Prisvärt grafikkort.

Medlem
Prisvärt grafikkort.

Jag har noll koll på hårdvara så om någon kan tipsa om ett prisvärt (se billigt) grafikkort vore jag tacksam. ATI eller nVIDIA, det spelar ingen större roll. Mitt gamla Radeon 9800 PRO börjar sjunga på sista versen och som vanligt så är innehållet i plånboken inget att skryta om.:|

Inaktiv

signatur

Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller!

Medlem

Tack för tipsen. nVIDIA kortet är för dyrt, men kortet från ATI verkar lovande, såväl i pris och prestanda.

Medlem

x800 korten är fruktansvärt prisvärda imho. Kommer förmodligen inte hålla länge till, prestandamässigt. Förhoppningsvis funkar det fram till jul iaf.

Gen
Medlem

Det är inte ens värt att lägga mer än 2000kr på ett AGP system idag eftersom du förr eller senare borde uppgradera till PCIe

Så det r@aketen sa gäller

Inaktiv
Citat:

Det är inte ens värt att lägga mer än 2000kr på ett AGP system idag eftersom du förr eller senare borde uppgradera till PCIe

ehm... isf är det ju ngen idé att köpa ett pciexpress heller, eftersom det ändå kommer ersättas "förr eller senare". :-?
men betalar för prestanda. vilken standard som levererar denna är fullständigt ointressant.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Hmm, kan något av dessa kort hjälpa mitt lilla system? Jag har ett 6800GT och vill uppgradera en sista gång innan jag skaffar nytt, vilket blir under nästa år.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

nej, det är ingen större idé imo. börja klocka istället.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

är ett 6800GS bättre än 6800GT?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar