Någon som gått från Boomslang till Copperhead?

Medlem
Någon som gått från Boomslang till Copperhead?

Såhär ligger det till. Jag har en boomslang hemma, och en på jobbet. Det är den absolut _bästa_ musen som existerar imo, p.g.a utformning, känsla, knappar etc.

MEN, den på jobbet har börjat ge upp och jag tänkte plocka hit den från hemmet(sitter trots allt 8-15 timmar / dag på jobbet) och en bra mus är A-O i0 mitt arbete.

Frågan är bara om utformningen på Copperhead är tillräckligt "lik" boomslangens?

För det är ju inte direkt något man lägger ut 600 spänn på för att bara testa å se om den är skön...

Därför tänkte jag se om någon annan gått från boomslang till copperhead och har lite synpunkter?

Alla händer är ju olika, men något har ju gjort att man fallit för en boomslang i första läget


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Har inte gått från Boomslang till Copperhead, men ägde en kort stund en Copperhead, men efter strul med den och efter att man läst hur mycket strul det är med den så byttes den mot en G5.

Copperheaden hade väldigt sköna knappar och är man inte så sugen på ergonomin som G5 eller dylikt erbjuder så är den säkert väldigt skön i handen också. Den är ju väldigt lätt så det känns knappt att man har en mus i handen när man drar runt den.

Inaktiv

Tänk dig en vanlig mus fast liten, skön och greppvänlig. Problemen som beskrivs av ovanstående är inget att oroa sig för numera, allt är åtgärdat via drivisar och firmware. Tyvärr kan jag inte göra mer än att beskriva copperhead eftersom jag aldrig ägt en boomslang.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Problemen som beskrivs av ovanstående är inget att oroa sig för numera, allt är åtgärdat via drivisar och firmware.

Vilka problem Rogge menar att jag beskrev vet jag inte, men enligt forumet på razerblueprints.net återstår det många problem som varken har med drivisar eller firmware att göra, även fast det finns problem där med.

Medlem

Oki, tack för svaren. Logitechs ergonomi har jag aldrig kommit överrens med, inte MS heller. Får se hur det blir.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar