Triss i Far Cry 2-filmer

Robot
Medlem
Triss i Far Cry 2-filmer

ser förbannat löjligt ut när grenarna flyger upp 2-3 meter och gör ett par snabba piruetter. visst en desert eagle är kraftig men kom igen.

Medlem

Håller med, det klippet var otroligt fult
men resten såg mumsig ut.

Medlem

Ser riktigt snyggt ut, förutom vad ovannämnda sagt.

Medlem

Håller med föregående, såg riktigt fult ut, jag störde mig även på att träden växte till baka efter ungefär 2 sekunder, percis som dom käkade nå droger.. ^^ visst det behövs väl men kom igen, kunde ju kanske ta någon minut iallfall innan det växter tillbaka.


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Ingen av er tänker naturligtvis på att de kanske har minskat tiden rejält innan grenar växer ut för att visa "tekniken"? Eller vill ni vänta en timme som det kanske tar egentligen...vem vet

Medlem

Vilket är bäst?

Att spela spelet konstant i två år för att se skillnad i landskapet eller, att de speedat beväxtligheten så att det är rent löjligt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Comstedt:

Ingen av er tänker naturligtvis på att de kanske har minskat tiden rejält innan grenar växer ut för att visa "tekniken"? Eller vill ni vänta en timme som det kanske tar egentligen...vem vet

Tror likadant

Medlem

Självklart är det bara en teknikdemonstration, lär vara annan hastigthet i spelet.


signatur

<3

Medlem

Står ju klart och tydligt "Time-lapse regeneration for this demo"

Inaktiv

Ser väldigt intressant ut, det är ofta ny teknik i spel som tilltalar mig mest

Och ja, första filmen såg löjlig ut, förhoppningsvis så lär de höja massan på grenarna i fysikmotorn så att de som mest skjuts ett par centimeter åt ett håll och ramlar ner. Och ja, de har med all sannolikhet höjt hastigheten så att den växer tillbaka direkt, lär ta en timme eller så i spelet.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Ser väldigt intressant ut, det är ofta ny teknik i spel som tilltalar mig mest

Käns inte som särskillt nytt detta, speciellt inte en dag-natt cykel... träd-gen hittas föresten i SimCity mfl.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Det där när trädet fölls i bitar av en pistol från långt håll såg fånigt ut, annars gillar jag.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av snurrah:

Håller med föregående, såg riktigt fult ut, jag störde mig även på att träden växte till baka efter ungefär 2 sekunder, percis som dom käkade nå droger.. ^^ visst det behövs väl men kom igen, kunde ju kanske ta någon minut iallfall innan det växter tillbaka.

Det är en tech demo, alltså för att visa funktionerna. Så träden kommer inte att växa så där fort i spelet.

Störde mig dock även jag på att grenarna flög som om gravitation vore en myt, men de lär dom förhoppningsvis optimera innan release.

Medlem

Um, visst, tekniskt coolt med dynamisk växtlighet - men för att citera en känd komiker: "But ... why?" Vad är poängen? Har någon något förslag på vad tusan man ska med abnormt snabbt återväxande växtlighet till? Är det del av storylinen att något muterat alla växters DNA eller dylikt, så att de växer tiotusentals gånger snabbare än normalt?

Ja, jag vet att detta var time lapse, men allvarligt, hur lång tid skulle det ta för ett naturligt träd att växa upp så? Hur många år? Så lång tid kommer ju absolut inte spelet utspela sig under. Eller vill de bara skydda sig mot att folk blir helt wild med nya destruerbara träden och jämnar all vegetation med marken och därmed sabbar känslan i spelet lite?

Eller är det så att de inte har resurser att hålla reda på hur all vegetation ändrats i hela världen för att man ska kunna komma tillbaks till andra änden ön en vecka senare och den då fortfarande ska rendera ett träd sönderskjutet på exakt samma sätt som man lämnade det - och att de därför på ett konstlat sätt döljer det? Jag hade föredragit att det bara oförklarligt ploppade tillbaks till oförstört tillstånd nästa gång det segmentet av spelet page:ades in igen

Jeezus. Varför?!

Medlem

nå fel på filmfilerna eller? 630mb för ett 50sekunders-klipp, eller är det mitt vlc som strular?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Katana:

nå fel på filmfilerna eller? 630mb för ett 50sekunders-klipp, eller är det mitt vlc som strular?

Det är filer direkt från #Ubisoft, och jag gissar att de är redigt högupplösta.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Katana:

nå fel på filmfilerna eller? 630mb för ett 50sekunders-klipp, eller är det mitt vlc som strular?

Det är filer direkt från #Ubisoft, och jag gissar att de är redigt högupplösta.

högupplösta vette fasiken, säger åt vlc att köra orginalupplösning och det är då ingen speciellt hög upplösning på filmen då.. inte överdrivet bra kvalitet heller för den delen.. tror de har glömt komprimera rullarna

Medlem

Okej om man använder det för att göra random träd men att det ska växa under spelets gång är nog lite överdrivet. Och efter att ha studerat filmen lite närmre kan man komma fram till att det växer tillbaks på samma sätt som det såg ut innan... Jippi.

