Mount & Blade avbildat

Medlem
Mount & Blade avbildat

Javisst... Bara det att Mount & Blade är inget MMO, men iaf. .

Medlem
Medlem

Kul att FragZone uppmärksammar ett skitbra indiespel. Då gör det inget om små detaljer bli fel.

Shit alltså, om M&B varit ett MMO eller ens ha funkat i coop så hade det varit mina drömmars spel

Grafiken är inget att klaga på, med tanke på att de lagt fokus på en ordentlig spelmekanik till skillnad från de kommersiella spel som bara är HDR-grafik på en substanslös grund.
Det är dessutom vad jag vet ihopknackat av enbart en turkisk kille och hans fru.

Här är äntligen någon som har fattat att man vill slåss och parera själv i ett RPG, inte bara sitta och klicka a la WoW. Det är en oerhörd känsla att susa fram på hästryggen och svinga yxan eller att sätta ett kastspjut i halsen på en skräckslagen bandit.

Spelet har en stor potential och många bra moddar. En av dem som rekommenderas är Sagan om Ringen-modden The Last Days, som är det fetaste Tolkienrelaterade spel jag spelat. Dock funkar inte den modden med senaste versionen av M&B, men det går att tanka äldre versioner.

Grundidén är som sagt mycket bra, områden det kan utvecklas på är som sagt om de skulle lägga till multiplayer, samt utveckla fiende-AIn och stödja större slagfält. Lite mera gore skulle inte sitta fel heller

Medlem

M&B är förjävla kul, välgjort med tanke på att det är bara en kille och hans fru

Skulle vara kul om något företag kunde skjuta in lite pengar i projektet, så att det får mer PR (för det förtjänar det, verkligen!)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ja jäklar vilken grafik Om man jämför med senaste versionen iaf. Ser fram emot den färdiga versionen

Inaktiv

Nu skulle jag visserligen aldrig kalla M&B för ett RPG, det är ett actionäventyr för hela slanten.

Vilket inte förändrar att det är ett superbt och underhållande spel. Roligt att det får sånhär uppmärksamhet i den mer mainstream-inriktade spelpressen.

Medlem

Det är najs att det är gjort av bara en tjej och hennes man, men jag tyckte det var så fruktansvärt dåligt. Kunde absolut inte förstå det roliga med spelet, alls. Men jag är säkert bara dålig


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Medlem
Skrivet av Jowy of Highland:

Nu skulle jag visserligen aldrig kalla M&B för ett RPG, det är ett actionäventyr för hela slanten.

Bara för att det inte består av ständigt statshoreri och automatiska attacker betyder det inte att det inte är ett RPG.
Du bygger upp en karaktär som blir fundamentalt olik en annan beroende på hur du spelar och gör val som har betydelse för allianser och konflikter.

Jag tycker allt att saker som att man blir befodrad och får förläningar som byar, samt att man kan bygga upp sin karaktär på ett sätt som fokuserar på att leda och underhålla en stor armé, eller välja att bli bättre på individuell strid, också definierar spelet som ett RPG.

Medlem

Testade trail versionen för ett par år sen och tyckte det var gudomligt bra om än lite opolerat, bättre stridssystem har jag nog inte sett i nått spel.
tyvärr hadde man inget kredit kort på den tiden så blev inget mer med det, men kanske blir att testa det nu.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Provade det idag, vad är det som gör fighting systemet så bra O.o. Är ju ingen större skillnad på det än vad t.ex. PVKII har eller Dark Messiah of M&M. Däremot verkar hela mekaniken bakom spelet vara rätt trevlig. Bara spelat lite grann men det ju mersmak iallafall.

Spelet har liksom lite känslan av Heroes of M&M fast strider i realtid. Man rider runt och hälsar på städer och möter fiender etc. Hade dock sett nån form av dodge så man kan röra sig snabbare i sidled och bakåt när det behövs. (om det nu inte finns och jag missat det )


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

ser ut som oblivion, är det samma stuk som oblivion ?

Medlem

Införskaffade detta för ett tag sen, ett riktigt kvalitetsspel fasemej!

Fightingsekvenserna är jäkligt schyssta, att sopa till en fotsoldat mitt i planeten med svärdet ifrån hästryggen i full galopp är inte fel!

Utvecklarna är väl endast 2 pers, ett äkta par från Turkiet om jag inte minns fel?

Medlem

Yogo giller att dra en pil i pannan på en stackars bandit från hästryggen


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Citat:

Genre: Fantasy

När kom forskarna på att medeltiden var skriven av Tolkien?

Inaktiv

Håller verkligen med recensente, grafiken är verkligen inte allt.

Verkar intressant!

Medlem

Det är ett skönt spel, under uppbyggnad

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

ser ut som oblivion, är det samma stuk som oblivion ?

Nä, inte i närheten. Det är rätt begränsat spel egentligen. För mig (som spelat Oblivion mycket) så kändes det relativt menlöst.

Har försökt spelat detta i några omgångar och striderna måhända vara ganska okej men ett moddat oblivion (med bl.a deadly reflex och nån recruit-mod) spöar skiten ur det här faktiskt, både vad gäller känsla i striderna, grafiskt och vad man kan göra i världen (nästan obegränsat i ett moddat Oblivion).

Kul med indiespel som dessa dock, det är långt ifrån ett dåligt spel..


signatur
Medlem

Det här är GRYMT som FAN.

Har lirat betan utav helvete.

Medlem

Stridssystemet slår allt, helt enkelt. I sin enkelhet tar det ändå lång tid att bemästra. Jag kom ganska nyligen på att man kan köra på fiender med lans / spjut, utan att hålla inne någon attackknapp... :S


signatur

yolo

Medlem

jag försökte ta mig ann en arme på runt 40 krigare helt ensam en gång, jag lyckades döda 4-5 stycken innan jag blev tillfångagen

Inaktiv

Väldigt kul spel! Är själv runt lvl 32-33 och äger två huvudstäder, med runt 200 soldater i varje. King of no life! Men extremt kul spel, hoppas verkligen att de gör en uppföljare som har co-op. Behöver inte vara med kartan, utan bara skirmish co-op.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Spelet har liksom lite känslan av Heroes of M&M fast strider i realtid. Man rider runt och hälsar på städer och möter fiender etc. Hade dock sett nån form av dodge så man kan röra sig snabbare i sidled och bakåt när det behövs. (om det nu inte finns och jag missat det )

Hur fort springer man egentligen med xx antal kilo rustning egentligen? Skaffa en sköld eller ge fan i att anfalla helt solo!

Medlem

Spelet står under kategorin MMO... är det sant? detta skulle vara otroligt nice som ett MMO.

Medlem

Boerje var ju inte riktigt det jag syftade på. Utan ett snabbt steg i sidled/bakåt för att undvika en attack och får lite avstånd mellan dig och fienden. Sen har inte min gubbe direkt mycket pansar på sig.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Spelet står under kategorin MMO... är det sant? detta skulle vara otroligt nice som ett MMO.

Det är VERKLIGEN inte sant.

Medlem

Ett underbart spel som har gett mig många oförglömliga stunder. Det som gör det så bra är de stora striderna på truppnivå. Du känner dig verkligen som en i mängden i ett stort slag, och du klarar dig inte på egen hand utan behöver verkligen dina krigare.

Ett tillfälle som jag särskillt kommer ihåg, var när jag anföll en baron tillhörande ett rivaliserande rike. Han hade en dubbelt så stor armé som mig, och jag hade mest fotfolk. Dimman låg tät när jag tillsammans med mina bågskyttar skrittade fram för att få syn på fienden. Plötsligt ser jag en riddare i en skräckinjagande hjälm med horn kommer ridande mot oss i dimman, med en stor tvåhandsyxa i handen, och en sköld på ryggen. Jag stegrar min häst, fäller ner visiret och bryter mig loss från mina trogna krigare med lansen nerfälld.

Känslan när lansen fällde honom av hästen, och det visade sig vara baronen jag fällde, var obeskrivlig! Riktigt filmiskt ögonblick!

Medlem

Underbart, har ju köpt det och allt! UNDERBART, totalt!

1
Skriv svar