Battalion Wars 2

Robot
Battalion Wars 2

Nintendos strategiserie startade redan 1988 med Famicom Wars och har sedan dess älskats på deras bärbara konsoler. Vi har tagit reda på om den även kan charma Wii-publiken.


Medlem
Recension av Wii-spelet Batallion Wars 2

Av de konsoller(ej bärbara) så känns väl iofs Wii som den plattform som är mest lämpad för realtidsstrategispel. Det måste väl tämligen vara lättare att hålla kolla på alla enheter i stressade moment med en Wiikontroll än en sixaxis?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Bra recension! Blir nog ett köp

Inaktiv

Det här är inget realtidsstrategispel. Tror inte det finns något sånt till wii ännu.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av meskalin:

Det här är inget realtidsstrategispel. Tror inte det finns något sånt till wii ännu.

Beror på hur du definierar det, det finns strategi och allt sker i realtid


signatur
Medlem

Det är mer ett sten-sax-och-påse spel imho.
Köpte det igår, och har kört ut första campagnen. Ett roande spel, men det känns väldigt litet än så länge, och jag är lite orolig om det kommer vara så hela spelet igenom eller om man kommer få större möjlighet att klara av banorna på sitt sätt.

Så som det varit hittills så har det varit lika styrt som Gears of War (Du kan endast gå en väg). Men jag ska inte yttra mig mer innan jag spelat igenom spelet, det kanske blir lika öppet som C&C i senare campagner

Hur som helst så är det ett av de bättre spelen till Wii. Har varit missnöjd med utbudet till Wii'n, men detta spel är på rätt väg (Och det var riktigt fina animationer i filmsekvenserna)

Medlem

Bra input ForrestFox, blir nog ett köp här med


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

" Gillar du leksaksgullig grafik, enkel action och lättviktig strategi är det här titeln för dig. "

låter bra för mig det, är usel på strategi spel, men om det är någorlunda lätt så kör man gärna.

Medlem

Verkar bättre än 1an iaf

1
Skriv svar