Lost: Via Domus

Robot
Lost: Via Domus

Säsong fyra av den redan kulförklarade serien Lost har precis dragit igång och halva jordens befolkning sitter klistrade vid televisionsappaterna. Vad kommer egentligen att hända med överlevarna från Oceanic Flight 815?


ptr
Medlem
Vi dubbeltestar Lost: Via Domus

bra recension en sak jag inte förstår är hur de kan låta bilden av en handkontroll vara kvar i inställningarna för kontroller på ett pc-spel. Så fort man ser den bilden så hajar man ju att kontrollerna inte kommer vara de bästa, om du nu inte kopplar in xbox360 kontroll till datorn.
Aja det här blir nog inget för mig, skönare att sätta sig i soffan och kolla in avsnitt fem, säsong fyra

Inaktiv

Skönt med video för oss lata människor :D. Bra dessutom.

Men hur kan ni ha tagit bort rösten till introt!

Medlem

Lost via Domus? Har de gått vilse i butiken?

Medlem

för dom flesta tyckte den rösten var fånig/overthetop, jag hade inget emot den men jag föredrog nog utan. och som du säger, Skönt med video för oss lata människor !

gnu
Medlem

såg ju riktigt bra ut det spelet.

Gen
Medlem

Som vanligt, ypperlig videorecension. Dock kunde jag inte låta bli och höra att du använde ordet "skaplig" flera gånger.

Angående Lost så verkar det vara ett intressant spel. Undra om det kommer ett demo. Men som vanligt suger det att konsollportningar inte har några möjligheter för inställningar av grafik/ljud/kontroller(?).

Medlem

bra jobbat!

Bra att ni tog till er kritiken kring "kompass i speljungeln"grejen mycket cleanare nu, riktigt bra.

keep em coming!

Medlem
Skrivet av ptr:

bra recension en sak jag inte förstår är hur de kan låta bilden av en handkontroll vara kvar i inställningarna för kontroller på ett pc-spel. Så fort man ser den bilden så hajar man ju att kontrollerna inte kommer vara de bästa, om du nu inte kopplar in xbox360 kontroll till datorn.
Aja det här blir nog inget för mig, skönare att sätta sig i soffan och kolla in avsnitt fem, säsong fyra

Detta är ett KRAV för att spelet ska få Games for Windows loggan.

Medlem

Bra recensioner

Videorecensionen var jättebra, gott att "FZ.tv din kompass..." är borta, inget att klaga på, blev lite sugen på detta spel nu

ptr
Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av ptr:

bra recension en sak jag inte förstår är hur de kan låta bilden av en handkontroll vara kvar i inställningarna för kontroller på ett pc-spel. Så fort man ser den bilden så hajar man ju att kontrollerna inte kommer vara de bästa, om du nu inte kopplar in xbox360 kontroll till datorn.
Aja det här blir nog inget för mig, skönare att sätta sig i soffan och kolla in avsnitt fem, säsong fyra

Detta är ett KRAV för att spelet ska få Games for Windows loggan.

Att det ska vara en bild på en xbox360 kontroll samt vara värdelösa kontroller för tangentbord+mus?

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av ptr:

bra recension en sak jag inte förstår är hur de kan låta bilden av en handkontroll vara kvar i inställningarna för kontroller på ett pc-spel. Så fort man ser den bilden så hajar man ju att kontrollerna inte kommer vara de bästa, om du nu inte kopplar in xbox360 kontroll till datorn.
Aja det här blir nog inget för mig, skönare att sätta sig i soffan och kolla in avsnitt fem, säsong fyra

Detta är ett KRAV för att spelet ska få Games for Windows loggan.

Att det ska vara en bild på en xbox360 kontroll samt vara värdelösa kontroller för tangentbord+mus?

Varför kalla det games for windows om det stämmer???


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Problemet med Lost är att det efter varje avsnitt ställer 10 frågor och 0 svar, jag menar shit man har ju inte fått reda på saker från avsnitt 1 än osv...

Spelet ser ju riktigt gott ut har prövat det, snyggt men linjärt som faun.

