Grand Theft Auto IV plåtat

Robot
Medlem
Grand Theft Auto IV plåtat

onödigt att släppa en sån här godbit först till dom klena konsolerna......ge till pc direkt!

Inaktiv
Inaktiv

New y... f'låt Liberty city har väl aldig varit vackrare än nu. I GTA (första spelet) minns jag att jag var imponerad av grafiken och att man kunde röra sig förhållandevis fritt på den då stora ytan. I GTA 3 lika så. Någon som vet om man kommer kunna åka utanför Manhattan, som till exempel Brooklyn, Bronx, Long Island, eller kanske New Jersey?


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

onödigt att släppa en sån här godbit först till dom klena konsolerna......ge till pc direkt!


signatur

Hej! jag är ny här.

Avstängd

Härligt... Har bokat spelet sen ett år tillbaka, och kommer nog vara sjukskriven den 29:de April.

Inaktiv
Skrivet av wiseguy:

Någon som vet om man kommer kunna åka utanför Manhattan, som till exempel Brooklyn, Bronx, Long Island, eller kanske New Jersey?

Yepp, Brooklyn (Broker i spelet), Queens (Dukes), Bronx (Bohan), New Jersey (Alderney) och Manhattan (Alonquin). Med andra ord, mycket yta att utforska!


signatur

.

Inaktiv

släpp det till pc någon gång så vi får prova det!! ;/ vägrar spela så fantastiska spel som grand theft auto-serien på barnkonsol. tar ju bort hela känslan. mus och tangentbord ftw.

Medlem
Skrivet av jagulito:

släpp det till pc någon gång så vi får prova det!! ;/ vägrar spela så fantastiska spel som grand theft auto-serien på barnkonsol. tar ju bort hela känslan. mus och tangentbord ftw.

Väx upp, lilla barn.

PaZ
Medlem
Skrivet av jagulito:

släpp det till pc någon gång så vi får prova det!! ;/ vägrar spela så fantastiska spel som grand theft auto-serien på barnkonsol. tar ju bort hela känslan. mus och tangentbord ftw.

"barnkonsol" känns som ett märkligt begrepp, men annars håller jag med dig. Har aldrig förstått GTA på PS.

Medlem
Skrivet av jagulito:

släpp det till pc någon gång så vi får prova det!! ;/ vägrar spela så fantastiska spel som grand theft auto-serien på barnkonsol. tar ju bort hela känslan. mus och tangentbord ftw.

GTA är ett konsoll spel...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

nej sitta med piltangenter e ju så mkt mer känsla haha

konsollspel e de definitivt, tar man sig tid att åka runt, o de e faktiskt mkt roligare...

Medlem

Åååååh, nu är det inte så långt kvar...
Julafton kommer jävligt tidigt i år.

Inaktiv
Skrivet av Mortalis:

nej sitta med piltangenter e ju så mkt mer känsla haha

konsollspel e de definitivt, tar man sig tid att åka runt, o de e faktiskt mkt roligare...

Som andra tidigare har sagt, är kontrollerna på konsoll det stora hindret för oss(mig) pc-nördar.
Precisionen med mus och tangentbord sträcker sig långt över en konsolls handkontroll.

Väntar på att den första konsollen med riktigt stöd för mus och tangentbord (även i spel) kommer ut på marknaden, då fixar jag nog mig en konsoll.


signatur

.

Medlem

Och så börjar den oändliga konsolfanboy vs pc fanboy-kriget. Jösses. Det är varken ett konsoll-spel eller pc-spel, det passar lika bra för båda. Tycker iaf jag. Jag kommer nog vänta och skaffa det till pc iaf.

Inaktiv

Tanken med mitt inlägg var inte att starta ett krig.... Folk får spela på vad de tycker är bäst (även wii =P) jag sa bara min åsikt om det.
Nog om "kriget".

Jag längtar som f*n tills detta spel släpps. GTA måste väll vara den mest lyckade spelserien någonsin?
Har älskat samtliga spel, det ena bättre än det andra. Det lär bli så även denna gång. 56 dagar 2 timmar 41 minuter och 27sekunder kvar till release!


signatur

.

