Robot
NBA 08

Hur många gånger kan man dunka en basketboll? Vi har synat maskorna i NBA 08-nätet och prövat lyckan med trepoängarna.


Medlem
Recension av PS3-spelet NBA 08

Jag spelar inte basket spel men den här recensionen var.. vad ska man säga lite annorlunda. Känns nästan som recensenten skriver mer om sina tankar än om spelet (mycket jag). Jag ska inte läxa upp om hur man skriver recensionen men om man ska jämföra med andra så var den här lite halv taskig. Jag vill veta vad det är för musik i spelet inte om recensenten gillar den för alla har olika smaker.

Sen förstår jag inte tanken med att skriva att det är "lite för basic ibland" och sedan skriva att det var bättre till C64 (som jag däremot har spelat) Som är ett av de simplaste spelen jämfört med dagens sportspel, jag har svårt o tro att NBA -08 är ännu simplare!

"Men jag tycker det är svårt att hitta rätt med passningarna och en del skott, vilket gör det irriterande från gång till annan." ÄR det svårt eller är du inte så bra på spelet? För hardcore basketspelare kanske det inte är så svårt? eller?

"så förstås säsongs läget, som visserligen lämnar mer att önska, men som är okej" Skriv gärna vad det är som fattas och vad som finns blir inte klok på det

Aja sorry för all kritik men blev lite förvånad över en sån här recension på fz

Medlem

NBA Live 99' är fortfarande min favorit


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det ska nog mycket till innan någon puttar ner 2K Sports basketspel från tronen. NBA 2K8 är heeeelt fatastiskt!

Flakmonkey
Skrivet av adeg:

Det ska nog mycket till innan någon puttar ner 2K Sports basketspel från tronen. NBA 2K8 är heeeelt fatastiskt!

indeed... 2K Sports äger allt och alla när det gäller basket... förutom kanske det gamla One on One till C64, det var riktigt bra det också ^^

Inaktiv
Skrivet av palski:

Jag spelar inte basket spel men den här recensionen var.. vad ska man säga lite annorlunda. Känns nästan som recensenten skriver mer om sina tankar än om spelet (mycket jag). Jag ska inte läxa upp om hur man skriver recensionen men om man ska jämföra med andra så var den här lite halv taskig. Jag vill veta vad det är för musik i spelet inte om recensenten gillar den för alla har olika smaker.

Sen förstår jag inte tanken med att skriva att det är "lite för basic ibland" och sedan skriva att det var bättre till C64 (som jag däremot har spelat) Som är ett av de simplaste spelen jämfört med dagens sportspel, jag har svårt o tro att NBA -08 är ännu simplare!

"Men jag tycker det är svårt att hitta rätt med passningarna och en del skott, vilket gör det irriterande från gång till annan." ÄR det svårt eller är du inte så bra på spelet? För hardcore basketspelare kanske det inte är så svårt? eller?

"så förstås säsongs läget, som visserligen lämnar mer att önska, men som är okej" Skriv gärna vad det är som fattas och vad som finns blir inte klok på det

Aja sorry för all kritik men blev lite förvånad över en sån här recension på fz

Han kan ju bara utgå från sig själv. Jag ser hellre att recensenten skriver "jag" istället för "man", vilket många använder istället.
Om du klagar på att någon skriver mycket om sina egna tankar i sin recension har du nog missuppfattat något, en recension är EN persons uppfattning om spelet, det är därför det är bra att kolla på flera recensioner av ett spel/film/bok mm.
Det du klagar på påminner lite grand om vad många klagade på när FZ utsåg år 2007s bästa spel, att det bara var FZs åsikter som räknades och inte majoritetens.

OnTopic: Jag har aldrig riktigt tyckt om något basketspel förutom ett som jag brukade spela som liten, det var på Super Nintendot. Jag kommer dock inte ihåg vad det hette.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Ska du inte dryfta att det inte finns några kvinnor med i spelet? Det är ju katastrof. Hugaligen så ojämlikt. Här borde könskvoteras


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

det var som fan!!!

[quote=Urkalak]

Skrivet av palski:

OnTopic: Jag har aldrig riktigt tyckt om något basketspel förutom ett som jag brukade spela som liten, det var på Super Nintendot. Jag kommer dock inte ihåg vad det hette.

NBA Jam?

Klart ett av dom bästa basketspelen nagonsin!
Det och NBA Street V3 till GC självklart.

Inaktiv

[quote=CodeMasterMike]

Skrivet av Urkalak:
Skrivet av palski:

OnTopic: Jag har aldrig riktigt tyckt om något basketspel förutom ett som jag brukade spela som liten, det var på Super Nintendot. Jag kommer dock inte ihåg vad det hette.

NBA Jam?

Klart ett av dom bästa basketspelen nagonsin!
Det och NBA Street V3 till GC självklart.

Kan vara det, ja. Mitt Super Nintendo är dock sönder så jag har inte orkat ta fram det för att kolla.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Kan man något alls om basket och vill ha ett bra, realistiskt basketspel finns det bara ett val.
Nba2k8 är i en helt egen klass, det är hästvägar bättre än något annat som finns på marknaden.
Kontrollen, passningarna, animationerna är helt makalösa.

Kul att Nba Live serien har fått på fingrarna.
Älskade Nba Live 98 och 99 men sen gick det bara utför..för man gjorde i princip inga som helst förbättringar till serien, bara pumpade ut uppföljare med ett annat årtal och nya rosters och någon ny onödigt "feature".

Nba2K har verkligen gått framåt enormt mellan spelen, och 2K8 är helt underbart

1
Skriv svar