Prestanda med ett 7600GT

Medlem
Prestanda med ett 7600GT

Tjo!

Köpte ett nytt grafikkort häromdan. ASUS 7600GT

Får 3017 p i 3dmark06.

8) Uppdatering! 5760 p i 3dmark05

Burken i övrigt: 3.2 ghz P4 HT, 1024 mb ram, 200 gb seagate 7200rpm sata.

Vad får ni för score med era burkar? Tänkte bara kolla så jag inte får för lågt med detta kort, om det är nån inställning som behöver fixas eller så...

Medlem

Programmet startar inte på min dator... Jag tror att min burk är för fin för sånt, eller så är det vad den tror. Skräp. jag kan posta i denna tråd om ca 5-7 månader. Då ligger det säkert runt 5-6k p.


signatur

Niet.

WeX
Medlem

måste skryta lite.
AMD 3800+ X2 64
Corsair XMS 2048mb
Powercolor X1900XTX 512 <-- istheshit
Sata2 Hitachi deskstar 250gb
Ger mig 9500p i 3DMark05.
Ska testa 06 imorgon eller så.


signatur

Boom headshoot!

Inaktiv
Medlem

För att mer svara strdfghtr. Det är helt normala poäng du får med det kortet.

Medlem

2451 med 06:an

3.6 ghz P4 HT
6800GT
3gb ram

Medlem

Beställde ett 7900GT, vad tror ni man får för poäng med ett sånt kort då???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:

Beställde ett 7900GT, vad tror ni man får för poäng med ett sånt kort då???

Beror lite på..du har ju lite halvtrist processor och 1gb minne men du får ju testa o se.

Blir nog bättre än det du hade innan iaf ^^

Medlem

Karmalicious, taget...explosionerna i GRAW ser ju sjukt snygga ut iaf

Inaktiv
Citat:

Beställde ett 7900GT, vad tror ni man får för poäng med ett sånt kort då???

Ja har ett 7900GT som jag klockat lite. Inget voltmodd utan bara höjt core samt minnes clocken. Utöver det kör jag en klockad AMD 3700+ samt budget minnen. Jag har fått 9800p som mest utan artifakter i 3dmark05. Kör lägre klock nu dock då jag kom till insikt att skillnaden i spel inte var vidare märkbar så jag får nu 9600p.

När jag fick det och körde med allting stock, även processor så fick jag 8500 tror jag. Så där finns mycket poäng att utvinna.

// M

Inaktiv
Skrivet av replay|:
Citat:

Beställde ett 7900GT, vad tror ni man får för poäng med ett sånt kort då???

Ja har ett 7900GT som jag klockat lite. Inget voltmodd utan bara höjt core samt minnes clocken. Utöver det kör jag en klockad AMD 3700+ samt budget minnen. Jag har fått 9800p som mest utan artifakter i 3dmark05. Kör lägre klock nu dock då jag kom till insikt att skillnaden i spel inte var vidare märkbar så jag får nu 9600p.

När jag fick det och körde med allting stock, även processor så fick jag 8500 tror jag. Så där finns mycket poäng att utvinna.

// M

Låter lite underligt att du skulle ha fått 8500 på bara cpu test, då den högsta ännu Orbade på futuremark har fått runt 7.000 och det i 3000mhz.
Han har även över 13.000p i 3dmark, med 7900gt...

Jag fick 6600 på Cpu och det i 2700mhz.

Inaktiv
Skrivet av ForEvo:
Skrivet av replay|:
Citat:

Beställde ett 7900GT, vad tror ni man får för poäng med ett sånt kort då???

Ja har ett 7900GT som jag klockat lite. Inget voltmodd utan bara höjt core samt minnes clocken. Utöver det kör jag en klockad AMD 3700+ samt budget minnen. Jag har fått 9800p som mest utan artifakter i 3dmark05. Kör lägre klock nu dock då jag kom till insikt att skillnaden i spel inte var vidare märkbar så jag får nu 9600p.

När jag fick det och körde med allting stock, även processor så fick jag 8500 tror jag. Så där finns mycket poäng att utvinna.

// M

Låter lite underligt att du skulle ha fått 8500 på bara cpu test, då den högsta ännu Orbade på futuremark har fått runt 7.000 och det i 3000mhz.
Han har även över 13.000p i 3dmark, med 7900gt...

Jag fick 6600 på Cpu och det i 2700mhz.

Skrev aldrig att det endast var CPU test. Sa att det var med 7900gt samt AMD 3700+ oklockat för att ge honom en liten bild av vad han kanske kan frövänta sig. Var kanske otydlig.

// M

Medlem

Här är "min" nya dator som kommer om nån månad:

Modell Pavilion d4495.se
Processor AMD Athlon 64 X2 4400+ (med dubbla processorkärnor)
Chipset ATi RS482/SB400
Cacheminne (L2) 2x1024 kB
Internminne 2048 MB DDR SDRAM (400 MHz)
Minnesplatser 4 st, 2 lediga, max 4 GB
Hårddisk 2 x 250 GB SATA (7200 RPM)
Diskettenhet Nej
Kortläsare 11-i-1, kortläsare för SD, xD, MMC, Memory Stick, MS Pro, Compact Flash, CF II, IBM Micro Drive, Smart Media. MS Duo och MS Duo Pro stöds också och förutsätter användning av den adapter som normalt följer med korten.
Optisk enhet 1 DVD 16x
Optisk enhet 2 DVD±RW/±R/R9 (2,4x/16x / 4x / 12x / 24x / 10x / 32x max) med Lightscribe-teknik, Dual Layer
Grafikkort nVIDIA GeForce 7900 GTX, PCI-Express
Grafikminne 512 MB DDR
TV-kort Ja, med fjärrkontroll, FM-radio och hårddiskinspelning. Hybrid (analog/digital)
Ljudkort Creative Labs SoundBlaster X-Fi (motsv Xtreme Music)
Högtalare Logitech S-200, 2 satelliter + subwoofer (Utgår vid beställning av tillvalshögtalare).
Nätverkskort Trådlöst nätverk IEEE802.11 b/g, 10/100 Mbit/s Ethernet integrerat
Modem Nej
Kortplatser 1 ledig PCI, 4 upptagna PCI, 1 upptagen PCI-Express x16
Lagringsplatser 1 ledig 5,25" (extern), 1 ledig 3,5" (extern), 1 ledig 3,5" (intern)
Gränssnitt 2 st IEEE 1394 ("Firewire"), 6st USB 2.0, parallell, 1st RJ45, 2 st PS/2, högtalare, mikrofon samt ljudkontakter på ljudkortet, 2 st DVI (1 VGA-adapter medföljer), s-video
TV-utgång S-Video, kabel medföljer ej
Tangentbord Trådlöst med snabbknappar och kontroller
Mus Trådlöst optisk rullmus
Format (H x B x D) cm Stor tornmodell (43,0 x 20,0 x 48,0)
Operativsystem Windows XP Home Edition SP2
Garanti 3-års garanti med hämtservice

(lättare att läsa - men inte all information)
http://www.tretton37.se/woicer/datorn/datorn.htm


signatur

snestreck woicer

Inaktiv
Skrivet av woicer:

Här är "min" nya dator som

Kul för dig ^^

Synd bara att det är hp pavilion och du betalar dubbelt så mycket för den, rättare sagt 660:-/mån i resten av ditt liv

Sen när du väl betalat av den så är den värd 1/10 av priset

Tycker synd om folk som faller för sådana där "kommun" erbjudanden via arbete.

Ni betalar ju 10k mer än vad grejorna är värda + avgifter...helt sjukt..