Medlem

orka med console vs pc krig hela tiden...

ska ni inte börja bråka om natt eller dag är bättre åh?

nej men skämt o sido, tar bara längre tid för oss o läsa igenom till dom vettiga trådarna haha

fasen att det ska komma nya saker (bilder, info mm) jag som nästan glömt att det kommer ut snart, nu är längtan olidlig igen

Medlem

fattar inte varför det är så hypat! de är ju knappt roliga, förutom gta1 och 2

Medlem
Skrivet av Oneone:

fattar inte varför det är så hypat! de är ju knappt roliga, förutom gta1 och 2

spel är spel, ett roligt tidsfördriv.. för mig iaf
gta gillar jag för att jag får köra bil o skjuta..

Inaktiv
Skrivet av matte__86:
Skrivet av Mortalis:

nej sitta med piltangenter e ju så mkt mer känsla haha

konsollspel e de definitivt, tar man sig tid att åka runt, o de e faktiskt mkt roligare...

Som andra tidigare har sagt, är kontrollerna på konsoll det stora hindret för oss(mig) pc-nördar.
Precisionen med mus och tangentbord sträcker sig långt över en konsolls handkontroll.

Väntar på att den första konsollen med riktigt stöd för mus och tangentbord (även i spel) kommer ut på marknaden, då fixar jag nog mig en konsoll.

Om vi snackar FPS å endast FPS så är jag helt med dig. Men GTA njjaaaaaa. Alltså så fort man hoppar in i / på ett fordon så är hela spelkänslan borta på en PC. Det enda som är ett + på PC är AIM å endast AIM allt annat är wack!

PS3 / 42" LCD med HD före min PC vilken dag som helst faktiskt.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

GTA är ett konsoll spel...

Nä du... GTA 1 och GTA 2 var ENDAST för PC. När dom gick över till spelmotorn som användes i GTA 3/VC/SA så var det delad konsoll/pc, dock primärt konsoll.

Dags att komma tebax till rötterna och släppa GTA 4 på PC FÖRST tycker jag.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Night Hawk:

GTA är ett konsoll spel...

Nä du... GTA 1 och GTA 2 var ENDAST för PC. När dom gick över till spelmotorn som användes i GTA 3/VC/SA så var det delad konsoll/pc, dock primärt konsoll.

Dags att komma tebax till rötterna och släppa GTA 4 på PC FÖRST tycker jag.

Du har fel.

GTA 1 släpptes till PS och PC.

GTA 2 släpptes till PS, PC och Dreamcast.


signatur

Bengebolle

Medlem

AIM är inte det enda som är bättre i pc....Grafiken oxå

Inaktiv

de tjänar nog en större kaka på att släppa till konsol först

Medlem

Jag väljer konsoll-verisionen före PC.
Att sitta framför en 40" HD-TV och en Playstation(Xbox 360 om du känner för det) kontroll i handen ger en mycke bättre känsla enligt mig än en mus och tangentbord, speciellt när man kör ett fordon i GTA.

Jag har aldrig haft några som helst problem att sikta i ett spel på konsoll heller så det stör mig inte.
PC är lite dött idag enligt mig, inte något jag har tänk att uppgradera på väldigt länge. ;x

Medlem

Fan måste hinna skaffa ny dator tills de kommer till pc! <Panik>

Inaktiv

Jag spelade oxå GTA2 på PS...

Medlem

Precis som förr så väntar jag på en PC-version

Medlem

Pc versionen all the way - sitter endå framför min 50" plasma och lirar pc endå


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det spelar väl knappast någon roll om man spelar på PC eller konsol. Tidigare versioner som släpptes på PS2 ville man inte spela för grafiken var milt sagt horribel. Fast jämför man grafiken mellan PC och t.ex. 360, så visst kan en bra PC presentera grafik och prestanda som inte en 360 kan nå, men det är inte längre natt/dag-skillnad.

12
Skriv svar