PS3 bundlas med MGS IV och Dual Shock 3

Robot
Inaktiv
PS3 bundlas med MGS IV och Dual Shock 3

Delicous


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Utmärkt, hoppas att DS3 prissätts vettigt för alla oss early adopters...

ptr
Medlem
Skrivet av Limber:

Utmärkt, hoppas att DS3 prissätts vettigt för alla oss early adopters...

helt okej priser redan nu tycker jag.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=253566

Medlem

Ge europa samma sak, men visst ja ni skiter ju i oss

Medlem

Äh köpte dualshock 3 på tradera igår. Borde få den imorrn.

Medlem

Kommer denna bundle till Suecia och OM denna 80-gigs modell är 100% bakåtkompatibel (dvs har en PS2 kärna) så är detta paketet som gäller för mig

Medlem

FZ om ni ringer distributören så för helskotta glöm inte fråga om denna 80-gigare kommer vara bakåt-kompatibel som den som numera är ur produktion!

Inaktiv

Man skall nog inte räkna med att bakåtkompabiliteten dyker upp igen.

Någon som hört något om när 45nm Cell hamnar i PS3:an?

Medlem

Ja, 2008 kommer bli ps3ans år, jag köpte en i fredags och med mig fick jag 2 polare, det är en 300%ig ökad marknadspenetration i min bekantskrets, 0 av oss har 360s

Bakåtkompabilitet går dessutom att lösa rent genom mjukvara, så den kan mkt väl komma tillbaka down the line, jag förstår dock inte behovet av att ha den...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Nu är jag inte så insatt i PS3, men har hört att man kan byta ut hårddisken i PS3 mot en 2,5" "PC hårddisk". Stämmer det ?

Kommer köpa PS3 när MGS4 kommer, men vetefan om jag ska köpa MGS4 bundle pack...beror på.

Medlem

Ja, det är mer eller mindre bara att öppna ps3an, koppla ur den gamla och i den andra.
Sen startar man ps3an och formaterar disken, hur man gör med backup av profiler och likn är jag inte riktigt säker på...

Edit: ryktas även om att den kommande ps3an kommer att ha bakåtkompabilitet, hur det ser ut för 40gigsägarna är oklart, förhoppningsvis så blir det en mjukvarufeature...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Vill fortfarande inte ha en PS3 så länge den inte har full bakåtkompibabilitet (gud vad det där ordet är svårt), läste att den skulle kanske bara emulera MGS1, 2 och sen med en del fel även trean.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

ptr
Medlem
Skrivet av Keasar:

Vill fortfarande inte ha en PS3 så länge den inte har full bakåtkompibabilitet (gud vad det där ordet är svårt), läste att den skulle kanske bara emulera MGS1, 2 och sen med en del fel även trean.

testa bakåtkompatibilitet istället så kanske det blir enklare haha näärå jag håller med tillfullo, det är svårt att få till det

däremot borde det INTE vara så jävla svårt för sony att fixa bakåtkompatibiliteten så att åtminstone ALLA ps2 spel fungerar på ps3. Har man inte haft ps2 och sen köper man ps3 så finns det ju en hel hög med massor av bra spel som nu går på runt 200kr eller liknande. ala god of war m.m.

Medlem

det är mjukvara så det lär väl komma till alla versioner.. nån gång..

Inaktiv

Känns jäkligt skumt att Sony bundlar bort sitt mest hypade spel.

A. Sony satsar på en megaoffensiv stärkta av blueray framgången.
B. MSG4 uppfyller inte hälften av förväntningarna.

Inaktiv
Skrivet av viktorelius:

B. MSG4 uppfyller inte hälften av förväntningarna.

Så, vad förväntade du dig då ?

De vill ju ha mer publicitet för PS3:an, och väljer ett känt spel som nära förknippas med PlayStation-varumärket. Därigenom kränger de fler konsoler helt enkelt. Kostar dem nog inte mer att välja just MGS4 som bundle-spel jämfört med något annat heller.

PaZ
Medlem
Skrivet av viktorelius:

Känns jäkligt skumt att Sony bundlar bort sitt mest hypade spel.

A. Sony satsar på en megaoffensiv stärkta av blueray framgången.
B. MSG4 uppfyller inte hälften av förväntningarna.

...Ungefär som Mario-spelen som brukar bundlas med nintendos maskiner. Värsta skräpet, eller?

Medlem

Vad är det för fel med att bundla, de säljer ju fler maskiner, klart man hellre köper en ps3a med ett spel man vill ha för lite mer än bara maskin och spel.
Jag köpte tex min ps3a med ratchet och uncharted för 4690 kr, helt klart värt det...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

499.99 $!!!? låter billigt!


signatur

B lup

Medlem
Medlem

Jag är faktiskt sjukt nöjd med min 40GB, köpte den för snart 3 månader sen. En mer gedigen spel maskin har jag faktiskt aldrig haft, underbar grafik, underbar meny, underbar onlineshop, och dessutom så har det faktiskt några riktigt bra spel och mer är dessutom påväg!

Fet bundle, hade utan tvekan köpt den om jag inte redan ägt en PS3a.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Ja, det är sjukt billigt! Men så är det sagt i bloggen. Hade de skrivit 599 hade väl ingen tyckt det lät åt helvete för dyrt, men varför klaga?

DS3 ersätter väl för övrigt helt enkelt Sixaxis, så det borde ju inte betyda nån egentlig prisökning. Det blir den nya standardkontrollen. Jag tror inte Sony vill att någon ska spela PS3 i framtiden utan skak.

Inget svar från Nordisk Film än. =(

Inaktiv

Det är helt klart en konsumentvänlig deal
Ska bli kul att se hur MS kontrar

Medlem

Som sagt är ju billigt, kan betyda att dom har dom nya 45nm Cell chippen i som nån frågade om innan, då dom ju skulle göra en ps3 billigare att göra.
Återstår väl att se dock

Inaktiv
Skrivet av viktorelius:

Ska bli kul att se hur MS kontrar

Halo bundle!......nej..vänta

Gears of War bundle!.....nej...vänta, har oxå gjorts..hmmm

erm..vad mer har vi o spela på xbox......forza?

JA!

Forza bundle!!!! must buys a xbocks now!!!
*springing till teh affär*

Medlem
Skrivet av TruB:

499.99$ = 3143.69 sek

mjo, men här kommer den går för nästan 5k kr.

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av TruB:

499.99$ = 3143.69 sek

mjo, men här kommer den går för nästan 5k kr.

Är jag också helt säker på.

När det gäller bakåtkompabiliteten så hade endast amerika och asien's 60GB PS3 fullt hårdvarustöd, är 2 chip för att få ps2 spel att funka som de ska i dem, i 60gb versionerna som kom till europa var det bara ett av chippen och resten emulerat, så lite sämre stöd för spel där. Samma gäller med 80GB och 20GB versionerna. 40GB har inget chip alls så ska det funka i dem så måste det vara 100% emulerat, vilket inte är varken förnekat eller bekräftat av sony om det kommer hända än.

Medlem

vet någon nåt om Home tjänsten? undrar om den finns ute än eller när den kommer släppas....

12
Skriv svar