Köp en färdig på komplett istället, är värd sina pengar, har knappast ett låst bios (låst bios = ej klockning)

Medlem

Det är någon HEMPC från farsans jobb, och han betalar.
= jag betalar inte ett skit


signatur

snestreck woicer

Inaktiv
Skrivet av woicer:

Det är någon HEMPC från farsans jobb, och han betalar.
= jag betalar inte ett skit

Ok..pappa betalar... då är den ju inte "din"...

haha

Medlem

Min och min, det blir min eftersom ingen annan kommer att använda den. Han har en annan dator och han nöjer sig med sin.
Han betalar, jag använder - smart va?

ForEvo:
Tror priset är 520 per månad eller något sånt, har inte riktigt koll på det där :>


signatur

snestreck woicer

Inaktiv
Skrivet av woicer:

Min och min, det blir min eftersom ingen annan kommer att använda den. Han har en annan dator och han nöjer sig med sin.
Han betalar, jag använder - smart va?

ForEvo:
Tror priset är 520 per månad eller något sånt, har inte riktigt koll på det där :>

Vad jag vet är det 660:-/mån i 4år eller nått.. (Över 30.000:-)

Fast den är ju företagets tills man betalat den helt...

Och sådana affärer skulle jag aldrig göra ^^

Medlem

Bra att vi får in en massa idiotposter.

Att notera är att 7900gt och 7600gt inte är samma kort.

Inaktiv

GeForce 7600GT
Pixel Pipelines 12
Geometry Pipelines 5

GeForce 7900GT
Pixel Pipelines 24
Geometry Pipelines 8

Skiljer alltså mer än bara mhz...

Medlem

woicer: får en likadan i början av juni, dock för 200kr mindre i månaden och då får man även en fin skärm + en färglaserskrivare


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Känns som att postsen bara glider mer och mer OT.

Hur som helst när det kommer till sådanna arbetsdatorer så betalas dom ofta av på bruttolönen. D.V.S. innan skatt och av dom 600 i månaden betalas därmed kanske endast 400:-. Att klanka ner och säga att det är skit och att man betalar massa extra för ingenting är löjligt. Går någonting sönder är det oftast inte några som helst problem att byta då företagen som levererar till företaget vill ha kvar de som kund. Tycker det är ett utmärkt sätt att få sig en dator då det ofta dras på päronens löner också

// M

Inaktiv
Skrivet av replay|:

Känns som att postsen bara glider mer och mer OT.

Hur som helst när det kommer till sådanna arbetsdatorer så betalas dom ofta av på bruttolönen. D.V.S. innan skatt och av dom 600 i månaden betalas därmed kanske endast 400:-. Att klanka ner och säga att det är skit och att man betalar massa extra för ingenting är löjligt. Går någonting sönder är det oftast inte några som helst problem att byta då företagen som levererar till företaget vill ha kvar de som kund. Tycker det är ett utmärkt sätt att få sig en dator då det ofta dras på päronens löner också

// M

Ja nej jag klankar inte ner så..

men vad lönar sig mest?

Du kan ju plocka ihop en likadan maskin för säg 15.000:- hos komplett, betala med avbet. och då får du välja tillverkare etc.

Istället för att hosta säg 30.000:- till ett företag som te.x leverar club3d grafikkort och budget minnen.

Garanti/ service är ju samma sak hos båda, hursomhelst har ju ändå tillverkare (amd, nvidia, corsair) 3års eller mer som garanti.

Sen är ju sådana datorer man "hyr" oftast låsta, fifflar du med något så ryker garantin, bios är oftast låst (innebär ingen klockning, om Ja så väldigt lite inställningar), du får ju te.x inte montera vad som helst i chassit som följer med och saker o ting är plomberade.

Detta slipper du om du köper en dator hos te.x Db eller komplett, billigare, med samma garanti och utan en massa krångel som bios lås.

Sen kan man ju diskutera beg. priserna också, något som sjunker i värde idag är just datordelar.

Ett tips är ju att åtminstone vänta tills allt de nya godiset börjar släppas, för då kommer ju stor del av marknaden att förändras... Amd´s nya cpu AM2, Intel Conroe, DDR2 (förbättras), DX10 osv.

