PSU ska införskaffas.

Medlem
PSU ska införskaffas.

Då jag inte är en hejare på strömförbrukning och hur många ampere det ska vara hit och dit.. så hoppas jag att nån kan rekommendera ett nätagg som pallar min dator + att överklocka.. har funderat på ett silverstone 750w SLI, som släpptes/släpps nyligen/snart.. kommer dock inte köpa ett förräns det kommer ut i lite affärer och man kan hitta lite billigare..

System:
Athlon FX-60 (ska överklockas med luftkylning)
4gb ram
4x500gb HDDs (2st IDE + 2st SATA-II)
2x x1900xt crossfire (ska klockas till minst xtx frekvens)
sen sitter det ett Creative Fatal1ty ljudkort i också.

Har ett Hiper580w PSU men har haft lite problem med stabiliteten i systemet och dessutom känns det inte som grafikkorten pressas så hårt som dom kan.

Medlem

Det var ju rätt rejäla doningar i den burken så 750W kanske inte är så galet.

Inaktiv

själv tror jag det vore betydligt kostnadseffektivare att köpa 2st 350w-agg av bra kvalité, och låta dela upp lasten mellan dessa. på köpet får man lite extra chassiventilation...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

själv tror jag det vore betydligt kostnadseffektivare att köpa 2st 350w-agg av bra kvalité, och låta dela upp lasten mellan dessa. på köpet får man lite extra chassiventilation...

Har du några att rekommendera? Jag tror tanken har slagit mig men tar dom inte då upp mycket mer utrymme? Jag har ont om sådant redan.
750w sli kostar runt 1700-1800kr beroende på vart man tänkt köpa det.. ungefär, och det vet jag ju garanterat att jag har plats med även om priset känns väldigt overkill.

Inaktiv

ett riktigt bra 350w-nätagg (exvis fortrons standard, blue storm med fler kontakter och linor är något dyrare) kostar ca 350kr. betydligt billigare mao...
skillnaden är att du själv får lösa det med simultant påslag och montering. borde vara en baggis om man tänk bygga ett sånt system.
grön kabel till jord betyder start. montering löses med en borrmaskin och lämplig såg.

om du inte har något av de äldre hiper med stabilitetsproblem räcker det ju dessutom att köpa ett nytt...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Med de fläskiga grejjorna så tycker jag du ska byta chassi till ett större får att få bättre vädring i burken. Typ ett cheiftech mech eller va de nu heter. Där finns oxå plats för 2 nätagg o även en adapterkabel för att koppla ihop 2 agg följer med.
Utan tvekan den bästa lösningen...

/Homer_S1

Inaktiv

Tänk på att ATI korten förbrukar MASSVIS med ström och sörjer för bra PSU.
Så ett kvalites PSU med hög watt och stark 12v rail är ett måste.
Glöm inte att du måste få bort luften från x1900 korten ur burken, annars kommer din totala temperatur stiga och prestandan/överklockningen kommer bli lidandes.

Jag skulle rekomendera vattenkylning till en sån burk, om du endå ska lägga så mkt pengar så tycker jag att ett vattenkylningssystem är en billlig investering endå.


signatur

[professor kalkys horgosse]

1
Skriv svar