Upprop mot Games for Windows - Live

Robot
Inaktiv
Upprop mot Games for Windows - Live

svårt att bojkotta något ingen pc spelare ens vill ha hehe :), bojkott är väl i mina ögon ändå något man avstår ifrån även om man vill ha prylen/maten osv

edit: aha vi ska bojkotta tillverkarna som kör med Live..

inga problem just nu verkar det som, värre om bf serien eller valve gjorde sig Live only eller nåt

List of Games to Boycott
• Shadowrun
• Halo 2
• Viva Pi?ata
• Gears of War
• Juiced 2: Hot Import Nights
• Kane & Lynch: Dead Men
• Universe at War: Earth Assault
• The Club
• Hour of Victory
• Uno
• Mass Effect

Medlem

Det borde skrotas. Alla vet att Games for Windows bara är ett svepskäl för att få folk att köpa Vista och Xbox, inte för att generellt stödja spel för PC. Det funkade bättre innan Games for Windows var påtänkt, nu förpestas man med fula borders på omslagen till paketen med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Borde det inte stå uppror?

Medlem

Jag håller helt med sajten. Det är fult att tvinga folk att köpa Vista. Fult att ta betalt för online gaming där det INTE handlar om ett kontinuerligt utvecklande såsom mmorpgs. Och om utvecklarna utelämnar självklarheter som LAN-spel och dedikerade servrar är det helt klart en betydande försämring.

Bu för Live! i PC världen.

Medlem

Precis bojkott behövs inte för 9 av 10 tycker det är skit ändå så haha.

Inaktiv

Vill man ha ett spel oavsett vad det står på det, så köper man det. End of discussion

Medlem
Skrivet av Vasco:

Vill man ha ett spel oavsett vad det står på det, så köper man det. End of discussion

Och då tillkommer då att du måste köpa Vista för X antal kronor och sedan betala mer pengar om du vill kunna spela online.... då skulle inte jag vara lika sugen längre...

Medlem

Vadå betala för att spela online? Man kan väll vist spela online det är extra funktioner som match making, voice och sånt man måste betala extra för? Vill man inte det så kan ni spela online och använda skype för voice.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

svårt att bojkotta något ingen pc spelare ens vill ha hehe :), bojkott är väl i mina ögon ändå något man avstår ifrån även om man vill ha prylen/maten osv

edit: aha vi ska bojkotta tillverkarna som kör med Live..

inga problem just nu verkar det som, värre om bf serien eller valve gjorde sig Live only eller nåt

List of Games to Boycott
? Shadowrun
? Halo 2
? Viva Pi?ata
? Gears of War
? Juiced 2: Hot Import Nights
? Kane & Lynch: Dead Men
? Universe at War: Earth Assault
? The Club
? Hour of Victory
? Uno
? Mass Effect

Nu ska jag bojkotta alla dom spelen

Tills Mass Effect kommer till data :heart:

Medlem

Förstår inte riktigt problemet faktiskt.
Vill man inte köpa ett spel som stöder/kräver Live så är det väl bara att låta bli?
Ingen som tvingar någon att köpa live-spel, eller att uppgradera till Vista.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

Spelar ingen roll för mig iaf, pc spelandet är nedlagt sedan länge,
konsolen har tagit över här.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det borde skrotas. Alla vet att Games for Windows bara är ett svepskäl för att få folk att köpa Vista och Xbox, inte för att generellt stödja spel för PC. Det funkade bättre innan Games for Windows var påtänkt, nu förpestas man med fula borders på omslagen till paketen med.

Games for Windows kräver inte Vista eller Xbox.

Games for Windows branded titles work on Windows XP and Windows Vista based PCs, including both 32 and 64 bit editions.

Inaktiv

TheEdge: Inte Gamer-anda där inte....

Medlem

Kan vi inte bojkotta EA istället?
Fast jag håller med om att Games for Windows är en dum idé.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Va.. Ser inget fel med denna tjänst. Om ni inte gillar den, använd den inte. Själv tycker jag att den är helt okej, men det skulle behövas en del förbättringar.

Skrivet av TheEdge|Jinx:

Jag håller helt med sajten. Det är fult att tvinga folk att köpa Vista. Fult att ta betalt för online gaming där det INTE handlar om ett kontinuerligt utvecklande såsom mmorpgs. Och om utvecklarna utelämnar självklarheter som LAN-spel och dedikerade servrar är det helt klart en betydande försämring.

Bu för Live! i PC världen.

