ljudkortsproblem...

Medlem
ljudkortsproblem...

Hej! Har ett inbyggt AC'97 i mitt modekort.. och nu har det börjat krångla..Det står i min Soundtrack manager att ljudenheterna är felakrigt anslutna, men enligt enhetshanteraren så fungerar maskinvaran korrekt..och jag har inte pillat på det helller...någon som kan hjälpa mig?


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

Den enklaste och mest välljudande lösningen är ju att köpa ett ljudkort, förslagsvis X-Fi.


signatur

system: online

Medlem

Jag hade lite problem med detdär också. Soundmanager trodde att min stereo var en mikrofon osv. Jag löste det med anarki, satte i allt jag hade i alla utgångarna och flyttade runt och hade mig. Efter några försök förstod skiten "vem det är som Bestämmer"

Edit: En mer liberal lösning är ju att du avinstallerar alla drivrutiner och börjar om från början, fast då lär sig inte datorn sin läxa!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ac97 lever sitt egna lilla liv. Har jag upplevt med. Antingen börjar man om från början vilket antagligen går snabbast, eller så meckar man och sliter sitt hår.

Medlem

Har testat o avinstallera drivrutinerna och sedan installera igen, men de verkar bara inte funka..jävla skitkort..aja, får väl köpa mig ett nytt ljudkort då =/


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Inaktiv

nej, lös det hela istället.
rensa ut drivrutinerna, disable:a i bios, leta upp eventuella dolda enheter rörande ljudkortet i enhetshanteraren och plock bort dem, rensa registret på allt som har med kort- eller kontrollmjukvaran att göra, börja om från början.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

En sak till jag kom på är att jag aldrig haft några problem så länge jag hållit mig borta från att installera ljudkortsmjukvaran. Jag skulle jag alltså rekomendera att du inte installerar Soundmanager. Om det är installerat nu kan du testa att stänga av soundman.exe, om det nu heter så till ditt kort. Ctrl-Alt-Delete - Processer. Värt ett försök kanske?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

har testat allt, men de vägrar funka..men de skumaste av allt är att jag testade o plugga in polarn's usb ljud, och vad funkar om inte ljudet?? så kanske porten som e cpe..


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Inaktiv

Köp ett http://komplett.se/k/ki.asp?sku=318689 sen säljer du lurarna om du inte vill ha dem själv...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

låter som ett fruktansvärt dåligt köp


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Låter väl som ett rätt bra köp eftersom bara ljudkortet ligger på 1100 spänn på DB.. Frågan är ju hur bra headsetet är men det kan man ju kasta eller med fördel ge bort


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

1
Skriv svar