Medlem

Om man inte sett Lost, är det värdelöst att spela spelet då? Är intresserad av Lost och en del mysterier, men aldrig sett serien, pallar inte


signatur

Videomupp

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WildThing:

Om man inte sett Lost, är det värdelöst att spela spelet då? Är intresserad av Lost och en del mysterier, men aldrig sett serien, pallar inte

Nej, du får ganska mycket basikinformation i början men däremot så hoppar spelet en del i tiden men det kanske inte märks om man inte sett serien.


signatur
Medlem

Okej, då är det ett fall av "Du behöver inte se serien, men du kan få ut mycket mer av det" ^_^ Får kanske kolla in det då.


signatur

Videomupp

Medlem

Mycket bättre videorecension än förra veckan! Snyggt att ni tar till er era läsares kritik

Tycker lost verkar vara lite över medel i kvalitet jämfört med filmlicensspel i övrigt, ser lite äventyrs-mysigt ut.

Medlem

Gräsligt jobbig serie att titta på enligt mig, så jag kommer nog inte att prova spelet heller. Vill däremot bara tacka för de schyssta videorecensionerna som ni kör med nu för tiden. Fortsätt med sånt!

Medlem
Skrivet av SlitHeriN:

Men hur kan ni ha tagit bort rösten till introt!

Tyckte faktist inte om den, den är så.. Gah.. Jag bara hatar sådana röster. TV4 använder dom hela tiden dessutom. TV4 är cp.

.. Hatar TV4. :l

Inaktiv

Äääsh Mooe. Finns inget som gör dagen som lite TV4 Hitler's Bödlar, där snackar vi sensationella berättelser från fullständigt ovinklade perspektiv, mörka röster och onda karlar. Riktigt onda karlar. Och mörka röster.

... Nej jag var inte seriös.

Spelet i fråga verkade vara snyggt i alla fall.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem

På tal om isbrytare.....Jag vill veta höra nått nytt om Cryostasis... buuhuhuhhuu *gråter som en flicka*


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

buuuu för konsolsmittade spel

Medlem

en sak som jag tyckte var jobbigt med denna film var att man hörde både vad karaktärerna sa och vad berättarn sa! Jag visste inte direkt vad jag skulle lyssna på!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

En serie vars första säsong höll mitt intresse vid liv med hjälp sina filosofiska referenser (Locke & Rousseau osv). Synd att det bara var en tom ursäkt för att göra en massa konstigheter utan några som helst förklaringar. Förstå mig rätt. Vilsenhet skildrat på rätt sätt är intressant men här har de bara gröna lappar för ögonen.

Betyg (serien): 2/5

Spelet är förmodligen fullständigt uselt precis som spel baserat på filmer brukar vara.

Medlem

Väldigt bra recension(er), video var väldigt mycket bättre nu
Bra att ni tog bort kompasstjafset, och har blivit aningen mer professionella med snacket för spelet i fråga.

Nu behöver vi bara en yahtzee!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av FoxeN:

Lost via Domus? Har de gått vilse i butiken?

åfyfan vad jag garva... så bra

Medlem

Jag glodde på lost som en tok i början men jag gav upp.. för man får som sagt INGA svar. Kommer inte spela spelet heller, gissar på att det inte bjuder på fler svar, eller fler och fler... NÅT svar.

Bra också att ni tog bort introrösten, blev genast otroligt mycket bättre!
Nu är det bara öva och öva för att få recensenten att prata lite "friare"

Tack FZ


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Mycket bättre videorecension än den förra!!!

URK!!!

Jag hatar spel gjorda efter filmtitlar och ännu mera spel som är gjorda efter tråkiga tv-såpor. Dessa tv-såpor drar sig oftast för att vara dramatiserade och för att vara ren tidfördriv när man har råkat zappa förbi någon kvart av reklam eller när man har urtråkad tvingat sig själv framför TV'n. Så det passar inte min spelkaraktär, som gillar mer ren action, action och realism i med mer action.

SO I'AM NOT LOST IN THIS DAMN GAME JUNGLES OF GAMES. ARE YOU ?


signatur

}{arry }{eck

Medlem

Bra att folk direkt antar spelet är kass bara pga att det basras på en film/tv-serie när recensionen faktiskt ger spelet helt ok betyg...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Jag tyckte att ni avslöjade lite för mycket av spelet som vad som händer om man inte skriver på datorn när tiden tickar ner och att man kan ta kort på nummerplåten som leder ner i bunkern för att få bonus material, men i övrigt en riktigt bra recension.


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

123
Skriv svar