Iron Lore lägger ner verksamheten

Robot
Inaktiv
Iron Lore lägger ner verksamheten

wth, titan quest är det ända spelet som kommit nära DiabloII's fotspår. sadsad
förhoppnings hoppar väl utvecklare från Iron Lore in i andra utvecklarteam.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Awwwww..... Men......men....nej. :/

Inaktiv

Titan Quest var ju jävligt bra. Riktig bra D2 klon, hade verkligen hoppats på mera TQ från dem...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Har tänkt köpa Titan Quest bra länge nu men har aldrig gjort det. Finns ju på steam så jag har nog ingen ursäkt. Riktigt tragiskt detta, får hoppas att de utvecklarna som jobbade på Iron Lore snabbt kan börja jobba igen.

Medlem

*pust*
Tur att de precis hann klart SoulStorm innan de konkade.
Och tur i oturen att Relic lovat sköta patchningen av spelet.

Men fan så jävla tragiskt alla företag som går i graven innan de hunnit ta ut frukten av sina spel.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Förstår inte direkt, Titans Quest sålde väl bra?

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Förstår inte direkt, Titans Quest sålde väl bra?

Det var deras kommande projekt som de inte hittade några finansiärer för.
Ett spelbolag måste hela tiden ha nya bollar i luften för att överleva.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Nooo, jag ville ha TQ2

Titan Quest var ju Diablo 2, fast bättre på nästan alla sätt... Meh!

Medlem

PC:n är död...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

PC:n är död...

Jo det hade ju mycket att göra med Iron Lore

Grattis till en misslyckad trollning


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Ingen vidare lust att köpa Soulstorm efter detta.

Medlem

Så går det när man piratkopierar
Jävligt synd, gillade TQ som fan...


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Så går det när man piratkopierar
Jävligt synd, gillade TQ som fan...

Detta inlägg fattar jag inte... Du försöker påstå att det enbart är piraternas fel när spelföretag/filmbolag m.m går i graven?

Om ett spel är bra, så säljs det helt enkelt. Även om en pirat skulle ladda ner spelet först så skulle han/hon troligtvis eventuellt köpa spelet om spelet är bra. Men alltför ofta så är det faktiskt riktiga botten-napp som släpps på spelmarknaden (och i film branschen). Släpp fler "pre-release" demos av spel så kanske det blir mindre intressant att pirata spelen, samt sänk kostnaderna på spelen.

Se bara på "Sins of a Solar Empire", som säljer som smör i solsken. Spelet är BRA och även om jag känner till att den piratats utav folk, så vet jag även om att flera pirater tänkt eller har redan köpt spelet även efter att ha pirat kopierat.

Tankar man spel och film enbart för att ha grejerna utan att betala för det, så är det fel. Men om man efter tankning faktiskt köper spelet, filmen, programmet m.m så måste det väl ändå ses som bra?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av redmac:

PC:n är död...

Jag hoppas verkligen att det inte händer. Det låter antagligen partiskt, men anledningen till att jag gick över till PC från början (var after commodore-tiden en konsolentusiast) var att spelen hade mer kött på benen. Så är det fortfarande för mig. Så.. jag känner mig lite orolig att jag ska måsta spela nerbantade konsolspel i framtiden.

Men, hoppas inte. Sedan angående piratkopering, det orkar jag inte lägga mig i den här gången, om det är rätt eller fel eller mer fel. Men det är iaf riktigt irriterande att det är så lätt för företag att skylla ifrån sig enbart på det, när spelet i sig antingen är sönderbuggat eller suger.

Medlem

Nooooo jag som gillade Titan Quest
Vågar man hoppas på att någon annan får ta över projekten?

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av redmac:

PC:n är död...

Jo det hade ju mycket att göra med Iron Lore

Grattis till en misslyckad trollning

ingen trollning, bara fakta. Allt färre spel görs till PC:n och om det görs spel så är det MMO:s. Så ja, PC:n bör dö ut.

Och knip käft om trollningen, var inte ämnat så!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nya siffror sa att antalet PC-spel såldes lika stort antal som Xbox360/Ps3/Wii tillsammans. Så på vilket sätt är PC'n död som spelmaskin?

http://www.dataspelsbranschen.se/items/stats/DSB-statistik-20...

Notera nu att siffrorna dock endast gäller Sverige där iofs PC-tätheten är betydligt större än i tex USA men ändå är det ganska intressanta siffror. I dessa siffror är inte månadskostnader till MMORPG inräknade så lägger man till de på alla som kör WoW så får vi ju ännu mer talande siffror.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Phosphor:

Så går det när man piratkopierar
Jävligt synd, gillade TQ som fan...

<massa nonsens bortklippt>
Se bara på "Sins of a Solar Empire", som säljer som smör i solsken. Spelet är BRA och även om jag känner till att den piratats utav folk, så vet jag även om att flera pirater tänkt eller har redan köpt spelet även efter att ha pirat kopierat.

Tankar man spel och film enbart för att ha grejerna utan att betala för det, så är det fel. Men om man efter tankning faktiskt köper spelet, filmen, programmet m.m så måste det väl ändå ses som bra?

Vad gör du här? Tillbaka till piratebay med dig
Min piratkopieringskommentar var mest på skoj, men det är kul att du kände dig så träffad att du blev lite till dig i kalsongerna och svarade.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Phosphor:

Så går det när man piratkopierar
Jävligt synd, gillade TQ som fan...

Detta inlägg fattar jag inte... Du försöker påstå att det enbart är piraternas fel när spelföretag/filmbolag m.m går i graven?

Om ett spel är bra, så säljs det helt enkelt. Även om en pirat skulle ladda ner spelet först så skulle han/hon troligtvis eventuellt köpa spelet om spelet är bra. Men alltför ofta så är det faktiskt riktiga botten-napp som släpps på spelmarknaden (och i film branschen). Släpp fler "pre-release" demos av spel så kanske det blir mindre intressant att pirata spelen, samt sänk kostnaderna på spelen.

Se bara på "Sins of a Solar Empire", som säljer som smör i solsken. Spelet är BRA och även om jag känner till att den piratats utav folk, så vet jag även om att flera pirater tänkt eller har redan köpt spelet även efter att ha pirat kopierat.

Tankar man spel och film enbart för att ha grejerna utan att betala för det, så är det fel. Men om man efter tankning faktiskt köper spelet, filmen, programmet m.m så måste det väl ändå ses som bra?

Det här inlägget förstod inte jag. Har kan man man leva med uppfattningen att piratkopiering inte påverkar spelindustrin?

Spel kräver mer och mer resurser att göras, och det gör det särskilt svårare för nystartade företag att slå igenom som är extra beroende av pengarna som istället går till pirater. Förtjänar företag att gå i konkurs för att dom har behövt använda färre resurser och inte riktigt nått samma topp som de större spelföretagen kommer till?

Konsolmarknaden håller på att bli (om den inte redan har blivit) mer lönsam än PCns, och en bidragande orsak tror jag definitivt har att göra med att det helt enkelt är mer "komplicerat" att fixa piratkopior dit (iom att man måste fixa chip och grejor...), jag tror i alla fall att Epic skulle hålla med mig här.

Men jag antar att det finns folk som sitter med förmågan att vrida på verkligheten till något som gynnar dom själva.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Värst vad många som gillade Titan quest då.
Tyckte själv att det var väldigt tråkigt jämfört med Diablo serien och Sacred som var hur kul som helst att spela med polarna.

Leveldesignen och karaktärerna/monstrena var väldigt tråkiga i Titanquest, väldigt enformigt.

Medlem

Nu blir jag ledsen:(
Hoppas alla bra börjar jobba på Relic.

Medlem

Jag sa aldrig att jag inte trodde att piratkopiering "påverkade" spelindustrin. Jag är alldeles säker på att den gör det, men inte till sån utsträckning att det är "Piraternas fel".


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skrivet av redmac:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av redmac:

PC:n är död...

Jo det hade ju mycket att göra med Iron Lore

Grattis till en misslyckad trollning

ingen trollning, bara fakta. Allt färre spel görs till PC:n och om det görs spel så är det MMO:s. Så ja, PC:n bör dö ut.

Och knip käft om trollningen, var inte ämnat så!

Du uttryckte dig verkligen så iallafall.
En meningen utan nåt slags vettigt sagt, troll.

PC:n är inte död och kommer inte dö heller, den kommentaren har ljudit i över tio år nu fast du kanske är så pass ung att du bara kommer ihåg de senaste 2 åren.

Flame on!

Medlem

Synd att inte EA köpte dom, så kanske dom kunde ha fått finansiering till fortsatt spel producering.

Inaktiv
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av redmac:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av redmac:

PC:n är död...

Jo det hade ju mycket att göra med Iron Lore

Grattis till en misslyckad trollning

ingen trollning, bara fakta. Allt färre spel görs till PC:n och om det görs spel så är det MMO:s. Så ja, PC:n bör dö ut.

Och knip käft om trollningen, var inte ämnat så!

Du uttryckte dig verkligen så iallafall.
En meningen utan nåt slags vettigt sagt, troll.

PC:n är inte död och kommer inte dö heller, den kommentaren har ljudit i över tio år nu fast du kanske är så pass ung att du bara kommer ihåg de senaste 2 åren.

Flame on!

PCn är inte död, men döende.
Man måste vara blind ifall man inte har kunnat se den minskande kvalitén & kvantiteten av PC spel dom senaste 5 åren.

Medlem

Tyckte TQ va riktigt kul med dess expn.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jag sa aldrig att jag inte trodde att piratkopiering "påverkade" spelindustrin. Jag är alldeles säker på att den gör det, men inte till sån utsträckning att det är "Piraternas fel".

Inte helt kanske, men till en viss del, när de gäller "mindre/okändare" spel.
Valve och Epic klarar sig utmärkt tex, men såna företag med spel som inte är lika populära i samma utsträckning så tror jag det har stor betydelse.
"Äh, jag laddar ner de istället."

Medlem

Om folk hade köpt spelet istället för att ladda ner det så kanske de fortfarande hade haft en studio kvar.

12
Skriv svar