300 spänn så blir det 150 000:-

Btw, så undrar jag vad ni tror om att spela med mus och tagentbord VS kontroll?

Vila i frid

Håll er till topic tack. Vidare snack om piratkopiering/olagliga kopior kommer resultera i varningar och raderade inlägg.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Det var ju riktigt grymt på PS3! Tror inte jag orkar ha råd med att köpa det på PC också faktiskt, undra om det finns något demo att testa. Vem vet... Kanske är det hur supergrymt som helst!

Medlem
Skrivet av Kibb:

Det var ju riktigt grymt på PS3! Tror inte jag orkar ha råd med att köpa det på PC också faktiskt, undra om det finns något demo att testa. Vem vet... Kanske är det hur supergrymt som helst!

Pga den stora friheten i spelet är det svårt att göra ett demo till det utan att inskränka på den.
Det sägs också att det är några fler banor i pc versionen, nån som vet mer om detta?

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av Kibb:

Det var ju riktigt grymt på PS3! Tror inte jag orkar ha råd med att köpa det på PC också faktiskt, undra om det finns något demo att testa. Vem vet... Kanske är det hur supergrymt som helst!

Pga den stora friheten i spelet är det svårt att göra ett demo till det utan att inskränka på den.
Det sägs också att det är några fler banor i pc versionen, nån som vet mer om detta?

Var det inte "bara" ett antal nya uppdrag?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Vasco:
Skrivet av beersgarden:

Sen när spelet kommer; tror ni på att köra med handkontroll (t.ex. den till 360:n) eller med tangentbord+mus?

Alla funktioner till PC-versionen kanske inte får plats på handkontrollen. Jag kör med det hederliga tangentbord+mus.

Vad jag har hört så har pcversionen samma kontrollsystem som konsolversionen, dvs dom har packat ihop alla på så få knappar som möjligt för att det ska gå att lira med handkontroll.. så går säkert att lira på en gammal snes-dosa om du så vill..

Medlem
Skrivet av Pliskin:
Skrivet av Kibb:

Det var ju riktigt grymt på PS3! Tror inte jag orkar ha råd med att köpa det på PC också faktiskt, undra om det finns något demo att testa. Vem vet... Kanske är det hur supergrymt som helst!

Pga den stora friheten i spelet är det svårt att göra ett demo till det utan att inskränka på den.
Det sägs också att det är några fler banor i pc versionen, nån som vet mer om detta?

Tyvärr är det just frihet jag saknar i detta spel. Det är väldigt linjärt om du frågar mig. Spelet hade blivit oerhört roligt om det varit mer fritt!

Medlem

"Also, you can now skip from one city to another without going through the kingdom once you visited every city."

Ehm, det där gick på PS3 också...

Inaktiv

Blir väl antagligen ett köp då mitt Assassins Creed till 360 repades sönder efter en vecka... Jävla xbox 360!

Inaktiv

Jag har alltid varit förtjust i tanken att hugga ner nån bakifrån och försvinna i skuggorna ( i dataspels världen så klart

Jee
Medlem
Skrivet av Gagoff:

"Also, you can now skip from one city to another without going through the kingdom once you visited every city."

Ehm, det där gick på PS3 också...

Har för mig att man kunde göra det på 360 också.


signatur

Eller inte?

Medlem

IMHO så var spelet värdelöst på 360, tvivlar på att det är roligare på PCn, men om de lägger in nya uppdrag så kanske det kan vara värt det, men eftersom man inte kan hyra spel på PC så lägger jag hellre pengarna på att festa någon helg.

Inlägg redigerat av FZ. Warez-prat tillåts inte.

Inaktiv

Alldeles för linjärt och kontrollerna är helt usla.... Men det är en liten speciell känsla att krypa runt på väggar:)

Medlem
Skrivet av Caop:

Alldeles för linjärt och kontrollerna är helt usla.... Men det är en liten speciell känsla att krypa runt på väggar:)

Själva klättrandet är något de verkligen har lyckats med, visst kontrollerna kan trassla ibland och Altaïr kan plötsligt få för sig att stagediva från ett hustak rätt ned i en vaktpatrull.

