Inaktiv
Im a PC, Im a Mac

kolla på denna! Se hur Apple löjlar sig

http://www.apple.com/getamac/ads/

längre ned finns olika filmer,,välj nån.
lol kolla på den löjliga Network filmen.


signatur

Hata inte mig för att jag e så damn snygg

Medlem

hehe apple är sköna.
Önskar dom lycka till med att få windows fungera på en mac, lite konkurrens mot hp och dell.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Varför hata mac?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Det fanns en del poänger.
Men det roligaste var nog att "pc" framställdes som en kostymkille med glasögon och att "mac" var en, ja som det ska se ut trendig ung kille.

Kul reklam med glimten i ögat.


signatur

Pc, Xbox, Xbox360. PSP, Dreamcast, Gamecube, Nintendo64, NES, Sega Megadrive II, Playstation, Gameboy Color, Gameboy Classic, Intellevision.

Medlem

Jag gillar den reklamen, om jag inte visste nåt om datorer skulle jag nog bli lite sugen på att köpa en Mac! Well done Mac!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av reset2:

Varför hata mac?

mja, någon jätteanledning finns väl inte direkt... däremot kan man tycka konceptet med inte bara mjukvara (pc/microsoft) utan även hårdvara bundet till ett enda företag är lite dumt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

skön reklam


signatur

Meep!

Medlem
Medlem

Mycket pengar för lite bling bling...

edit:

"Im a Mac" ser ju bara ut som "Im a PC" fast hälften så gammal, en ung nörd, wp Apple.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Jompa:

Det fanns en del poänger.
Men det roligaste var nog att "pc" framställdes som en kostymkille med glasögon och att "mac" var en, ja som det ska se ut trendig ung kille.

Kul reklam med glimten i ögat.

I verkligheten det är precis tvärtom! dvs kostymkillen brukar ha Mac och trendiga PC. Varför? HAr för mig att man kan inte uppgradera en Mac [ ändra minne/ grafikkkort/moderkort proc osv osv ] .. däremot PC kan byggas upp från scratch och det är ju "trendiga killar som pysslar med sånt och inte kostymsnubben..


signatur

"True knowledge exists in knowing that you know nothing" /Socrates

Medlem

nu äger jag inte själv en mac (än, nästa dator lär bli en)

men de tre kompisar som äger mac själva (2 Powerbook samt en iBook) samt en av dom sitter med en G5'a på jobbet har (endast) uppgraderat RAM-minnet från standard (alla fixat det själva, inget svårt)
att uppgradera grafikkort och/eller annat har det inte ens varit på tal om...

ser ingen anledning till det riktigt - macen har en setup mer eller mindre, och programvara osv. optimeras efter det, istället för som i PC-världen behövas optimeras för ett bra antal nVidia grafikkort, ett antal ATI, samt stödja dom som har senaste, dom som sitter på äldre, dom som kan utnyttja DX9.0, dom som endast kan utnyttja DX8 osv.

vad gäller klädsel osv. så förstår jag Apple helt och hållet.
Apple inriktas sig inte till gamers, så hur en sådan ser ut och att dom sitter på PC behöver ni inte ha med i beräkningarna.
däremot så ser jag det som att dom som arbetar med PC sitter med kostym osv. i ett kontor och gör allt från kollar mailen till skriver i word och excel, pillar ihop en powerpoint lite då och då.
medan dom som arbetar på en Mac jobbar på något sätt med grafisk formgivning och bär därmed ofta lite trendigare kläder (allt från fotografering och webbdesign till 3D).
(sista stycket är självklart generellt)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Mac är toppen. Men dyrt.

Inaktiv
Skrivet av omega|werzion:

nu äger jag inte själv en mac (än, nästa dator lär bli en)

men de tre kompisar som äger mac själva (2 Powerbook samt en iBook) samt en av dom sitter med en G5'a på jobbet har (endast) uppgraderat RAM-minnet från standard (alla fixat det själva, inget svårt)
att uppgradera grafikkort och/eller annat har det inte ens varit på tal om...

ser ingen anledning till det riktigt - macen har en setup mer eller mindre, och programvara osv. optimeras efter det, istället för som i PC-världen behövas optimeras för ett bra antal nVidia grafikkort, ett antal ATI, samt stödja dom som har senaste, dom som sitter på äldre, dom som kan utnyttja DX9.0, dom som endast kan utnyttja DX8 osv.

vad gäller klädsel osv. så förstår jag Apple helt och hållet.
Apple inriktas sig inte till gamers, så hur en sådan ser ut och att dom sitter på PC behöver ni inte ha med i beräkningarna.
däremot så ser jag det som att dom som arbetar med PC sitter med kostym osv. i ett kontor och gör allt från kollar mailen till skriver i word och excel, pillar ihop en powerpoint lite då och då.
medan dom som arbetar på en Mac jobbar på något sätt med grafisk formgivning och bär därmed ofta lite trendigare kläder (allt från fotografering och webbdesign till 3D).
(sista stycket är självklart generellt)

iWord

Medlem

Som grafisk utformare skulle jag aldrig välja pc före mac ur en designsynpunkt. Samtidigt skulle jag aldrig välja mac före pc ur en spelsynpunkt. Det är rätt simpelt; pc > mac när det gäller spel och mac > pc när det gäller istort sett all form av digital design, videoredigering etc.

Medlem
W2k
Medlem

"Jag älskar min Mac eftersom den är så enkel att laga. Går den sönder, köper jag helt enkelt en ny!"
-- Om Marie Antoinette vore Mac-användare.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Apple är balla, och visst fan är man sugen på en Mac. Lite trist att hårdvaran skall vara så förbannat dålig. Men snygga är de. ^^

Inaktiv

apple-hysterin är så jävla sjuk ;P
folk köper allt med ett äpple på, vilket pris det än har, för det är inne och trendigt

vissa här har ju svalt det hook line sinker t o m


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Apple är balla, och visst fan är man sugen på en Mac. Lite trist att hårdvaran skall vara så förbannat dålig. Men snygga är de. ^^

Vet inte riktigt om jag vill hålla med om att hårdvara är dålig...
Men man brukar få betala för den.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Kenchu: kan inte hålla med dig.
eller det beror på hur man ser på det...

kan ju plocka ihop en G5'a med
2.5 GHz Quad-core (a'la ~10 Ghz)
16 Gb DDR2 RAM
2x500 Gb
osv. men det kostar därefter.

sen är ju Mac anpassat både vad gäller prestanda och pris efter företag/nytta, och därmed kan dom kräva mer.
En gamer vrider ju ofta på sig om det börjar handla om 20.000-25.000 kr, men ett företag bryr sig ofta knappt om 30.000-60.000 (låt säga G5'a med dubbla skärmar) - och dessutom arbetar tillbaka pengarna inom en viss tid, halvår till två-tre år (beroende på hur lat eller flitig man är hehe).

sen en annan fördel med Mac (och konsoler...) är ju att det endast används en begränsad sorts komponenter vilket gör att mjukvara kan optimeras utefter det och därmed pressa ut mer ur t.ex. "sämre" grafikkort.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Citat:

kan ju plocka ihop en G5'a med
2.5 GHz Quad-core (a'la ~10 Ghz)
16 Gb DDR2 RAM
2x500 Gb
osv. men det kostar därefter.

och på vilket vi skiljer sig det från pc?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

inte sagt att det skiljer sig något från PC - motbevisade bara Kenchu att Mac har dålig hårdvara.

Citat:

Lite trist att hårdvaran skall vara så förbannat dålig.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

URK
Medlem

min pc fick error när jag såg det och startade om


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

För priset av 13 000 (som är den billigaste intel-macen) får man en pc som presterar mycket bättre. Min poäng. Och det blir bara värre och värre ju dyrare macs man köper: man kan köpa mycket bättre PCs. Men sen beror det på vad man är ute efter också. Som gamer är kanske inte mac det bästa valet. ^^

Medlem

blir dock lite sne på att apple alltid snålar med ram :/ sitter man med adbobe och illustrator som ja gör skulle det iaf vara skönt med 1gb istället för de 512 som alltid känns som standard :F

aje ny mac på G nu, den intel prollen ska bli intressant att se hur det funkar med win/osx på en och samma dator plus designen är ju så härlig att man blir varm i kroppen bara man ser den


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

1
Skriv svar