1. Ingen tvingar dig skaffa Vista...
2. Tjänsten är under utveckling, så är servrarna man kör på...
3. Ja men det är upp till utvecklarna, inte dig..

Det är bara några snubbar som är ledsna att det inte kan få det själva... Men, för att få en del funktioner krävs nyare prylar som 360 och Vista!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

OMG M$ vill ha betalt för ALLT. Jag väntar på den dagen då M$ går ner helt och hålet...

Varför ska man betalla för att spela online??? När du ska köpa ett spel för 499 till pc så man köpa typ 599 för att spela online??? Bara shittt

Medlem

Games for Windows är bara skräp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av ItHaXoR:

OMG M$ vill ha betalt för ALLT. Jag väntar på den dagen då M$ går ner helt och hålet...

Varför ska man betalla för att spela online??? När du ska köpa ett spel för 499 till pc så man köpa typ 599 för att spela online??? Bara shittt

För flera anledningar, de som inte vill köra online SKA inte behöva betala extra och att servrar + underhållning krävs personal, och den personalen kräver betalt.

Tänk lite själv...:up:


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag tror jag håller fast vid Steam. Ms och deras live funktioner tilltalar mig inte ett dugg.

Avstängd

Fick inte microsoft en fet bot på flera miljarder om sitt "monopol" på marknaden?

Medlem

Nej tack


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Förstår inte riktigt problemet faktiskt.
Vill man inte köpa ett spel som stöder/kräver Live så är det väl bara att låta bli?
Ingen som tvingar någon att köpa live-spel, eller att uppgradera till Vista.

Låta bli är väl precis det de gör? Det här handlar om att påverka andra för ett i sitt tycke högre syfte, det kan exempelvis vara att påverka apartheid-regimer i Sydafrika eller motverka dumma påhitt av microsoft. Fundamentalt för ett demokratiskt samhälle.

Man blir satans trött på den här "alla lever i sin egen bubbla och gör precis som de själva vill"-mentaliteten.

För vet du vad? Ingen gör precis som den själv vill, även om det inte handlar om tvång.

Medlem

saknar tiden där man hade flera olika roliga val i MP menyn ..

Dedicated server .
Local area .
Internet .

Varför inte låta spelen ha dedicated servers med i spelen???
Tycker att även om spelen kräver mycket uppbackning av admins och shit så borde vem som hälst som köpt spelet kunna lägga upp sin egen server även om det kräver en superdator och snabb lina för att kunna ha en uppe!!

För att då skulle sidor och större saker som T,ex FZ kunna lägga upp en server som skulle vara gratis och med bra lina ..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Fruktansvärt naivt av dem, och barnsligt att bojkotta bland annat utvecklare. Jag tänker mestadels på Petroglyph som erkänt att valet av Live inte var ultimat, men att de egentligen inte hade mycket till val. Så tror jag det är för mer än bara dem, och många små utvecklare kan se sig i denna sitsen.

Rekommenderar de som är intresserade att läsa intervjun, som kan hittas genom http://www.petroglyphgames.com/forums/?showtopic=9068

Medlem

Hata, bojkottar det själv redan. Jag tänker inte betala för att spela online på dator. Har ju för fan betalat för spelet redan....

Inaktiv

Lär ju inte bli någon succe när steam är så mycket bättre.

Medlem
Skrivet av dosman:

Lär ju inte bli någon succe när steam är så mycket bättre.

Plus att man behöver bara betala för själv spelet på steam sen får man spela så mycket man vill... Så som det ska vara.

Medlem

Finns annars en lösnig till er som inte gillar MS så värst mycket och det är Sony de har en Playstation 3 som går att spela på. Och de spelen kräver inte windows eller att ni betalar för live.

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av ItHaXoR:

OMG M$ vill ha betalt för ALLT. Jag väntar på den dagen då M$ går ner helt och hålet...

Varför ska man betalla för att spela online??? När du ska köpa ett spel för 499 till pc så man köpa typ 599 för att spela online??? Bara shittt

För flera anledningar, de som inte vill köra online SKA inte behöva betala extra och att servrar + underhållning krävs personal, och den personalen kräver betalt.

Tänk lite själv...:up:

Men tänk lite själv du! Vi vill fan ha kvar möjligheten att lägga upp egna public servrar, inte tvingas att spela på utgivarens/utvecklarens servrar för att de skall kunna ta betalt. Och dessutom kostar redan spelen typ 499:-. Enl. dig är detta då ett rimligt pris för de som INTE vill betala mer för att spela online? Sheesh.

Steam FTW!

123
Skriv svar