Medlem
Inaktiv

j"#¤a skitspel imo!!! ett mer repetitivt spel går fan inte att hitta kanske finns en pytte pytte liten spänning med tanke på att jag inte spelat något liknande innan men jag varvade det till min PS3'a utav ren princip sen bytte jag in det med en jävla fart. USCH vilket skitspel!!! Gött!! fick jag lite av det ur mig igen

enjoy PC gamers men fattar verkligen inte hypen kring detta spel.

fan spelat tv-spel i 20 år och jag anser mig inte vara kräsen men gillade verkligen "INTE" detta lir.

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av Wassblad:
Skrivet av Paladia:

Att skryta med att bilderna är tidiga känns mediokert då spelet redan släppts (illegalt) till PC.

Kan inte annat än att hålle med!

Varför visa bilder på nått som alla redan sett?

Varför förutsätter du att alla redan har sett det du redan har sett? Människor runt om dig ser inte samma saker som dig, de tänker inte samma och de röstar inte på samma parti som dig. Flytta mittpunkten från dig själv ett tag och öppna ögonen.

Att tolka media som just nu en bild är verkligen en konst, men att rösta på parti har fan inget med detta spel eller någon som helst relevans med detta spel. Annars kan vi ju jämföra vilka skor som är snyggast... Dumma f*n

Medlem

Det känns som att den här tråden börjar gå lite över styr.

Själv kan jag tänka mig att skaffa spelet (lagligt givetvis) fast jag hade hoppats på att det skulle vara mer öppet än vad det sägs vara.

Medlem

Någon som vet ifall det är ett måste att ha en dubbelkärnig cpu?

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Någon som vet ifall det är ett måste att ha en dubbelkärnig cpu?

Nej det ska man inte behöva. Har dock hört från folk som lirar med enkel cpu att det är på gränsen till ospelbart. Vidare kan nämnas att Assassins Creed (nukade fulversionen) flyter förbannat mycket bättre i Vista än XP...måste vara den enda koden till dags datum som gör detta :/


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av test0r:

IMHO så var spelet värdelöst på 360, tvivlar på att det är roligare på PCn, men om de lägger in nya uppdrag så kanske det kan vara värt det, men eftersom man inte kan hyra spel på PC så lägger jag hellre pengarna på att festa någon helg.

[off-topic]Och ja, inte konstigt att folk laddar hem när ett nytt spel kostar en femhundring. Jag menar allvarligt... säg att en 16åring som inte jobbar får sitt barnbidrag i månadspeng, ofta han kommer att bränna hälften på ett spel som han -kanske- kommer tycka är roligt, speciellt inte när det är snabbare och lättare att dra hem spelet från nätet.

hört talas om att sprara? alltså att spra ihop pengar brukar ju funka sist jag kollade iaf. men jag kan ju ha fel istället så dödar man pc industrin genom att tanka spel kolla bara på ID software som gått över till att göra Konsol spel pga pc industrin är inte lönsam idag pga så pass många tankar jag tror inte du har någon koll på hur mycket det kostar att göra ett spel idag och allt ska gå runt gällande löner och andra utgifter. så att du hellre super bort pengarna än att spara eller lägga ut dom på ett bra spel sp go ahead men då ska du inte gnälla över att inte ha råd på att lägga ut pengar på spel när du lika bra kan supa upp dom på en helg istället. det är folk som du och andra som kommer ta död på pc spelandet.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av test0r:

IMHO så var spelet värdelöst på 360, tvivlar på att det är roligare på PCn, men om de lägger in nya uppdrag så kanske det kan vara värt det, men eftersom man inte kan hyra spel på PC så lägger jag hellre pengarna på att festa någon helg.

[off-topic]Och ja, inte konstigt att folk laddar hem när ett nytt spel kostar en femhundring. Jag menar allvarligt... säg att en 16åring som inte jobbar får sitt barnbidrag i månadspeng, ofta han kommer att bränna hälften på ett spel som han -kanske- kommer tycka är roligt, speciellt inte när det är snabbare och lättare att dra hem spelet från nätet.

hört talas om att sprara? alltså att spra ihop pengar brukar ju funka sist jag kollade iaf. men jag kan ju ha fel istället så dödar man pc industrin genom att tanka spel kolla bara på ID software som gått över till att göra Konsol spel pga pc industrin är inte lönsam idag pga så pass många tankar jag tror inte du har någon koll på hur mycket det kostar att göra ett spel idag och allt ska gå runt gällande löner och andra utgifter. så att du hellre super bort pengarna än att spara eller lägga ut dom på ett bra spel sp go ahead men då ska du inte gnälla över att inte ha råd på att lägga ut pengar på spel när du lika bra kan supa upp dom på en helg istället. det är folk som du och andra som kommer ta död på pc spelandet.

Jävligt bra sagt.
Men plz stycke indela nästa gång

Skrivet av zauii89:
Skrivet av Angust:
Skrivet av test0r:

IMHO så var spelet värdelöst på 360, tvivlar på att det är roligare på PCn, men om de lägger in nya uppdrag så kanske det kan vara värt det, men eftersom man inte kan hyra spel på PC så lägger jag hellre pengarna på att festa någon helg.

[off-topic]Och ja, inte konstigt att folk laddar hem när ett nytt spel kostar en femhundring. Jag menar allvarligt... säg att en 16åring som inte jobbar får sitt barnbidrag i månadspeng, ofta han kommer att bränna hälften på ett spel som han -kanske- kommer tycka är roligt, speciellt inte när det är snabbare och lättare att dra hem spelet från nätet.

hört talas om att sprara? alltså att spra ihop pengar brukar ju funka sist jag kollade iaf. men jag kan ju ha fel istället så dödar man pc industrin genom att tanka spel kolla bara på ID software som gått över till att göra Konsol spel pga pc industrin är inte lönsam idag pga så pass många tankar jag tror inte du har någon koll på hur mycket det kostar att göra ett spel idag och allt ska gå runt gällande löner och andra utgifter. så att du hellre super bort pengarna än att spara eller lägga ut dom på ett bra spel sp go ahead men då ska du inte gnälla över att inte ha råd på att lägga ut pengar på spel när du lika bra kan supa upp dom på en helg istället. det är folk som du och andra som kommer ta död på pc spelandet.

Jävligt bra sagt.
Men plz stycke indela nästa gång

Kunde du förstå vad han skrev?


signatur
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av ReZnoR2K6:

[Ifall de börjar göra spel igen som verkligen är VÄRDA att köpa så... spel som WoW är klart värda pengarna. Med tanke på hur stort spelet är, hur länge man kan spela det... osv. Diablo 2, Starcraft och resten av Blizzards spel är värda pengarna.

Så om spelet inte är värt att köpa så laddar man ner det och spelar det?

Är du inte lite hård nu. Jag är säker på att han inte har eller skulle vilja ha en illegal kopia av detta goa spel. Han menar bara att det finns folk som har ett spelberoende och hela tiden blir matade av information och hype av spel, som gör att de trots att de har liten plånbok gör allt för att skaffa spelet.


signatur
Redaktör

Eftersom forumbossarnas ord och reglerna tycks svåra att förstå tar vi det en gång till, högt och tydligt:

Vi tolererar inte prat om piratkopior.

Ett stort antal inlägg raderade, åter till ämnet, tack.


signatur
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Angust:
Skrivet av test0r:

IMHO så var spelet värdelöst på 360, tvivlar på att det är roligare på PCn, men om de lägger in nya uppdrag så kanske det kan vara värt det, men eftersom man inte kan hyra spel på PC så lägger jag hellre pengarna på att festa någon helg.

[off-topic]Och ja, inte konstigt att folk laddar hem när ett nytt spel kostar en femhundring. Jag menar allvarligt... säg att en 16åring som inte jobbar får sitt barnbidrag i månadspeng, ofta han kommer att bränna hälften på ett spel som han -kanske- kommer tycka är roligt, speciellt inte när det är snabbare och lättare att dra hem spelet från nätet.

hört talas om att sprara? alltså att spra ihop pengar brukar ju funka sist jag kollade iaf. men jag kan ju ha fel istället så dödar man pc industrin genom att tanka spel kolla bara på ID software som gått över till att göra Konsol spel pga pc industrin är inte lönsam idag pga så pass många tankar jag tror inte du har någon koll på hur mycket det kostar att göra ett spel idag och allt ska gå runt gällande löner och andra utgifter. så att du hellre super bort pengarna än att spara eller lägga ut dom på ett bra spel sp go ahead men då ska du inte gnälla över att inte ha råd på att lägga ut pengar på spel när du lika bra kan supa upp dom på en helg istället. det är folk som du och andra som kommer ta död på pc spelandet.

Jävligt bra sagt.
Men plz stycke indela nästa gång

Sir yes sir!


signatur

God is dead

12
Skriv svar