Sommartider

Medlem
Sommartider

Det finns sällan så mycket att göra på Åland 3/4 av året. Det är på sommarn det händer grejer.
I skrivande stund är det RockOff-festival och det är då fyllon, turister och vandaler vaknar. Time for some action med andra ord.

Ända sedan Kullberg komenterade att "en sån där flaggning, de e fittigt fint d" så har jag kännt att det är något som måste göras, dessutom lovade jag honom det men den gången blev det ingenting.

Men nu, dolt under festivalens skadegörelse och påpissade gräsmattor var det dags och här kommer en redogörelse av dagen då det hände:

Började dagen med att repa med bandet som vi startat ca 2 dagar tidigare.

[ia=15022 Trummis-Axel och min flagg kamrat William aka Wille aka Löken aka Barbie aka The Boat aka Umbrella aka Fittan]

[ia=15024 Gitarr-Isak aka Isse]

[ia=15025 Sjung-Kent]

[ia=15026 Måste-ha-noter-på-papper-William]

Saknas på bilderna: Bas-Salsane och Piano-Bebbe

Sedan när klockan var sent och alla hade dragit från Williams lya var det dags för det stora öbonblicket.

Det hela började som det brukar: Åt helvete.

[ia=15030 Löken fyller på luft i BMX:en]

[ia=15031 Löken försöker få på en kedja som lossnat]

[ia=15028 Löken är otroligt frustrerad på skitcykeln och går hem efter en ny]

När vi till slut kom iväg beslutade vi oss att fara in till Mariehamn istället från det urspungliga stället som var en idrotts plan med motivet:
"Det går ju snabbare"

Färden dit började lovande med ösregn och motvind. Vi höll dock gott humör med lite skön allsångs musik

Resten kan ni se här:
OBS! Det visade sig vara skitmörkt ute och vi hade glömmt ficklampan hemma så ni ser nästan inte ett skit på filmen före på slutet då det blir lite bättre. Och jag låter inte så där irl, jag låter för jävligt inspelad.

Sedan tog minnet slut i kameran.
Det som hände efter att filmen tar slut är att en gubbe kommer i sin bil och stirrar på oss och vi springer iväg och lämnar flaggan på marken.
Då var klockan lite före 3 så vi bestämde oss för att fira våra misslyckanden med en korv på Shell Select.

Där var sedan en snubbe som vi hade kastat ett ägg i huvudet på honom när han kom på sin gubb moped två kvällar tidigare. Han var sur.

Han ville veta vem som kastat det å vi bara" Nämen säger du det, nää vi har ingen aning" tills han stack.

Vi beslutade att ta det säkra före det osäkra och for utan korv innan han började slåss.

Sedan var det bara att cykla de sista kilometrarna hem i uppförsbacke, smitta in utan att väcka någon och sova som svin.

Sammanfattningsvis så var det ett misslyckande vilket måste åtgärdas med ett nytt försök snarast.
Önska oss lycka till!

För vi behöver det.

#blogg


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Inaktiv
Sommartider

Snacka om cliffhanger där alltså

Men ja, om ni nu lämnade flaggan på marken så är det ju såklart ett misslyckande. Bara till å ta nya tag.
Men visst var det kul?

Och tyvärr låter du nog så på riktigt också. Man brukar ju göra det, sen att det låter jävligt illa enligt en själv är såklart alltid jobbigt.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Hehe det var kickass och det måste göras igen.

Jag är helt seriös, min bror och jag har jävligt lika röster och han låter också retarded inspelad fast vettigt "på riktigt". Men det är väll helt enkelt en förbanelse som vilar över vår släkt.


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

1
Skriv svar