Varför jag anser att det är värt att vänta är ju eftersom det blir ju ändå ganska bra förändringar nu, bara att DX10 kommer är ju ändå en rätt så stor grej, det lär dröja många år innan DX11 (om det heter så då) kommer och sitter man då med DX9 som dagens system gör så kan det ju kännas surt när framtida spel också börjar komma med dx10 stöd.
Sen släpps ju även PhysX kort snart (Separata har ju redan lanserats) men både Ati och Nvidia jobbar med att deras kort ska stödja detta.

Det här har absolut inget med någon "klankning" att göra, jag bara tipsar er då de ändå finns folk som använder sin dator i flera år innan de uppgraderar. Men just nu är det ett sådant läge att det är värt att fundera på att vänta.

Medlem

Jag får inget nytt paket från företaget, inte på läääänge, troligtvis aldrig mer....
Förra erbjudandet kom hem julen -02, erbjudandet innan -98
4 år i varje klass ... Jag jobbar inom Volvo...förklarar allt


signatur

"nothing is always worth somthing too...."

Medlem

Nu verkar tråden vandrat ifrån ämnet lite, försök att hålla OT-snacket utanför tråden tack.

Inaktiv

hallå,har best ett 7600gt från XFX som e klockat som tusan.2200 riksdaler,bra pris.förväntar mig topp prestanda på det.7900gtx fixar inte min plånbok.
har nu haft kortet i ca 2 veckor och är väldigt nöjd med det.spelar Tom Clancys "war fighter" på 1280X1024 utan problem.en annan fördel är att dessa kort inte behöver extra ström som flera andra kort gör.TV out funkar utmärkt med mkt bra bildkvalitet.best bang for the buck helt klart.
kan nämna,jag kör med XFX extreme edition,klockat och klart för 2200 på datorbutiken.

Medlem

jag ska med skryta;)

64 Amd 4x-7000+ 5,2 ghz
Geforce 9700 GTXFZ Turbo lancer SLI!
4 Gigb ram; kingston.
,
ganska bilig dator, men fassan pröjsar;) kosta bara 110000kr
slå det om ni kan:P mohaha


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av mullins:

Nu verkar tråden vandrat ifrån ämnet lite, försök att hålla OT-snacket utanför tråden tack.

Var detta så svårt att förstå?

Inaktiv

Inget mer ninjapostande av superdatorer utan att tillägga poängscore i 3dmark!

Den här tråden handlar om strdfghtr's datorspecifikationer och hur mkt poäng han får med den. Om ni vill posta era datorspecs så får ni ta med vilken poäng ni får med den datorn, annars blir det bara onödig info. Betänk detta som strdfghtr skriver i första posten.

Citat:

Vad får ni för score med era burkar? Tänkte bara kolla så jag inte får för lågt med detta kort, om det är nån inställning som behöver fixas eller så...

Alltså, vi försöker hjälpa honom genom att posta våra poäng så han kan jämföra osv. Inga mer ninjasnack om era superdatorer, sånt tas bort härifrån från och med nu. Lycka till strdfghtr!

- Modemis

Inaktiv

När jag läste det här så och såg att ett 7600gt kostar 2200kr. Det, i sin tur, är rätt nära ett x850xt prismässigt. Efter lite letande fann jag detta:
7600gt vs x850xt-tråd
7600gt recension

Mindre pipelines och 128bit gränsnitt borde betyda ett underläge i högre upplösningar. Frågan är väl om man kör så höga upplösningar med ett sådant kort, då det ändå inte skulle bli en tillräckligt hög framerate i nyare titlar. Om man nu köper ett 7600gt istället har man tillgång att uppgradera till SLI, fast om man räknar med att köpa två stycken, så borde man kanske gå på ett 7900gt från början? En kille i första länken skriver att han "uppgraderat" från x800xl till 7600gt, är det ens en uppgradering? Inte direkt prisvärt...

12
Skriv svar