Hoppport i efterskott

Medlem
Hoppport i efterskott

Tre 'P'. Lovar.

Kommer hem från en arbetsnatt och tycker att Google Reader behöver sig en omgång innan jag kastar mig i sängen. Stöter på en artikel om Jumpgate Evolution och hur oerhört stort intresset är för betan som komma skall. 250,000 människor har skrivit upp sig på "ja tack"-listan. I mina ögon ser det ut som en Eve-konkurrent på alla dåliga sätt, men det är med en gnagande känsla av "jag har sett det här någonstans" som jag börjar söka efter material.

Jag finner på Gametrailers några korta snuttar film som behandlar, ja, inte mycket. Tre fraktioner har de lyckats klämma in i spelet. Jag jublar inombords. Rymdskepp som inte ser ut att styras av excel-dokument vill de ha. Jag jublar utombords. Folk skjuter på varandra. Jag ler med hela ansiktet.

Så hur var det nu med déjà vun? Under flertalet veckor har jag mottagit mail från Codemasters. Det har handlat om ett Vänner och Familj-test av något spel. Vilket har jag inte brytt mig om att kolla. Inbjudningarna har kommit till den där mailen som agerar slaskhink och spelkonto-uppsamlare. Den som behövs när man registrerar sig på olika sidor och som agerar back-up om man skulle få slut på de första två. Den ligger alltså, med alla meddelanden, långt ner på prio-listan när det kommer till kvalitetstid på internet. Men så fick jag idag anledning att undersöka dessa brev närmare, och ser man på. Jag har tydligen varit med i den superpopulära betan ända sedan April.

Så uppmärksam är jag.

Jag ska nu göra alla en tjänst och inte missbruka min beta-nyckel längre. Den är aktiverad och lagom till att internet har skärpt till sig står en MMOklient på nedladdning. Det ska bli spännande att kasta sig ut i rymden för att höra folk skrika och ta små kliv för en ras' gigantiska snedsteg. Eller hur det var.

Dagens huvudbry får nog ändå bli: När skrev jag upp mig på betalistan? Varför brydde jag mig inte mer? Kan rymden vara spännande? Och var är alla länkar?

#blogg


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv
Hoppport i efterskott

Fasen, nu kände jag plötsligt ett kall att återvända till slagfältet kallat Sins of Solar Empire. För MMOn går ju inte, inte heller betaversioner, och allra minst kombinationen.

Inaktiv

"Och var är alla länkar?"

I lol´d.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Den var till dig : )


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar