Pentium D 805 @ 4.1GHz

Gen
Medlem
Pentium D 805 @ 4.1GHz

Veckans heta nyhet är att den tillsynes harmlösa Pentium D 805 går att klocka upp från 2.6 GHz till 4.1GHz utan några somhelst problem. Den kostar ju inte mer än ca 1200 men går nästan lika snabbt som en Pentium EE 965 3.7GHz.

Kika själva ska ni se. Själv har jag redan beställt

http://www.tomshardware.com/2006/05/10/dual_41_ghz_cores/

Medlem

Fan vad jag hatar datorer. När du väl har köpt en dator så är den gammal en vecka senare. Nu vet jag att det inte riktigt är så men det känns fan som det


signatur

tjenare!

Medlem

Vet inte hur imponerad jag är. Att jämföra en sönderklockad processor med en hel hög oklockade diton känns inte så seriöst. Om man ska jämföra med Pentium EE så ska man väl klocka den också för att få ett rättvist resultat. Sen verkar den ju bli ganska varm. Fast det är klart, den verkar ju prisvärd...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

4.1ghz.. ja me vatten kylning
i 3.8 med zalaman kylare har den samma temp som med stock kylning och 2.66ghz d e mer imponerande tycker jag

Medlem

jo, 4,1 är lite missvisande. de flesta har ju inte vattenkylning, dessutom försvinner en stor del av budget-poängen om man ska behöva köpa ett vattensystem...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Någon som kör denna processorn överklockad?

Gen
Medlem

@ Liinus8 & @ Hwerglemer - Jag skrev inte att det var 4.1 vattenkylt eftersom det ändå stod i artikeln, men borde kanske skrivit ned detta. Sen klarade ju lyftkylningen 4.0.

Jag tvekar själv men kan trots allt inte hitta nåt bättre/billligare alternativ än just den prollen.

Medlem

Jo, jag hade redan sett artikeln. Det var inte din rubrik jag klagade på, det var Tom´s rubrik


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar