Resident Evil Zero portas till Wii

Robot
Inaktiv
Resident Evil Zero portas till Wii

Hoppas vi kan få se hela GameCube-Serien av Resident Evil till Wii. det skulle varit någe o bita i.

UPDATE:

[quote="Christian Svensson
Capcom Entertainment Inc."]Yes, this title exists... for Japan. There are no plans for a Western release for the title at this time.

And now, I'll bet we see all sorts of complaints about that fact, after pages of outrage on this forum and others that the title even exists with people telling us to "go to Hell" or how we "suck". We simply can not win.
.[/quote]

Källa

Fan va synd


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Känns ju lite meningslöst... Du kan ju redan köra dem på Wii....

Medlem

Visst, men de lär ju göra om kontrollen.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Känns ju lite meningslöst... Du kan ju redan köra dem på Wii....

Skrivet av FZ:

Resident Evil 4: Wii Edition är ett av få tredjepartsspel som sålt riktigt bra

...och din poäng är?

Medlem

Wow....


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Meningslöst.


signatur

<3

Medlem

sweet potatoes and pie

Medlem

Förstör inte ett så bra spel. Suck.

Medlem
Skrivet av GDJb:

Förstör inte ett så bra spel. Suck.

Nä usch, förstör det inte som Ni gjorde med Resident Evil 4 </ironi>


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Kan de inte göra en remake på Resident Evil 2 istället?


signatur

//Schmoo

Inaktiv

Tydligen kommer detta mest troligt inte släppas utanför Japan

Medlem

Ehh hur tänkte dom fixa kontrollen. Peka och klicka eller ?

Inaktiv

Slutgiltiga testet om RE5 ska få släppas till Wii eller inte. Har ju gått bra för RE4:Wii och Umbrella så...

Medlem
Skrivet av Boomerang Python:

Tydligen kommer detta mest troligt inte släppas utanför Japan

Varför inte? Resident evil serien har ju alltid varit mer poppis i väst än i japan O.o RE4 till wii sålde ju som smör här -.-

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Ehh hur tänkte dom fixa kontrollen. Peka och klicka eller ?

Med det där uttalandet antar jag att du inte lirat RE4 till wii? lira det innan du frågar igen.

Inaktiv

Skjutaspel är favoriten på Wii,
det var längesen man hade så ruskigt kul med fps spel som typ Medal of honor heroes 2,

och hoppas även att mer rail shooter spel kommer.
Det var väl några av segas rail shooters som skulle komma väl ?

Inaktiv

kalas resident evil 4 till wii är ett av dom bästa spelen jag någonsin lirat, om dom fixar samma känsla i denna versionen så blir det ett givet köp, läängtar!

Medlem

Fast det är ju svårare med bra styrning om det blir en port rakt av som dem säger. RE4 hade ju over the shoulder, Zero är ju låsta perspektiv, autoaim och dylikt som RE alltid varit känt för fram tills RE4. Får väl se, men jag tror inte det blir en så stor hit om dem inte gör om perspektiven.


signatur

Videomupp

Medlem

SHIIEET! keep em comming säger jag bara!, så länge dem har zombies och namnet resident evil så köper jag det, ( Förutom filmerna då.... )

Re Zero är ett av spelen i serien som jag brukar köra mest av, då jag verkligen älskar partner delen och fan vad det skulle rocka med wii mote, specielt om dem nu skulle ändra till RE4 style perspektiv vilket inte är så troligt, men man ju alltid hoppas!

1
Skriv svar