Medlem
Skrivet av eldloppa:

Um, visst, tekniskt coolt med dynamisk växtlighet - men för att citera en känd komiker: "But ... why?" Vad är poängen? Har någon något förslag på vad tusan man ska med abnormt snabbt återväxande växtlighet till? Är det del av storylinen att något muterat alla växters DNA eller dylikt, så att de växer tiotusentals gånger snabbare än normalt?

Ja, jag vet att detta var time lapse, men allvarligt, hur lång tid skulle det ta för ett naturligt träd att växa upp så? Hur många år? Så lång tid kommer ju absolut inte spelet utspela sig under. Eller vill de bara skydda sig mot att folk blir helt wild med nya destruerbara träden och jämnar all vegetation med marken och därmed sabbar känslan i spelet lite?

Eller är det så att de inte har resurser att hålla reda på hur all vegetation ändrats i hela världen för att man ska kunna komma tillbaks till andra änden ön en vecka senare och den då fortfarande ska rendera ett träd sönderskjutet på exakt samma sätt som man lämnade det - och att de därför på ett konstlat sätt döljer det? Jag hade föredragit att det bara oförklarligt ploppade tillbaks till oförstört tillstånd nästa gång det segmentet av spelet page:ades in igen

Jeezus. Varför?!

MEN FFS!

Hrm.. så, nu har jag lugnt ner mig. Det är inget som finns med i spelet. De ville bara skryta med att deras växtlighet faktiskt kan regenerera. Men om du vill stå och glo på det i ett gäng år i realtid, så fine. Det har redan sagts i tråden (men uppenbarligen är det inte helt lätt att fatta): träden kommer inte växa så snabbt i spelet. Det är en demogrej! Så, clear as mud?

Medlem

Schtraider, du läser inte så bra heller?

Medlem
Skrivet av snurrah:

Håller med föregående, såg riktigt fult ut, jag störde mig även på att träden växte till baka efter ungefär 2 sekunder, percis som dom käkade nå droger.. ^^ visst det behövs väl men kom igen, kunde ju kanske ta någon minut iallfall innan det växter tillbaka.

Om du hade stannat till och tänkt lite så hade du säkert kommit under fund med att tiden är snabbspolat framåt för att visa själva tekniken, inte game playet.

Medlem

Inget nytt med andra ord.


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv

Snyggt o flashigt... men inte så verklighetstroget. ^^

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Katana:

nå fel på filmfilerna eller? 630mb för ett 50sekunders-klipp, eller är det mitt vlc som strular?

Det är filer direkt från #Ubisoft, och jag gissar att de är redigt högupplösta.

Tidslinjen verkar inte stämma med hur långa filmerna är, iaf för mig.

Medlem

Såg riktigt trevligt ut. En av de grejer jag tycker de behöver jobba på är hur vinden rör träden och gräset. Nu känns det mest som varje träd och gräs står och vickar fram och tillbaka mest för att visa att de inte står stilla. Det kan iofs vara tidsskalan spelet körs i men jag har för mig att träden rörde sig på ett liknande sätt i de tidigare filmerna.

Ser annars mycket lovande ut

Medlem

Har också svårt att se nyttan med tree regeneration i just FC2 men kanske i dynamiska spelvärldar, kanske något likt WoW, så skulle det vara intressant med vegetation som förändras. Ett fält som brännts ner under en strid kan man återbesöka en månad/år senare och vegetationen är återställd.
Eller så går man över en naturområde med låg vegetation för att ett år senare kunna besöka samma plats som nu är täckt med större växtlighet.

Hur naturen förändras efter årstider (träd utan löv under vintern exempelvis) kanske också blir möjligt att återskapa.

Medlem

Man får ju hoppas på att spelet inte är SÅ långt att man kan märka hur det där trädet jag köttade ner för 3 ingame-år sedan har växt upp till ett stort maffigt träd igen...

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Man får ju hoppas på att spelet inte är SÅ långt att man kan märka hur det där trädet jag köttade ner för 3 ingame-år sedan har växt upp till ett stort maffigt träd igen...

Men det klagas ju ofta på att spel är för korta nu för tiden.

Inaktiv

Har sett en Far Cry 2 video hos (gametrailers.com), framfört av producenterna av spelet. Där de visade dynamisk växtlighet, in game. I den videon säger själva Far Cry 2 producenterna, att dynamisk växtlighet INTE kommer finnas i fulla versionen av Far Cry 2. Tack vare...

Att dagens teknik än så länge inte stödjer så många beräkningar i våra värsting datorer. Tydligen skulle Far Cry 2 lagga något hemskt med dynamisk växtlighet, kört med dagens värsting datorer. Men de säger och visar att tekniken finns redan till nästa generation av datorer...


signatur

}{arry }{eck

12
Skriv svar