Inaktiv
Dax för ny mus!

Hej!

Min kära Microsoft Intelli Mouse 3.0 sjunger på den sista versen nu så imorgon tänkte jag införskaffa en ny mus. Jag har ingen större koll på vad det finns för grejor på marknaden idag...så jag tänkte att ni skulle få hjälpa mig att hitta den ultimata musen

Här är mina krav:

- Ha sladd

- Vara Optisk

- Funka bra ihop med musmattan "funC"

- Ha Scrollhjul

- Lämpad för "gäjjming"

- Får gärna ha sidoknappar som kan användas för "bakåt" och "framåt" i t.ex Firefox.

/zappe


signatur

War never changes.

Medlem

Jag har själv en Razer Copperhead som jag kan rekommendera. Det är den och Logitech G5 som är "topp-mössen" för gamers, men Razer Diamondback och Logitech MX518 är mycket bra de med och kostar lite mindre.
Logitech eller Razer? Det är en smaksak, beror på om du vill ha en fet mus att vila hela handen på (Logitech) eller en mindre att styra mellan fingrarna (Razer)


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Har Razer Copperhead några knappar på sidorna? Det står mellan den och Logitech G5. Ska in och testa imorgon. Hur är det med MS Intelli Mouse 4.0? Är den något att ha eller?


signatur

War never changes.

Inaktiv

Polaren har en Razer Diamondback, hans sidoknappar funkar inget vidare. Är sido knapparna viktiga för dig ska du satsa på en logitech mus. Jag har en MX510 o det funkar alldeles ypperligt, använder dem i alla spel jag kör. 510an har ju utgått men MX518 eller G5an är det ju som gäller då..


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv

Jag har haft både Diamondback och Copperhead. På dbn var sidoknapparna rätt värdelösa, helt galet placerade. På chn sitter dom mycket bättre, men det finns nog lite utrymme för förbättring fortfarande.

Medlem

Gillar G5an rätt bra. Saknar lite knappar dock men det går bra att spela med den.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Inaktiv

Om du vill ha navigerings knappar på sidorna i windows så är nog diamondbacken snäppet bättre. Knapparna sitter lite konstigt men det vänjar man sig vid relativt snabbt. På G5:an så har du bara en knapp vid tummen, så du kan endast gå bakåt, inte framåt i t.ex. firefox. Mössen skiljer sig ganska mycket rent ergonomiskt så se om du kan få känna på dom i ngn affär så du ser vilken som passar dig bäst. Vet inte heller hur G5:an fungerar på en func. Vet bara att de var problem med dom på vissa musmattor då det var en ny teknik med lasern eller något men den funkar fint på min Steelpad S&S och jag spelar relativt snabba spel som Quake2/4. Men testa och se vilken som känns bäst.

Inaktiv

Så då har jag införskaffat mig en Logitech G5 Satan vad härlig den är


signatur

War never changes.

Inaktiv

Nu ser jag att G5an bara har en knapp vid tummen. Vart sitter knappen för framåt? Eller finns det ingen?


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv
Skrivet av The Slayer:

Nu ser jag att G5an bara har en knapp vid tummen. Vart sitter knappen för framåt? Eller finns det ingen?

Finns ingen men det var bakåt som var viktigast för mig iallafall


signatur

War never changes.

1
Skriv svar