Ta de från börgan...

Inaktiv
Ta de från börgan...

hur ska jag göra när jag e i BIOS om jag vill klocka upp minna datorer lite? (nästan inget går ju att endra)
nogon som vet hur jag låser upp de?:)

Medlem

skriv vad du har för prylar i burken.


signatur

<3

Medlem

Finns massor med guider för sånt, är bara att googla Sweclockers borde ha någon artikel om det.

Inaktiv

Om det mesta är låst kanske det är så att du sitter med en märkesdator, typ dell eller HP eller liknande?
Det man vill göra när man klockar är att öka FSB till att börja med. Sedan har du även en multipel. Klockfrekvensen utgörs av FSP*multipel. Det är möjligt att man kan komma upp i högre clock med lägre multipel så höj FSB och sänk multipeln. Sen när du känner att du kommit till en gräns där det inte går längre (datorn hänger sig/startar inte alls). Clocka ner den igen eller ge den mer ström genom att ändra Vcore så kanske du får upp den ännu mer. Men all clockning tär på komponenterna och det är helt upp till dig om du vill clocka. Det är dock mest när du ökar Vcore som komponenterna tar störst skada.

Det var lite grundligt om hur man gör men läs på MYCKET innan du ger dig på att clocka. Här följer en länk till sweclockers OC Guide:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=2da9b7edfac...

// M

Inaktiv

Dell är låst to the meax. du kan på höjden ändra klockan själv där

Inaktiv

jag har en medion.
512mb intärnminne, (orginal: 256)
2,60ghz prossesor
80gb hårddisk
inbygt grafikort, tror de e 64mb
så att de e inte så bra data derekt

jag vill kunna spela css på andra banor en: aim_ag_texture... UTAN lagg

tror vi att jag moste köpa ett nytt grafikort eller?(pci express)
isåfal var fins de till vetig peng?

Inaktiv

skulle tro att det är agp du behöver, och isf går ju 6600gt hitta för ca 1300kr. fråga dell vilka utbyggnadsmöjligheter du har vad gäller grafikkort.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

För att spela utan lagg ska du hålla dig till bra servrar och se till att ha en bra lina.
Är det prestanda du vill ha så kan däremot klockning ge en del.

"lagg" kommer från engelska ordet "lag" och har med fördröjningen (ping) mot servern att göra, ingen överklockning i världen kan förbättra det.

Eftersom du inte ens skriver vilket märke (och än mindre modell) som du har på din cpu så tycker jag du ska låta bli överklockning.

Jag kan ha fel, men det verkar som att du inte kan så mycket om datorhårdvara och då är det bättre att vara på den säkra sidan, dvs uppgradera.

1
Skriv svar